VersloSavaite.lt   
2016 05 18, 21:21
„Regitra“ siūlo atsisakyti 2 metus vairuotojus erzinusios tvarkos

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Reaguodama į klientų nusiskundimus „Regitra“ analizavo, kokį poveikį turėjo 2014 m. Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme įmonei nustatyta prievolė priverstinai išregistruoti visas transporto priemones, kurių TA negalioja 180 dienų.

 

Paaiškėjo, kad pritaikius įstatymo nuostatą 2014 m. buvo išregistruota per 872,5 tūkst. įvairiausių transporto priemonių – automobilių, motociklų, mopedų, įvairių tipų priekabų ir pan. Iš jų populiariausi motociklai nesiekė 21,5 tūkst., kas sudarė 2,46 proc. visų išregistruotų transporto priemonių.

 

Iki šiol statistiškai reikšmingiausias yra 2015 m. gegužės mėnuo, kadangi tuomet įstatymo norma jau veikė visa apimtimi ir iki šiol nekito. Taigi praėjusių metų gegužę priverstinis išregistravimas buvo pritaikytas tik beveik 25 tūkst. transporto priemonių, tarp kurių populiariausių motociklų buvo išregistruotas veik 1 tūkst.

reklama

 

Siekiant įvertinti dėl sezoninio transporto priemonių naudojimo terminą praleidusių „Regitros“ klientų nepasitenkinimo pagrįstumą, skaičiuota, kiek buvo tokių gyventojų, kurie kreipėsi iš naujo įregistruoti transporto priemonę. Statistiškai 2015 m. gegužės mėnesio rezultatas – iš naujo registruotos įstatymo reikalavimus atitinkančios transporto priemonės vos viršijo 2,8 tūkst., iš jų motociklų buvo tik 400.

 

„Vertinam, kad priverstinis išregistravimas savo tikslą pasiekė – daugeliui naudojimo ciklą baigusių transporto priemonių valdytojų patogiai buvo sutvarkyta juridinė faktinės padėties prievolė“, – sako Dalius Prevelis, „Regitros“ generalinis direktorius.

 

Pasak įmonės vadovo, praėjusiais metais fiksuota kita tendencija, leidžianti teigti, kad priverstinis išregistravimas yra kraštutinė priemonė, kurios taikymas nebeatitinka nei viešojo intereso, nei „Regitros“ klientų poreikių.

 

Išregistravimų – vis mažiau

 

Naujausi registro duomenys atskleidžia, kad parko būklė pastaraisiais metais nuosekliai gerėja: vis mažiau išregistruojama įstatymo reikalavimų neatitinkančių (neapdraustų privalomuoju draudimu ir (arba) privalomosios techninės apžiūros neatlikusių) transporto priemonių, vairuotojai vis atsakingiau žiūri į savo, kaip transporto priemonių valdytojų, pareigas.

 

„Griežta priverstinį transporto priemonių išregistravimą numatanti tvarka šiandien tapo perteklinė“, – apibendrina D. Prevelis. Pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus, išregistravimas nėra „Regitros“ siūloma paslauga; tai tiesiog neaktualių registro įrašų perkėlimas į archyvą. Todėl pusmečio terminas yra per trumpas nustatyti, kad transporto priemonė jau tikrai nebedalyvaus eisme.

 

Priverstinis išregistravimas, kaip rodo, „Regitros“ klientų skundai ir statistika, tampa tiek administracine našta, tiek finansine kliūtimi sezoniniam transporto priemonių naudojimui, istorinių automobilių valdytojams. Todėl siūloma laikotarpį ilginti bent jau iki dvejų metų, gali būti ir penkeri.

 

Pakanka leidimo dalyvauti viešajame eisme sustabdymo

 

Priverstinis išregistravimas dėl įstatymo nustatytų prievolių nevykdymo, „Regitros“ specialistų nuomone, didina gyventojams ir verslui tenkančią administracinę naštą ir sukelia nepatogumų tiek transporto priemonių valdytojams, tiek ir pačiai „Regitrai“, o bent kiek reikšmingesnės įtakos eismo saugumui, manoma, jis neturi.

 

Jau pats leidimo transporto priemonei dalyvauti viešajame eisme sustabdymas, specialistų nuomone, yra pakankamai griežta priemonė, nes reikšmingai apriboja transporto priemonės galimybes dalyvauti viešajame eisme.

 

Priverstinai išregistruota transporto priemonė vėliau dažniausiai vėl būna įregistruojama, tačiau tuo gyventojams tenka papildomai rūpintis, patiriant išlaidų ir gaištant savo laiką.

 

Gyventojų nuomone, įstatyme nustatytas 180 dienų leidimo dalyvauti viešajam eisme sustabdymo laikotarpis gana trumpas ir nepakankamas daugeliui transporto priemonių, kurios įprastai naudojamos tik retkarčiais  ar šiltuoju metų sezonu (mopedai, motociklai, priekabos), todėl ir trumpesniam laikotarpiui apdraudžiamos. Sulaukiama daug gyventojų nusiskundimų, susijusių su, jų nuomone, nepagrįstu išregistravimu.

 

„Regitros“ specialistai pritaria klientų pageidavimams, kad leidimo dalyvauti viešajame eisme stabdymo laikotarpis neturėtų būti ribojamas, o priverstinio išregistravimo galima būtų atsisakyti. Juos patenkinus, reikšmingai sumažėtų gyventojams, įstaigoms ir organizacijoms tenkanti administracinė našta.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: