Aistė Liudvinaitytė   
2008 10 13, 10:02
Nerimauti investavus į garantuotos grąžos instrumentus nėra ko
Savaitraštis Nr. 41 (83), 2008 10 13

J.Petronio nuotr.Prasidėjus krizei finansų sektoriuose džiaugiasi tie, kurie investavo į garantuotos grąžos instrumentus ir ilgam laikui.

Ekspertai pataria nesiblaškyti, nes po krizės visada būna pakilimas ir investavus ilgesniam laikotarpiui nuostoliai retai patiriami.

Nerimas nepastebimas

„Aviva Lietuva“ ryšių su visuomene ir marketingo skyriaus vadovas Vaidotas Aleksiūnas teigė, kad šiuo metu pasaulio rinkose vykstantys svyravimai tiesioginės įtakos pensijų fondų klientams neturi, nes pensijų kaupimo paslaugos yra sumodeliuotos ilgalaikiams investavimui.

„Iš klientų pusės nepastebime nerimo ženklų. Žmonės toliau draudžia savo gyvybę, kaip tai darė ir ankščiau galvodami ne tik apie kaupiamų lėšų investavimą, bet ir apie draudiminę apsaugą“, - Verslosavaite.lt teigė V. Aleksiūnas.

Veikia ar ne krizė pensijų fondus?

UAB „DnB NORD investicijų valdymas“ vadovas Šarūnas Ruzgys teigė iš dalies priešingai nei V. Aleksiūnas.

„Situacija pasaulinėse finansų rinkose natūraliai veikia pensijų fondus. Žinoma, tokių pakitimų kaip, pavyzdžiui, vyksta biržose, pensijų fonduose nėra“, - Verslosavaite.lt sakė Š. Ruzgys.

Pasak jo, investuodamas į pensijų fondus žmogus gali pasirinkti į kokią poziciją jis nori investuoti, ar į akcijas, ar tik į garantuotos grąžos instrumentus, tokius kaip obligacijos ar terminuotieji indėliai, arba į mišrius: dalis investicijų į akcijas, dalis į garantuotos grąžos instrumentus.

„Žiūrint į pensijų fondus, kuriuose yra akcijų, galime teigti, kad akcijų kainos yra koreguojamos dabartinės situacijos“, - sakė Š. Ruzgys.

UAB „Hansa investicijų valdymas“ direktorius Aurimas Maždžierius mano, kad pasaulinės finansų krizės poveikis bus matomas tik kitais metais.

„Kaip klientų pasirinkimą veikia šiemet įsismarkavusi krizė galėsime pamatyti kitų metų pirmą pusmetį - tikėtina, kad naujų dalyvių pasirinkimas bus konservatyvesnis“, - mąstė A. Maždžierius.

Populiariausi – II pakopos pensijų kaupimo fondai

2008 m. rugsėjo 30 dieną Lietuvoje veikė 31 II pakopos pensijų fondas. Juos valdė 9 pensijų kaupimo bendrovės. Pensijų kaupime dalyvavo 957,5 tūkst. dalyvių, - rašoma Pensijusistema.lt svetainėje.

A. Maždžierius teigė, kad II pakopos pensiją jau kaupia 74 procentai visų galinčių sudaryti II pakopos pensijų kaupimo sutartis.

„Per 2008 m. pirmą pusmetį II pakopos pensijų fondai sulaukė 71 tūkst. naujų dalyvių, tai yra 21 proc. mažiau nei pernai, - Verslosavaite.lt teigė A. Maždžierius. – Šį klientų srauto mažėjimą galima paaiškinti tuo, kad dauguma galinčių sudaryti sutartis jau yra jas sudarę, o potencialių naujų dalyvių kasmet lieka vis mažiau.“

Pasak Š. Ruzgio, paskutiniu metu populiariausi iš Sodros pervedamų lėšų kaupimo fondai – čia naujų klientų srautas pastoviai auga. Savarankiškame pensijų kaupime didelių pokyčių šiais metais nepastebėta.

Moterims reikia pradėti kaupti anksčiau

UAB „DnB NORD investicijų valdymas“ atliko tyrimą, kurio metu paaiškėjo, kad daugiausiai pensijas kaupia 30–45 metų asmenys.

45–60 metų amžiaus kategorijoje moterų dalyvių yra beveik dvigubai daugiau negu vyrų.

Pasak Š. Ruzgio, tokie rezultatai parodo, kad vyresniame amžiuje moterys pradeda labiau galvoti apie savo senatvę, apie savo būsimas pajamas.

„Statistiškai moterų gyvenimo trukmė yra ilgesnė. Jei jos tuo pačiu metu pradės kaupti pensiją kaip ir vyrai, tai gyvendamos ilgiau, jos gaus mažiau. Tiksliau, ta pati suma bus išdalinta per ilgesnį laikotarpį. Dėl šios priežasties logiška moterims pradėti kaupti pensiją anksčiau“, - sakė Š. Ruzgys.

Iki 30 metų pasirašančių pensijų kaupimo sutartis yra daugiau vyrų nei moterų.

J.Petronio nuotr.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama