15min.lt   
2013 03 05, 13:06
„Apple“ akcijų kaina per pusmetį smuko jau 40 proc.

Apple
Apple
Analitikai negali paaiškinti, kodėl technologijų milžinės „Apple“ akcijų kaina per pusmetį nukrito jau per 40 proc., o kompanijos rinkos vertė pirmą kartą nuo 2012 metų sausio smuktelėjo žemiau 400 mlrd. dolerių ribos.

 

Pirmadienis buvo ketvirta diena iš eilės, kai „Apple“ akcijų kaina krito, rašo „Los Angeles Times“. Rinkos analitikai ir investuotojai negali paaiškinti, kodėl tai vyksta ir ko laukti ateityje. Paslaptingoji kompanija neišduoda, kada pristatys naują gaminį ir kas tai bus, tačiau vien gandų nebeužtenka išlaikyti akcijų kainas aukštumoje.

reklama

 

Vieni artimiausiu metu tikisi išvysti naują „iPhone“, mat konkurencija išmaniųjų telefonų rinkoje aštrėja kiekvieną dieną, o konkurentai intensyvina naujų gaminių pristatymo terminus. Kiti laukia informacijos apie gandais apipintą projektą „iWatch“ – ant rankos dėvimą įrenginį, kuris esą pakeis telefoną (tiesa, jo gali tekti laukti ne vienerius metus). Treti tebesivilia sulaukti „Apple“ televizoriaus.

 

„BTIG Research“ analitikas Walteris Piecykas mano, kad ilgalaikį akcijų kritimą lemia informacijos vakuumas: „Kompanija nebepaskelbia naujos informacijos apie produktus arba apie tai, kaip ketina panaudoti sukauptą pelną. Visa tai suteikia erdvę akcijų kainos svyravimams.“

 

Pirmadienį pasibaigus prekybai „Apple“ akcijų kaina smuko iki 420 dolerių. Tai reiškia, kad kompanijos rinkos vertė sumažėjo iki 394,45 mlrd. dolerių, o vertingiausia bendrovė pasaulyje vėl yra „Exxon Mobil“.

 

Praėjusią savaitę kai kuriuos investuotojus nuvylė tai, kad „Apple“ nusprendė nepadidinti dividendų ar supirkti daugiau akcijų. Be to, JAV Kalifornijos teismo teisėja sumažino jai priteistą baudą iš „Samsung“ dėl patentų pažeidimų.

 

Telefonų gamintojai pristatė šūsnį naujų telefonų konferencijoje „Mobile World Congress“ ir prieš ją, o ateinančią savaitę naują flagmaną pristatys aršiausi konkurentai – korėjiečiai „Samsung“.

 

 

 

 



VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: