15min.lt   
2009 08 10, 00:00
10 požymių, kuo ši krizė skiriasi nuo kitų

Image
J.Petronio nuotr.
Žurnalas „Time“ sudarė dešimt šios krizės požymių, kurie daro ją nepanašią į prieš tai buvusias.

 

Paskolų palūkanos nekrenta

 

Daugeliui žmonių paskolos yra nepasiekiamos, išskyrus tuos atvejus, kai jie sutinka mokėti didžiules palūkanas. Jeigu dabartinė krizė būtų tipiška, palūkanos kristų, žmonės imtų išleisti daugiau pinigų, ir vartojimas vėl atsigautų.

 

Tačiau ši taisyklė negalioja dabar, nes paskolų ir taip išduota labai daug, ir bankai bijo išduoti naujas, kol neatiduotos senosios.

 

Parduodama žymiai daugiau bilietų į kino teatrus

 

Daugelis žmonių namuose dabar turi geros kokybės televizorius. Atrodytų, tai turėtų priversti žmones žiūrėti kiną namie ir taip sutaupyti truputį pinigų. Tačiau pasaulyje į kino teatrus, atvirkščiai, eina daugiau žmonių.

 

Per metus kino teatrų pajamos išaugo 11 proc.

 

Krizė nepaskatino daugiau užsiimti seksu

 

Visuomet buvo manoma, kad jeigu žmogus turi mažai pinigų, jis liks namie ir mėgausis intymiomis akimirkomis su savo antrąja puse.

 

Žinoma, neįmanoma suskaičiuoti, kaip pasikeitė reikalai lovoje, tačiau faktas, kad kontracepcijos priemonių pardavimai krito, o gimstamumas mažėja. Galima būtų daryti išvadą, kad žmonės seksu užsiima mažiau.

 

Kenčia ir „nuodėmių industrija“

 

Plačiai paplitusi nuomonė, kad recesijos metu žmonės metasi į girtuoklystes, azartinius žaidimus ir kitas nuodėmes. Tačiau tiek alkoholio pardavėjai, tiek lošimo namų atstovai taip pat sunkiai išgyvena krizę. Vien JAV alkoholio pardavimai sumažėjo 5 proc.

 

 

Konservuoti produktai neišplito

 

Visi galvojo kad krizės metu žmonės ims taupyti ir pirkti pigesnius produktus. Tikėtasi, ksd itin smarkiai turėtų išaugti greitai paruošiamų buljonų, užpilamų, konservuotų sriubų pardavimai.

 

Tačiau pasauliniai duomenys rodo, kad tokių produktų pardavimai krenta. Galbūt žmonės mano, kad neverta mėtyti pinigų tokiems dalykams, o verčiau nusipirkti kokį maistingesnį produktą?

 

Ekologiški produktai vis dar populiarūs

 

Kaip bebūtų keista, tačiau „žaliųjų“ produktų rinka auga. Galbūt ne taip sparčiai kaip iki krizės, tačiau  pakankamai ženkliai, lyginant su kitomis sritimis. Žmonės krizės metu vis dar rūpinasi savo sveikata.

 

Nebėra netikėto išsigelbėjimo plano

 

Visų ankstesnių recesijų metu atsirasdavo kokia nors sritis, kurios dėka investuotojai galėdavo ne tik susigrąžinti pinigus, bet ir uždirbti.

 

Panašu, kad šios krizės metu tokių sričių kol kas nėra, ir investuotojai galvoja tik tai, kaip išgyventi, apie didesnius pelnus net negalvodami.

 

Tarptautinės prekybos krizė

 

Visi manė, kad krizės metu sumažės tarptautinė prekyba, tačiau reikalai kur kas prastesni nei galėtų būti. Šalys stengiasi vartoti viduje pagamintus produktus, importas joms tampa nebereikalingas.

 

 

Bankrutuoja manikiūro salonai

 

Grožio industrija krizės metu kol kas laikosi visai neblogai. Tačiau ne itin sekasi verslininkams, turintiems manikiūro salonus. Jų pajamos mažėja tiesiog akyse ir artimoje ateityje daugelis jų gali bankrutuoti.

 

Panašu, kad moterys recesijos metu apie nagų grožį linkusios užmiršti.

 

Kenčia ir turtuoliai

 

Plačiai paplitęs stereotipas, kad krizės metu vargšai dar labiau nuskursta, o turtuoliai dar labiau pralobsta, nes jie gali pirkti daiktus pigiau. Tačiau šiai recesijai ši tvarka negalioja.

 

Turtuoliai bankrutuoja, jų akcijų kursai krenta, firmos užsidaro. Panašu, kad laimėtojų šioje krizėje gali būti labai nedaug.

 

 

 



VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama