VersloSavaite.lt   
2016 03 23, 11:43
Prietaisų skydelyje sužibusi lemputė gali reikšti rimtą gedimą

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Paklaustas, į kuriuos prietaisų skydelio rodmenis kreipia dėmesį, dažnas vairuotojas turbūt nurodytų tik spidometrą, degalų likučio bake ir galbūt variklio apsukų rodykles.

 

 

Kiti indikatoriai ir perspėjančios lemputės dažnai ignoruojamos net ir tuomet, kai jos grėsminga raudona spalva sužimba po nemalonaus įvažiavimo į duobę ar kito eismo įvykio.

 

Gali prireikti kapitalinio variklio remonto

reklama

 

Bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas perspėja, kad toks nedėmesingumas ar paprasčiausias rizikavimas gali pridaryti rimtų nuostolių, o kelionė automobiliu pasibaigti vidury kelio.

 

R. Bieliausko teigimu, kiekvieną mėnesį pasitaiko bent po vieną atvejį, kuomet vairuotojai patys padidina incidento nuostolius. Po eismo įvykio užsidegus perspėjamosios lemputėms vairuotojai nemato akivaizdžių pažeidimų arba jų žala neatrodo vizualiai didelė, todėl bandoma važiuoti toliau. Kaip taisyklė – tokie atvejai baigiasi dideliais finansiniais nuostoliais, nes automobiliui prireikia kapitalinio variklio remonto.

 

„Pastebėjus prietaisų skydelyje įsižiebusį šauktuką ar variklio simbolį, užsidegus raudonai lemputei, ypač, jei taip atsitinka po nesėkmingo įvažiavimo į duobę ar kitokio incidento, reikia iš karto sustabdyti variklį ir išsikviesti techninę pagalbą. Tęsti kelionę tikintis, kad automobilis „atlaikys“, neverta – vietoj smulkios detalės gali tekti keisti variklį, o kelias dešimtis eurų kainavęs gedimas gali virsti kelių tūkstančių eurų nuostoliu ar net viso automobilio keitimu“, – sako R. Bieliaukas.

 

Gali pasidarbuoti ir vagišiai

 

Anot draudimo eksperto, būna, kad įspėjančios lemputės vairuotojus pasitinka ryte vos sėdus prie automobilio vairo. Tai gali būti ženklas, kad naktį automobilyje pasidarbavo ilgapirščiai ir paliko automobilį be gyvybiškai svarbių detalių. Nepaisydami įspėjimo ir bandydami važiuoti toliau gyventojai gali dar labiau pakenkti automobiliui.

 

Tokiais atvejais taip pat būtina kviesti pagalbos kelyje komandą ir pranešti apie įvykį. Priešingu atveju draudimo bendrovė negalės kompensuoti žalos, nes vairuotojas pats ją padidino.

 

R. Bieliauskas pažymi, kad dažnai vairuotojai net ir visai nenutuokia, ką reiškia viena ar kita lemputė ar perspėjimas automobilio prietaisų skydelyje, nes užrašai šalia jų dažniausiai būna tos šalies kalba, kurioje automobilis pagamintas arba kurios rinkai jis yra skirtas. Ne visiems lietuviams vis dar įkertama anglų, taip pat vokiečių ar prancūzų kalbos. Pasinaudoti žodynu, instrukcija ar dėl visa ko užsukti į automobilių servisą dažnas vairuotojas nesivargina.

 

Bendrovės atstovo teigimu, tam tikri gedimai ar įprasto automobilio darbo sutrikimai, pavyzdžiui, sugedę stabdžiai ar kritiškai sumažėjęs stabdžių skysčio lygis, ignoruojant problemą gali lemti pavojingą avariją.

 

Tokiu atveju kaltininku, be abejo, pripažįstamas gedimą patyrusio automobilio vairuotojas, o paaiškėjus, kad apie problemas jis žinojo jau anksčiau, bet jų nepaisė, draudimo išmoka mokama tik už eismo įvykio metu patirtas žalas, bet ne paties gedimo pašalinimą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: