Marius Janavičius   
2008 09 08, 00:00
Reklama sportininkams – ne tik pinigai, bet ir saviraiškos priemonė
Savaitraštis Nr. 36 (78), 2008 09 08

Vs nuotr.Pasibaigus olimpiadai sportininkai laimėję medalius sulaukia didelio dėmesio. Iki tol buvę nežinomi, ar tiesiog tinkamai neįvertinti sportininkai ne tik kviečiami į apdovanojimus, susitikimus su valdžios atstovais, bet ir tampa naujais reklamos veidais.

Dėmesys reikalingas

Lietuvos kūno kultūros akademijos sporto pedagogikos ir psichologijos katedros vedėjas profesorius Romualdas Malinauskas mano, jog sportininkams reikalingas dėmesys ir šlovė.

„Didysis sportas reikalauja iš žmogaus daug jėgų, jis negaili savęs, aukojasi dėl sporto. Todėl šlovė čia yra ne netikėta, o aplaistyta sūriu prakaitu ir susijusi su pratybomis, galimomis traumomis. Garbingai pelnyta šlovė net būtina, kad sportininkų savijauta būtų labai gera, kad jų pasitikėjimas savimi nesusilpnėtų“, – kalbėjo profesorius.

R. Malinausko teigimu, žiniasklaidos dėmesys sportininką turėtų dar labiau motyvuoti, ypač tada kai pademonstruojami geri rezultatai. Specialistas pabrėžė, kad žiniasklaidos dėmesys turi būti tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje.

Negalima drumsti ramybės sportininkams prieš pat rungtynes, pertraukėlių metu ar tuoj pat po rungtynių. Pavyzdžiui, kai kurie sportininkai dėl įkyraus žiniasklaidos dėmesio negyveno olimpiniame kaimelyje.

Buriuotojos populiarumas nedžiugina

Olimpinio sidabro laimėtoja Gintarė Volungevičiūtė anaiptol nesidžiaugia didžiuliu žiniasklaidos dėmesiu.

„Jaučiuosi neįprastai. Sulaukiu daug dėmesio iš žiniasklaidos, tačiau tai manęs tikrai nedžiugina“, - teigė olimpietė.

Paklausta ar didelis dėmesys neturėtų dar labiau motyvuoti, mergina nusijuokė, jog nedaug teliko siekti. Gintarė iškovojo pirmąsias vietas Europos taurės varžybose Austrijoje, bei pasaulio taurės varžybose Vokietijoje. 2006 m. Europos čempionate Italijoje užimta 2 vieta, o 2007 m. pasaulio čempionate Portugalijoje – 3 vieta.

Nors dar nėra sulaukus jokių pasiūlymų ką nors reklamuoti, buriuotoja neslėpė jog tokia galimybe pasinaudotų.

Svarbu surasti ryšį tarp gaminio ir sportininko

Sportininkų veidų panaudojimas reklamos tikslais turėtų būti kruopščiai planuojamas. Visų pirma turėtų būti aiškus ryšys tarp produkto ir jį reklamuojančio sportininko.

Puikus pavyzdys – Micheal‘as Jordan‘as ir sportinės aprangos bei avalynės gamintoja „Nike“. Taip pat aiškus ryšys yra tarp Formulės-1 komandos „Ferrari“ ir „Shell“ degalų.

„Shell“ prekinio ženklo populiarintojas Michaelis Schumacheris sukuria aiškų ryšį tarp puikaus piloto, puikios komandos bei puikių degalų.

Lietuvoje, įmonės ne itin kreipia dėmesį į tai, svarbiausia, kad ekrane būtų žinomas sportininkas.

Prieš pat olimpines žaidynes Lietuvos penkiakovininkas, pasaulio ir Europos čempionas Edvinas Krungolcas tapo skalbimo miltelių „Ariel“ reklamos veidu šalyje.

Tai yra pirmas kartas Lietuvoje, kai „Ariel“ prekės ženklą valdanti tarptautinė kompanija „Procter & Gamble“ nusprendė sukurti reklamą su lietuvių sporto žvaigžde, o neadaptavo tarptautiniam tinklui sukurtą reklamą.

Panašiai pasielgė ir kompanijos atstovybės kaimyninėse šalyse – Latvijoj, bei Estijoj. 

Trūksta originalumo

Visgi šios „Ariel“ reklamos toli gražu nepasižymi originalumu – pasukta lengviausiu keliu: vietinis sportininkas su skalbimo miltelių pakuote.

„Procter&Gamble Services LT“ viešųjų ryšių vadovė Skaistė Sruogaitė teigė, jog ši reklama skirta žmonėms kurie siekia būti čempionais ar profesionalais savo srityje.

„Todėl mes neteikiame pirmenybės ir nesikoncentruojame tik į sportininkus. Edvinas Krungolcas yra vienas tokių pavyzdžių. Jis yra žmogus, kuris stengiasi pasiekti aukštumų savo srityje ir nori, kad visos gyvenimo smulkmenos prisidėtų prie jo pergalių“, – kalbėjo S. Sruogaitė.

Vis dėlto surasti ryšį tarp penkiakovininko ir skalbimo miltelių sunku.

Sportininkams reikalingi įvairūs saviraiškos būdai

Tačiau profesorius R. Malinauskas pažymi, kad yra puiku, kai reklamos specialistai sportininkus išnaudoja ne tik reklamuojant sportinę aprangą bei sportinį inventorių, bet ir kitiems produktams.

„Aukštumų siekimas – tai kartais ilgos ir monotoniškos pratybų valandos. Visai kas kita, kai sportininkams yra atokvėpio sezonas arba parengiamosios stovyklos. Manau, tada yra tinkamas laikas reklamoms kurti. Tuomet sportininkai paįvairina savo dienotvarkę. Žiniasklaidos dėmesys, gražiai sukurta reklama įkvepia patį sportininką naujiems siekiams. Gerai, kai žinomi sportininkai dar ir uždirba vaidindami reklamose, fotografuodamiesi žurnalams, pasirodydami renginiuose, leisdami savo vardu pavadinti prekes. Tai puikūs saviraiškos būdai“, – samprotavo R. Malinauskas.

Svarbu neužriesti nosies

Tačiau LKKA sporto pedagogikos ir psichologijos katedros vedėjas įspėja, kad didelis dėmesys gali ir neigiamai paveikti sportininkų elgesį. Po neseniai įvykusio incidento per olimpiečių sutiktuves tai yra gana aktuali tema.

„Sportininkams reikia vengti tapti ,,ereliais”, ,,carais”, ,,nepasiekiamomis žvaigždėmis”, reikia išlikti žmonėmis, kurie nesielgtų taip, lyg jiems viskas galima“, - kalbėjo profesorius.

Specialisto teigimu, sulaukus populiarumo svarbu neužriesti nosies, nelėbauti, kultūringai elgtis. Žinoma tai yra nelengva, nes sportas priskiriamas prie didesnės rizikos veiklų – milžiniškas krūvis, įvairūs stimuliatoriai.

Atsiranda mažesnis atsparumas rizikos veiksniams, garsūs sportininkai lyg ir nusipelno teisę atsipalaiduoti – svaigintis, kartais nesuvaldyti savo emocijų.

„Vis dėlto, mano nuomone, ypač patrauklu, kai žvaigždėmis tapę sportininkai kelia savo išsilavinimo lygį, studijuoja magistrantūroje ar doktorantūroje, taip pat nepamiršta kuklumo, nuolankumo, paklusnumo, aukos ir tarnystės dvasios.

Jei šios vertybės yra dar neišmestos į sąvartyną, tai tada ir galima pasakyti, kad sportininkas gerbia ir myli kitus žmones bei nusipelno didžiausios jų meilės ir pripažinimo“, - dėstė R. Malinauskas.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama