reklama

reklama

Laura Puodžiūnaitė, „Danske Bank“ inovacijų akseleratoriaus FK.326 vadovė   
2018 03 14, 10:28
Silicio slėnio ir Šiaurės šalių patirtis: kaip įdarbinti inovacijas?

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Šiuolaikiniame, sparčiai kintančiame pasaulyje, inovacijos tapo ne tik mada, bet ir būtinybe. Tai reiškia, kad organizacijos turi rasti naujų būdų išlikti konkurencingos, nors inovacijų ir naujų technologijų pritaikymas iš pradžių gali gąsdinti savo sudėtingumu.

 

Ypač, kai kalbame apie smulkiąsias ir vidutinio dydžio įmones.

 

Tam, kad geriau suprasčiau, kokie yra pagrindiniai modernios ir sėkmingos organizacijos varikliai, neseniai aplankiau keletą Silicio slėnio (JAV) ir Šiaurės šalių kompanijų, o dabar noriu pasidalinti pastebėtais pagrindiniais principais, leidusiais įmonėms tapti sėkmingomis bei konkurencingomis. Taip pat noriu pabrėžti, kad kalbu apie principus, o ne praktinius pavyzdžius. Kodėl? Greitai suprasite.

reklama

 

Pokyčiai yra nauja norma

 

Technologijos ir informacijos valdymas neišvengiamai keičia tradicines verslo normas. Tiesą pasakius, greičiausiai nėra nė vieno verslo sektoriaus, kuris nebūtų bent iš dalies „sukrėstas“ (angl. disrupted) ar pakeistas.

 

Nešiojamieji kompiuteriai, bepilotės skraidyklės, savaeigiai automobiliai, daiktų internetas, virtuali realybė, socialinės medijos – visa tai neatpažįstamai pakeitė mūsų gyvenimą, o tuo pačiu ir verslo įmones bei jų veiklą. Žinoma, tame nėra nieko nauja – žemę po kojomis drebinančios inovacijos atsiranda tuomet, kai susikerta skirtingos sritys. Tačiau dabar šie susidūrimai, pagreitinti technologijų, įgavo tokį mastą, su kuriuo anksčiau nesame susidūrę.

 

Gyvybiškai svarbu stebėti pokyčius ir naujoves, net jeigu jie vyksta ne jūsų veiklos sferoje. Tuomet galima pamėginti panaudoti bei pritaikyti juos savo kasdienėje veikloje. Tai gali reikšmingai apversti jūsų verslą aukštyn kojomis gerąja prasme. Vienas iš tokių pavyzdžių – finansų technologijos (angl. fintech).

 

Vos prieš kelerius metus niekas nebūtų nė pagalvojęs, kad draudimo analizė bus automatizuota, arba, kad klientų užklausas apdoros dirbtinis intelektas. Ne mažiau svarbios ir techninės duomenų apdorojimo galimybės, augančios sparčiais tempais. Pasitikėjimas technologijomis auga ir sudaro sąlygas tokiems pokyčiams, be to, tai vyksta ne tik „fintech“ organizacijose, bet ir visame finansų sektoriuje.

 

Bankai taip pat jaukinasi technologijas ir tampa inovacijų varikliais, kurios yra reikšmingos kiekvienam klientui, o dažnu atveju – ir visai visuomenei. Pavyzdžiui, „Danske Bank“ naujosiomis technologijomis apginkluotas sukčiavimo prevencijos procesas.

 

Prognozuoti, nebandyti nuspėti

 

Norint veikloje pritaikyti naujus bei efektyvesnius metodus, anksčiau vienas ir paprasčiausių būdų buvo išnagrinėti kitų organizacijų veiklą ir pasiremti geriausiomis jų taikomomis praktikomis. Juk iš tiesų nesudėtinga nukopijuoti matomus pavyzdžius ir pritaikyti juos savo kompanijos veikloje arba strateginius sprendimus priimti remiantis sukauptais duomenimis – taip jūs geriausiai žinojote, kas veikia, o kas ne.

 

Tačiau realybė pasikeitė – dabar labai sudėtinga nuspėti net netolimą ateitį, nes „sukrėtimas“ (angl. disruption) gali įvykti bet kur ir bet kada. Be to, nuolatinis tyrinėjimas ir informacijos nagrinėjimas gali kainuoti labai daug svarbaus ir brangaus laiko. Dėl šių priežasčių geriausias patarimas – jausti tendencijas ir pokyčius, reflektuoti ir veikti. Būtent todėl modernios ir sėkmingos organizacijos strateginius sprendimus dažnai priima ir veikia pasiremdamos geriausiais principais, o ne praktiniais pavyzdžiais.

 

Ažiotažas ir greitis

 

Dar vienas bendras vardiklis, kuriuo pasižymi inovatyvios organizacijos, – atsparumas nesėkmėms. Šios organizacijos yra atviros eksperimentams, jos bando, tiria ir kuria prototipus. Jeigu tai pasirodo sėkminga – greitai reaguoja ir veikia, o jeigu ne – greitai juda prie kitos idėjos. Dabar kone kiekviena organizacija žino žodį „inovacija“, bet tuo pačiu per daug jų pamiršta, kad inovacijos nebūtinai turi nedelsiant sukelti perversmą jos veikloje. Galima pradėti nuo nežymių pokyčių turint ambicijų juos plėsti. Verčiau tobulėti lėtai negu investuoti išteklius ir laiką į ilgalaikį planavimą ir pasiruošimą tobulėjimui.

 

Pavyzdžiui, „Danske Bank“ kuriame prototipus, bandydami spręsti vieną užduotį, nusibrėžę labai konkrečius laiko rėmus. Kad galėtume rasti sprendimą, kuris iš tiesų veikia, į šį procesą įsitraukia įvairių patirčių turintys darbuotojai iš skirtingų veiklos sričių. Kol kas tai labai efektyvi ir sėkminga praktika, nes susikoncentruojame į sprendimo paieškas, o ne nagrinėjame, kaip procesas veikia dabar.

 

Plėsti ir išnaudoti ryšius

 

Paskutinė, bet ne mažiau svarbi sudedamoji dalis, reikalinga norint efektyviai diegti naujoves bei technologijas – turimi ryšiai ir bendruomenės, neretai apimančios specialistus bei entuziastus visame pasaulyje.

 

Svarbiausia – bendrauti su kuo platesniu specialistų ratu ir kitomis organizacijomis (nebūtinai veikiančiomis jūsų veiklos srityje), spręsti problemas kartu ir nebeveikti pavieniui. Organizacijos, dirbančios kartu, padeda viena kitai pasiekti daugiau ir greičiau.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

D1 docinta

apklausa

Ar šią vasarą atostogavote?
 

reklama

reklama

reklama