VersloSavaite.lt   
2020 10 06, 11:25
Paaiškėjo, kokie verslai šiuo metu turi didžiausią postūmį vystyti e. prekybą

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Baigėsi pirmasis realiu laiku Lietuvoje vykęs tyrimas, kuriame 1748 šalies gyventojai atskleidė, kokios prekės bei elektroninės parduotuvės šiuo metu jiems yra aktualiausios.

 

Namų apyvokos, buitinės technikos ir elektronikos, grožio bei sveikatos prekės, drabužiai ir maistas – tokias prekes lietuviai pageidautų gauti tą pačią dieną. Ekspertai įžvelgia, kad šių prekių kategorijų pardavėjai turi didžiausią potencialą augti.

 

Dešimtuke dominuoja namams skirtos prekės

 

Tyrimo rezultatai atskleidė, kad didžiausio susidomėjimo tarp šalies gyventojų sulaukė šios prekių kategorijos: drabužiai, avalynė bei aksesuarai (21,9 proc.), maistas (13,1 proc.), buitinė technika ir elektronika (10,3 proc.), kvepalai ir kosmetika (8,4 proc.), autoprekės (7 proc.). Mažiausiai aktualios buvo sodo prekės – 0,9 proc.

reklama

 

Gyventojai taip pat turėjo galimybę išskirti konkrečias jiems aktualias e. parduotuves, kiekvienas vidutiniškai rinkosi po 3–4. Tarp tyrimo dalyvių pirmavo „Pigu.lt“, kuris beveik dvigubai pralenkė antroje vietoje likusius „Senukus“, toliau iš eilės sekė „Ikea“, „Topo centras“, „Eurokos“, „Varlė“, „Camelia“ ir Gintarinė vaistinės, „Drogas“ ir Knygos.lt.

 

„Tyrimo metu, galvodami apie aktualiausias e. parduotuves, 1748 lietuviai rinkosi iš 124. Tai rodo, kad šalies gyventojai turi skirtingų poreikių, kuriuos vienija noras greičiau gauti prekes užsisakant internetu. Matome, kad šalyje daugiausia potencialo elektroninės prekybos vystymui turi prekiaujantieji namų apyvokos, elektronikos ir buitinės technikos prekėmis, baldais, kosmetika, drabužiais bei vaistais, todėl šiems verslams vertėtų įdėti papildomų pastangų, siekiant patenkinti vartotojų lūkesčius“, – komentuoja tyrimą atlikusios kompanijos „Ziticity“ vadovas Laimonas Noreika.

 

Tai, kad aktualiausios ir skubiausio pristatymo reikalaujančios prekės yra susijusios su namais, anot L. Noreikos, ne atsitiktinumas: pandemijos metu žmonėms norisi jaustis kuo patogiau namuose, nes čia gali tekti praleisti daugiau laiko. „O štai didelis susidomėjimas sveikatos, ypač vaistinių, prekėmis rodo, kad žmonės norėtų šios rinkos transformacijos. Vaistai yra gyvybiškai svarbi prekė ir šiuo metu, kai rekomenduojama mažiau eiti į parduotuves, ji turėtų būti pristatoma į namus kuo skubiau“, – argumentuoja ekspertas.

 

Mėnesį trukusiame tyrime, kurio balsavimo rezultatai buvo matomi realiu laiku, šalies gyventojai galėjo vieną kartą pareikšti nuomonę ir įvardyti penkias Lietuvoje veikiančias e. parduotuves, iš kurių norėtų gauti prekes tą pačią dieną. Taip pat buvo galima įrašyti sau aktualias e. parduotuves.

 

Pastebi pirkėjų elgsenos pokyčių

 

L. Noreikos teigimu, prekių pristatymo laikas bei sąlygos pirkėjams yra itin svarbūs kriterijai. Pastebėta, kad dalis pirkėjų gali atsisakyti pirkti internetu dėl per ilgo pristatymo laiko. Todėl verslams, norintiems didinti konkurencingumą, verta ne tik skaitmenizuotis, bet ir atidžiai sekti vartotojų poreikius ir prie jų prisitaikyti.

 

„Matome, kad elektroninė prekyba mūsų šalyje vystosi vis sparčiau. Žinoma, tam įtakos turėjo ir pandemija, paskatinusi verslus skubiai perkelti savo prekes į elektroninę erdvę. Paskelbus karantiną itin sparčiai augo maisto prekių elektroninė prekyba, didelį augimą patyrė ir grožio prekių industrija. Tai kartu rodo ir pirkėjų elgsenos pokyčius: lietuviai, galvodami apie e. prekybą ir keldami jai reikalavimus, jau išeina iš standartinių kategorijų, tokių kaip maistas ir kitos būtinos prekės, ir žvelgia plačiau į virtualaus apsipirkimo galimybes. Polinkis pirkti internetu išliko ir pasibaigus karantinui, tad šią nišą verslams neabejotinai vertėtų išnaudoti“, – sako logistikos kompanijos vadovas.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok
Apsaugos kodas:* Code

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama