Živilė Petronytė, VersloSavaite.lt   
2011 09 16, 16:27
„Twitter“: ar populiarumu aplenks „Facebook‘ą“?

Image
T. Padgursko nuotr.
Socialinių tinklalapių lankytojai turėtų suklusti, greitai daugelio pamėgtą „Facebook‘ą“ populiarumu gali pralenkti 2 metais jaunesnis „Twitter“. Kas lemia tokį jo sparčiai tarsi ant mielių augantį populiarumą? Plačiau apie šį „Facebook‘o“ konkurentą – straipsnyje.

 

Kaip kilo idėja?

reklama

 

Idėja sukurti tinklalapį, kuriame vartotojai galėtų dalintis trumpomis žinutėmis apie savo veiksmus ir būsenas realiu laiku, kilo amerikiečiui Jackui Dorsey. Radus bendraminčių „Odeo“ kompanijoje, 2006 m. liepą Jacko idėja buvo įgyvendinta – internetinėje erdvėje startavo socialinis tinklas „Twitter“.

 

Šiandien Jackas Dorsey (gimė 1976 m. lapkričio 19 d.) – programinės įrangos kūrėjas, mobilių apmokėjimų kompanijos „Square“ vadovas, kurio mintis pavertė naujienų skelbimą paprastesniu.

 

Kaip tai veikia?

 

„Twitter“ – tai socialinis tinklas, kuriame vartotojai gali skaityti ir siųsti žinutes kitaip dar vadinamas „tweets“. Skelbti žinutes paprasta ir nereikalauja daug laiko. Skirtingai nei socialiniame tinkle „Facebook“ žinutės čia gali būti tik tekstinės, o jų ilgis apribotas iki 140 simbolių.

 

„Twitter“ – visada lengvai pasiekiamas. Juo naudotis galima prisijungus prie Twitter.com, mobilaus telefono pagalba arba naudojant specialias programėles (kaip Twhrl).

 

Socialinio tinklapio vartotojai dažniausiai pirmieji sužino naujienas apie svarbiausius pasaulio įvykius. Mirus Michael‘ui Jackson‘ui apie atlikėjo mirtį buvo paskelbta 50 tūkst. žinučių per valandą. Toks smarkus „Twitter“ apkrovimas sukėlė tinklapio darbo trukdžius.

 

Socialinis tinklas buvo naudojamas 2009 m. organizuoti protestus prieš vyriausybę Irane ir Moldovijoje, 2011 m. –  Egipte. „Twitter“ sukilėliams tapo vieta, kurioje jie galėjo dalintis informacija bei pranešti pasauliui naujausius įvykius.

 

Priešingai nei kituose socialiniuose tinkluose, „Twitter“ lygiuojasi į suaugusiųjų auditoriją. Tai rodo ir atlikti tyrimai. Ignitesocialmedia.com duomenimis, vidutinis „Twiter“ vartotojas – 35–44 metų amžiaus, o 12–17 metų vartotojai sudaro tik 11 proc..

 

Neįtikėtinas augimas

 

Socialinio tinklo „Twitter“ populiarumas augo akimirksniu. Per vieną 2007 m. ketvirtį tinklapyje buvo paskelbta 400 tūkst. žinučių, o per metus žinučių skaičius išaugo iki 100 mln. per ketvirtį.

 

2009 m. kovą „Nielsen“ tyrimų kompanija pavadino „Twitter“ sparčiausiai augančiu socialiniu tinklu ir neklydo. Jau 2010 m. vasario mėnesį „Twitter“ vartotojai siuntė 50 mln. žinučių per dieną

 

Greičiausiai „Twitter“ naudojimas auga Pietų Amerikos šalyse (per 2009 m. vartotojų skaičius išaugo 305 proc. (nuo 3,8 iki 15,4 mln. per mėnesį)).

 

„Twitter“ kompanija

 

Nors „Twitter“ – globalus, milijonus žmonių pasaulyje vienijantis tinklas, „Twitter“ kompanija ganėtinai nedidelė. Joje šiuo metu dirba 450 darbuotojų. Kompanijai vadovauja idėjos autorius Jackas Dorsey bei jo partneriai Dickas Costolo, Evan Williams ir Biz Stone. Kompanija gyvuoja vadovaudamasi 3 „Twitter” sumanytojo Jacko Dorsey principais: paprastumu, griežtumu ir meistriškumu.

 

„Twitter“ kompanija, kadaise neturėjusi didelių verslo planų ir svarbiausiu prioritetu laikiusi vartotojų skaičiaus didinimą, šiandien reklamos dėka uždirba didžiulius pinigus. Reklamos paslaugas pradėjusi teikti tik praėjusiais metais, „Twitter“ greitai tapo viena geriausių vietų reklamuoti savo įmonę.

 

Remiantis „The Wall Street Journal” duomenimis, per  pastaruosius septynis mėnesius „Twitter“ vertė išaugo beveik du kartus ir šiandien siekia 7 mlrd. dolerių.

 

Paviešinti duomenys

 

Per savo gyvavimo metus „Twitter“ patyrė ir nemalonumų. Vienas iš insidentų įvyko 2009 m. liepą, kuomet programišius Croll Hacker įsilaužė į „Twitter“ duomenų bazę ir išplatino slaptą medžiagą apie tinklapio vartotojų augimą bei įmonės biudžeto planus. Dokumentuose skelbiama, kad 2009 m. trečiajame ketvirtyje kompanija planavo uždirbti 400 tūkst. dolerių, o jau ketvirtame metų ketvirtyje – 4 mln. dolerių.

 

Tolimesni „Twitter“ kompanijos biudžeto planai dar labiau ambicingi. 2013 m. pabaigoje kompanijos skaičiavimais „Twitter“ pajamos sieks 1,54 mlrd. dolerių, o tinklapis  turės 1 mlrd. vartotojų. Duomenys apie tai, kokiais būdais kompanija įgyvendins savo tikslus nebuvo skelbiami.

Lipa ant kulnų „Facebook‘ui“

 

Vejasi „Facebook‘ą“

 

„Twitter“ ir „Facebook“ – šiuo metu labiausiai besivaržantys socialiniai tinklalapiai. Reitingų lentelėse šie du socialiniai tinklai lipa vienas kitam ant kulnų. Ebizmba.com pateikiamoje socialinių tinklapių reitingų lentelėje „Facebook“ užima pirmąją vietą, o „Twitter“ atitenka antroji vieta.

 

Nors „Facebook“ unikalių lankytojų skaičius per mėnesį siekia 700 mln. vartotojų, o „Twitter“ – 200 mln., pastarojo socialinio tinklo vartotojų skaičius kasdien auga ir greitai gali perimti lyderiaujančią poziciją.

 

Reitingų lentelėse varžosi ne tik socialiniai tinklai, bet ir jų įkūrėjai. Didžiosios Britanijos laikraštyje „Guardian“ paskelbtame įtakingiausių žmonių sąraše „Facebook“ sumanytojas Markas Zuckerbergas ir vėl nugalėjo „Twitter“ idėjos autorių Jack Dorsey palikdamas jį antroje vietoje.

 

Ne paslaptis, kad norint neatsilikti nuo konkurentų tenka įdiegti panašias funkcijas ar net kai ką nukopijuoti. Nuo pat tinklapio veikimo pradžios „Twitter“ savo vartotojus traukė patogumu ir paprastu dizainu. „Facebook“, siekdamas supanašėti su „Twitter“, pridėjo dvi naujas funkcijas: dabar vartotojai gali pridėti žymelę prie draugų ar kompanijų, kurias paminėjo. Taip pat kviečiama išbandyti naują svetainės versiją „Facebook Lite“, kuri iš esmės pateikia tik atnaujinimų srautą.

 

„Twitter“ kūrėjai taip pat nesėdi sudėję rankų ir vartotojus džiugina tinklapio atnaujinimais. 2010 m. lapkritį pasirodė atnaujinta „Twitter“ versija, kurioje, pašalinus keletą trūkumų, buvo įdiegtos naujos, vartotojams daugiau galimybių suteikiančios funkcijos. Šių metų pavasarį „Twitter“ savo vartotojus pasitiko dar kartą atnaujinusi puslapį.

 

Parengta naudojant ebizmba.com, en.wikipedia.org, ignitesocialmedia.com, mashable.com, topics.nytimes.com inf.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: