reklama

reklama

VersloSavaite.lt   
2017 12 06, 11:47
Prekybininkai pasakė ką daryti, kad klientas būtų patenkintas

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Turguje, nedidelėse parduotuvėse, paslaugų sektoriuje kai kurie prekybininkai tampa tikromis žvaigždėmis, pas kuriuos pirkėjai ne tik eina su malonumu, bet ir rekomenduoja kitiems, negaili gražių žodžių socialiniuose tinkluose ir kitur.

 

Kas lemia, kad vieniems prekybininkams pirkėjų simpatijas užkariauti sekasi geriau nei kitiems? Apie tai savo patirtimi dalijasi patys prekybininkai.

 

Turi dirbti pats

 

Prekybos miestelyje „Urmas“ Kaune veikia daugiau kaip 2500 parduotuvių, tad ir lankytojų pamėgtų prekybininkų čia yra daug. Beje, įdomu, kad tarp geriausiai vertinamų prekybininkų patenka daug čia dirbančių užsieniečių. Kitas skiriamasis jų bruožas – tiek lietuviai, tiek užsieniečiai dažniausiai yra patys už prekystalio besidarbuojantys krautuvėlių savininkai.

reklama

 

Beje, kai kalbame apie smulkųjį verslą, užsieniečiai kur kas dažniau patys stoja už prekystalio ar savo rankomis dirba visus darbus, nei lietuviai. Tai pastebėjo ir nedidelę greito, bet kokybiško maisto užkandinę „Burger Factory“ prekybos miestelyje turintis prancūzas Samy Dekli, kuris pats su savo lietuve žmona pluša virtuvėje.

 

„Jei nori iš savo verslo uždirbti pinigų, turi jame dirbti pats ir atiduoti visą širdį“, - savo filosofiją dėstė Lietuvoje gyvenantis prancūzas. Su juo sunku nesutikti, matant, kaip klientai plūsta į nedidelę užkandinę ne tik dėl gero maisto, bet ir dėl puikaus bendravimo. Vos įžengus pro duris iš virtuvėlės atskrieja garsus šefo pasisveikinimas, o su ne pirmą kartą besilankančiais klientais jis pasikeičia ir draugiškomis arba šmaikščiomis replikomis.

 

Neperša prekės

 

Kad savo versle turi aktyviai ir betarpiškai dalyvauti pats, pritaria ir buitinės chemijos parduotuvių savininkas Rolandas Kareckas. Beje, vyras patirties ir įkvėpimo nuosavam verslui taip pat sėmėsi užsienyje. Atidarydamas naują parduotuvę talentingas prekybininkas visada joje pirmiausia darbuojasi pats, norėdamas kaip reikiant „įsukti“ prekybą, o paskui pozicijas užleidžia samdomiems darbuotojams.

 

„Niekada pirkėjams neperšu vieno ar kito produkto, tiesiog papasakoju, supažindinu ir visada duodu išbandyti. Jei žmogui patiks, jis būtinai sugrįš ir nusipirks tą prekę. Kadangi aš parduodu tik aukštos kokybės produkciją, tai nutinka dažnai. Be to, patenkinti klientai rekomenduoja mano parduotuves savo draugams bei artimiesiems ir taip ateina naujų klientų“, - apie savo pardavimų metodus pasakojo pirkėjų pamėgtas prekybininkas.

 

Ir apsipirkti, ir apie gyvenimą pasikalbėti

 

Prekybos miestelyje „Urmas“ įsikūrusiame Centriniame Kauno turguje taip pat yra daug prekybininkų, kuriuos pirkėjai noriai rekomenduoja kitiems. Vienas tokių – penkiolika metų turguje dirbantis Aurelijus Česnavičius. Geros nuotaikos niekad nestokojantis vyras neslepia, kad klientus pas jį traukia ne tik šviežios daržovės ir vaisiai, bet ir galimybė pasitarti, pasirinkti, sužinoti naujų receptų, o kartais – ir paprasčiausiai apie gyvenimą pasikalbėti.

 

Tame pačiame turguje mėsos gaminiais prekiaujantis Vytautas pastebi, kad klientus traukia malonus bendravimas, nuoširdi šypsena ir pasiruošimas klientui visada padėti ir padaryti daugiau, nei jis tikisi.

 

„Tačiau, kad taip būtų, turi tikėti tuo ką darai, tau pačiam turi tai patikti. O man labai patinka bendrauti su žmonėmis, šypsotis jiems ir matyti, kaip jie atsako tuo pačiu“, - pastebėjo prekybininkas.

 

Pagal pirkėjų skonį

 

Labai nuolatinių klientų mėgstamos ir turguje natūraliais rūkytais mėsos gaminiais prekiaujančios Irena ir Genutė. „Svarbu žmogui duoti paragauti, išsirinkti, nepatingėti kokio geresnio gabalėlio paieškoti“, - pasakojo energijos nestokojančios moterys.

 

Bengališko greito maisto užkandinės „Kebab Republic“ savininkai Jolita ir Faridas Aktarai sako, kad populiarumą išsikovojo atsižvelgdami į klientų skonį ir jų pageidavimus.

 

„Po atidarymo ilgai ieškojome tinkamiausio meniu varianto, visada klausdavome klientų nuomonės. Tačiau nė vienas pas mus pro duris įžengęs žmogus neišėjo neužsisakęs maisto. Toks mūsų pagrindinis principas – jei klientas pas mus atėjo, turime pasiūlyti jam tinkamą variantą, kad jis neišeitų tuščiomis“, - pasakojo visus klientus iš tolo plačia šypsena ir lietuvišku pasveikinimu pasitinkantis bengalas Faridas kasdien su savo žmona nuo ryto iki vakaro dirbantis užkandinėje.

 

Nesistengsi – neparduosi

 

Kad verslo sėkmei svarbiausia patenkintas klientas, kaip ir visi kiti pašnekovai įsitikinęs ir kalėdinėmis dekoracijomis, lemputėmis ir girliandomis prekybos miestelyje jau 15 metų prekiaujantis Edvardas Jonušauskas.

 

„Būna, žmonės apsižvalgo ir dar nuvažiuoja į didesnes parduotuves, prekybos centrus pasidairyti. O paskui grįžta keiksnodami anuos, nes ten niekas dorai neišmano šitos srities, nėra kam patarti, papasakoti išsamiau apie prekes. O juk svarbiausia ir yra, kad žmogus gautų tai, ko nori. Tam reikia išsiaiškinti jo lūkesčius ir pasiūlyti geriausią juos atitinkantį variantą.

 

Labai svarbu ir tinkamai pateikti prekę, parodyti jos privalumus. Kartais, būna prieš pat kalėdinės prekybos pabaigą, kabini kokią girliandą ir galvoji, kam aš ją čia kabinu, juk tuoj reiks nukabinti. Bet jei nesistengsi – neparduosi“, - kalbėjo kauniečiams puikiai pažįstamas „kalėdinės nuotaikos“ pardavėjas.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

D1 docinta

apklausa

Ar dovanojate šventines dovanas savo partneriams, klientams?
 

reklama

reklama

reklama