VersloSavaite.lt   
2017 05 18, 10:25
Prekybos ir paslaugų telkimasis: konkurencija ar naujos galimybės verslui?

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Neretai verslininkams, ypač pradedantiems, sunku pasirinkti: kurtis ten, kur nėra panašių paslaugų ar produkcijos, taip siekiant išvengti konkurencijos ar atvirkščiai – būti ten, kur yra daugiau panašios veiklos, taip tikintis tikslinių klientų srautų.

 

Šios srities specialistai teigia, kad vienareikšmiško atsakymo nėra – daug kas priklauso nuo konkrečios situacijos. Tačiau yra pripažįstama, kad daugeliu atveju panašios produkcijos ar paslaugų sutelkimas į vieną vietą duoda daugiau naudos, nei konkurencijos vengimas.

reklama

 

„Jei jūs būsite vienintelis užkandžių pardavėjas judrioje pagrindinėje miesto gatvėje, kur žmonių srautai garantuoti dėl kitų priežasčių, aišku, jums bus geriau nei tada, jei aplink bus daug konkurentų. Tačiau jei jūs esate kur nors atokiau nuo žmonių traukos centrų, tada jums tą traukos centrą reikia sukurti patiems. Natūralu, kad didesnis ar įvairesnis pasirinkimas pritrauks į tokią vietą daugiau žmonių, kurie iš daugelio pasiūlymų tikėsis išsirinkti sau tinkamiausią“, - aiškino ekonomistas Edvardas Klimavičius.

 

Vienas iš tokių traukos centrų – atokiau nuo miesto centro Kaune įsikūręs prekybos miestelis „Urmas“.

 

„Mūsų teritorijoje dirba daugiau kaip 2500 parduotuvių. Ir daugelis jų susitelkusios pagal prekybos pobūdį. Mūsų klientai įpratę pereiti net kelias prekybos sales ir iš daugybės pasiūlymų išsirinkti sau tinkamiausią. Panašiai yra ir su maisto produktais – be parduotuvių turime ir turgų, kur prekiauja apie 500 prekybininkų. Dalis restoranų taip pat susitelkę vienoje vietoje.

 

Tokia didelė pasiūla, sutelkta vienoje vietoje, pritraukia didelius žmonių srautus – kasdien jų sulaukiame iki 25 tūkst. Pirkėjams tai patogu – atvykę nusipirkti, tarkime, striukės, jie žino, kad ras vienoje vietoje didžiulį pasirinkimą. O tuo pačiu galės dar ir reikalingų maisto produktų visai savaitei įsigyti bei po apsipirkimo papietauti ir atsipūsti labiausiai patinkančiame restorane ar kavinėje“, - sakė prekybos miestelio „Urmas“ marketingo vadovas Jonas Plenta.

 

Pasak jo, konkurencija tokiomis sąlygomis yra didelė, bet tai vėlgi išeina į naudą pirkėjui, o kartu – ir verslininkams. Prekybininkai gauna tai, ko jiems labiausiai reikia – konkrečia produkcija ar paslaugomis suinteresuotus pirkėjus. O kaip juos privilioti būtent pas save – kiekvienas renkasi individualiai: teikia išskirtinį aptarnavimą, siūlo mažesnes kainas ar renkasi prekiauti tik ypač kokybiška, išskirtine produkcija.

 

Kad panašių paslaugų ar produkcijos telkimasis yra naudingas, patvirtina ir populiaraus Kaune „Hop Doc Bistro“ vadovas Mindaugas Urmanavičius. Neseniai atokiau nuo kitų kavinių ir restoranų „Urme“ veikęs bistro persikėlė greta kitų maitinimo įstaigų.

 

„Mūsų persikėlimą lėmė keletas veiksnių. Tai – pirmiausia galimybė naujose patalpose turėti ilgesnį darbo laiką ir platesnį asortimentą. Bet kai sužinojome, kad šalia atsidarys dar dvi maitinimo vietos labai apsidžiaugėme – tai reiškia didesnę trauką šioje vietoje.

 

Žinoma, konkurencija padidėja, bet tai daugiau privalumas nei problema. Konkurencija skatina parduoti kuo geresnį produktą už kuo geresnę kainą, didinti pasirinkimų kiekį bei gerinti paslaugų kokybę. Taigi, paslaugų teikėjai ieško optimalių variantų ir nuolat tobulėja, o klientas tokiais atvejais laimi“, - teigė pašnekovas.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: