VersloSavaite.lt   
2014 07 15, 11:52
Pirkti ekologiškų produktų – ne tik į turgų

Image
Sxc.hu nuotr.
Dar prieš keletą metų ieškoti ekologiškų produktų lietuviai dažniausiai traukdavo į turgų. Tačiau situacija keičiasi, nes gamintojai siūlo vis įvairesnių ekologiškų gaminių, taip pat ir tokių, kokių turguje nerasite.

 

Be to, ir prekybos centrai yra priversti siūlyti kuo daugiau ir įvairesnių ekologiškų produktų, kad patenkintų išrankių vartotojų poreikius.

reklama

 

Gausų asortimentą randa parduotuvėse

 

Rinkos tyrimų bendrovė TNS LT prieš trejetą metų atliko vartotojų įpročių tyrimą, kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti, kur ir kokių ekologiškų produktų ieško Lietuvos pirkėjai. Tuomet paaiškėjo, kad didžioji dalis mūsų šalies vartotojų ekologiškų produktų įsigyja turguje.

 

Tuometinės apklausos metu 46 proc. apklaustųjų sakė bent retkarčiais įsigyjantys ekologiškų produktų, pusė iš jų teigė, kad tokių produktų pirmiausia ieško turguje, kuriame ekologiškus produktus perka tiesiai iš ūkininkų. Gerokai mažiau apklausos dalyvių kaip pagrindines ekologiškų produktų įsigijimo vietas minėjo specializuotas parduotuves ir prekybos centrus.

 

Vis dėlto pastaruoju metu situacija keičiasi. Ekologiškus gaminius siūlo ne tik ūkininkai, bet ir vis daugiau gamybos bendrovių, kurių produkcija sėkmingai perkama parduotuvėse. Ekologiškų produktų asortimento plėtra suinteresuoti ir prekybos centrai. Tokius produktus dažniausiai perka tam tikro tipo vartotojai, kurie yra smalsūs ir nuolat ieško ko nors naujo. Todėl jų poreikius gali patenkinti tik gausus pasirinkimas.

 

Pirmosios lietuviškos ekologiškos degtinės gamintojai taip pat pastebi, kad šio gėrimo pirkėjai žiūri ne tik į produktų kainas, be to, dažniausiai jie apsiperka didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse, kuriose ieško ir ekologiškų produktų. Pirmosios lietuviškos ekologiškos degtinės taip pat daugiausia parduodama didmiesčių prekybos centruose.

 

Vertina modernumą ir kokybę

 

2012-aisiais TNS LT atliktas vartotojų tyrimas parodė, kad ekologiškus produktus dažniausiai renkasi atradėjais vadinama vartotojų grupė – tai trisdešimtmečiai ir vyresni didmiesčių gyventojai, turintys aukštąjį  išsilavinimą. Jie palaiko socialiai atsakingas iniciatyvas ir yra pasiryžę mokėti daugiau už kokybę ir modernumą.

 

Pasak pirmosios lietuviškos ekologiškos degtinės gamintojų, šio gėrimo pardavimų rezultatai rodo, kad tokių vartotojų mūsų šalyje nėra mažai, o ekologiškų gėrimų rinka turi nemažai perspektyvų.

 

„Susidomėjimas ekologiškais gėrimais ir jų poreikis tikrai jaučiamas. Žinoma, esame pirmieji tokio tipo ekologiško gėrimo gamintojai Lietuvoje, todėl sunku lyginti ir vertinti, kokio maksimalaus dydžio ši rinka galėtų būti, bet akivaizdu, kad ji turi ateitį“, – sakė ekologiškos degtinės gamintojai.

 

Siekdami spartinti ekologiškų produktų rinkos plėtrą ir gausinti tokių produktų pirkėjų gretas gamintojai aktyviai prisideda prie informacijos apie tokius produktus sklaidos.

 

Baltijos maisto organizacija su savo narėmis – maisto ir gėrimų pramonės įmonėmis – įgyvendina ES remiamą projektą „Ekologinių produktų informavimo ir skatinimo veiksmai Lietuvoje“. Šiuo projektu siekiama užpildyti vartotojų žinių apie ekologiškus produktus ir ES ekologiškų produktų ženklinimą spragas ir gerinti ekologiškų produktų pasiūlą. Todėl iki 2016-ųjų, kol tęsis šis projektas, Baltijos maisto organizacija kvies į įvairius renginius ir kurs informacinę medžiagą apie ekologinius projektus.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: