VersloSavaite.lt   
2017 04 10, 12:14
Senjorai sukelia kas dešimtą eismo įvykį

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Aiškinantis, kokio amžiaus vairuotojai paprastai sukelia  eismo įvykius, statistika glumina: vyresni kaip 75-erių senjorai sudaro vos 3 proc. vairuotojų, bet sukelia kas dešimtą eismo įvykį.

 

Draudikų duomenys atskleidžia, kad su pensiniu amžiumi vairuotojų avaringumas padidėja, o dar vyresni pavojingai viršija visus vidurkius.

 

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, jog vairuojantys senjorai dažniausiai neskuba, retai viršija greitį ar pažeidinėja Kelių eismo taisykles, tačiau su amžiumi jų keliama rizika keliuose vis tik išauga. Lietuvoje nėra nustatyta viršutinė amžiaus riba vairuotojams, tačiau garbų amžių pasiekusius žmonėms būtų pravartu dažniau pasitikrinti sveikatą.

reklama

 

„Vyresni žmonės nori neprarasti savarankiškumo, išlikti mobilūs ir tai natūralu. Pavasarį kaip tik prasidės žemės darbai, todėl garbaus amžiaus vairuotojų keliuose ir gatvėse padaugės. Prisiminkime, jog kelyje sutiksime daugiau senjorų, kurie prasčiau mato, jų orientacija bei reakcija yra lėtesnės, todėl būkime atidesni. Patiems senjorams rekomenduočiau vengti piko ir spūsčių, rinktis ramesnį laiką ir mažiau apkrautus maršrutus“, – sako A. Žiukelis.

 

Tarp civilinės atsakomybės automobilio draudimus turinčių žmonių vyresni nei 75 metų senjorai sudaro vos 3 proc., tačiau jų avaringumas beveik toks pats, kaip 18–25 metų jaunuolių.

 

„Glumina tai, kad toks nedidelis skaičius vyresnio amžiaus vairuotojų statistiškai sukelia 13,5 proc. eismo įvykių. Saugumas kelyje su amžiumi akivaizdžiai mažėja, nes vyresnių nei 80 m. kelyje jau tėra vos 1 proc., o jie tampa 7 proc. eismo įvykių kaltininkais. Tuo tarpu jaunuoliai sukelia apie 12 proc. eismo įvykių“, – sako A. Žiukelis.

 

Iš darbo praktikos ekspertas prisimena atvejį, kuomet senjoras ne tik neprisiminė avarijos, dėl kurios buvo kaltas, bet netikėtai prisiminė kitą, kurios metu sužalojo žmogų.

 

„Negaliu užmiršti, kaip su garbaus amžiaus vyru tikslinausi eismo įvykio aplinkybes, o jis tvirtino, kad tokios avarijos net nebuvo. Bandant priminti laiką ir aplinkybes, senjoras atsakė, jog tai pats žmogus ant kapoto užšoko. Akivaizdu, kad senjoras užmiršo ne tik tą avariją, dėl kurios skambinau, bet dar ir kitą, kurioje nukentėjo žmogus“, – teigia draudimo įmonės atstovas.

 

Didelis vairavimo stažas ne visuomet apsaugo nuo nemalonumų. Draudikai pastebi, kad vyresni žmonės žino ne visas Kelių eismo taisyklių naujoves, nepastebi pasikeitusio eismo reguliavimo  įprastuose maršrutuose, jiems jau sunkoka teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: