Deiminta Noreikienė „Nuolatos gaunu pasiūlymus pirkti Lietuvos įmonių duomenis. Pardavėjas gali parinkti pagal miestą ar veiklą, netgi siūlosi išsiųsti naujienlaiškį mūsų įmonės vardu. Ar tai geras būdas rasti naujų klientų?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas.
Atsako Deiminta Noreikienė, pirmoji Lietuvoje SOSTAC® sertifikuota rinkodaros planavimo specialistė iš http://www.brandplans.lt. Pasiūlymai, kurių nelaukėme, iš tų, kurių nepažįstame, dažniausiai mūsų nedomina El. laiškai, naujienlaiškiai yra tikrai efektyvus rinkodaros komunikacijos kanalas, kurį galima panaudoti informacijai teikti, pardavimams skatinti, emociniam ryšiui su klientu užmegzti. Kiek efektyvus naujienlaiškių siuntimas konkrečiu atveju, priklauso nuo daugelio faktorių: - duomenų bazės kokybė, naujumas, aktyvumas; - techniniai el.laiško pristatymo parametrai, kiek patenka į šlamštą; - atlikimo, žinutės efektyvumo, dizaino; - produkto aktualumo potencialiam klientui; - potencialaus kliento, gavėjo noro apie jus žinoti, gauti informaciją iš jūsų.
Iš rinkodaros praktikos ne kartą įsitikinta, kad pirmiau verta užmegzti ryšį, „susidraugauti“, ir tik tuomet bandyti parduoti prekes ar paslaugas. Jei gavėjas pažįsta jūsų pavadinimą, įsivaizduoja, kas esate, ir jam įdomu, ką galite pasiūlyti, labiau tikėtina, kad jis atidarys laišką ir paspaus ant kokios nors nuorodos. Jei jis niekada apie jus negirdėjo, laišką palaikys įsibrovimu į asmeninę erdvę, ir pasiųs į šlamšto dėžutę net neperskaitęs. Negalima siųsti el. laiškų be išankstinio gavėjo sutikimo Nuo 2018 m. gegužės mėn. griežtėja reikalavimai tvarkantiems asmens duomenis, kartu – ir norintiems juos naudoti rinkodaros tikslais. Daugiau informacijos apie tai Valstybinėje Duomenų apsaugos inspekcijoje (https://www.ada.lt). Svarbu žinoti, kad teisiškai siūlyti prekių ar paslaugų fiziniam ar juridiniam asmeniui be jo išankstinio sutikimo negalite. Nebent gavėjas yra jūsų ankstesnis klientas. Taigi, perkamos duomenų bazės nėra nei teisiškai priimtinas, nei efektyvus iš rinkodaros perspektyvos būdas ieškoti naujų klientų. Viešai skelbiami adresai yra skirti pasiteiravimui dėl paties verslo teikiamų paslaugų ar parduodamų prekių, o ne jūsų reklamai. Kokios alternatyvos? Tai kaip pritraukti daugiau klientų? 1. Pirmiausia turite gerai žinoti, ką siūlote, kokią kliento problemą sprendžia jūsų prekė ar paslauga, kuo esate geresni už konkurentus, kodėl kažkas turėtų pirkti iš jūsų? 2. Antra, pagalvokite iš naujo, kas yra jūsų idealus pirkėjas, koks yra pirkėjo kelias? Kodėl jam gali reikėti jūsų produkto, kaip jis sužino apie panašius produktus, kaip jūsų, kaip renkasi, kaip lygina, ko kieško internete, kokiose fizinėse vietose apsilanko, kieno nuomone pasitiki, kokių produkto savybių ieško? 3. Nutarkite, kokios priemonės padėtų pasiekti didžiausią, konkrečiais kriterijais apibrėžtą jūsų pirkėjų segmentą. Pvz., jei prekiaujate kalėdinėmis eglutėmis, kurios yra vos ne kiekvienai šeimai aktuali prekė, puikus sprendimas atsidurti ten, kur žmonės eina pirkti kažko kito, t.y., prekybos centrų. Jei gaminate vienetinius kalėdinius žaisliukus eglutei iš trapaus porceliano, ir vienas žaisliukas vertas kelių eglučių, kurkite išskirtinį įvaizdį turintį prekės ženklą internete ir bandykite pasiekti mokesnį, išskirtinių prekių ieškantį pirkėją. Išbandykite reklamą Facebook, susikurkite paskyrą Etsyje. Dalyvaukite dizaino mugėse, ieškokite butikų, kurie priimtų jūsų prekę. Jei manote, kad el. laiškai yra tinkamas būdas parduoti jūsų prekes ar paslaugas, o taip tikrai gali būti, nes laiškai yra puikus būdas pateikti informaciją ir sulaukti grįžtamojo ryšio iš skaitovo, rinkite kontaktus patys. Lengviausia tą padaryti internete, skatinant prenumeruoti naujienlaiškius ar kitą naudingą turinį. Norėdami gauti kontaktą, pirmiausia turite kažką duoti, parodyti naudą, leisti pajusti, kuo galite būti naudingi. Ir, svarbiausia, nepamirškite, kad turite susipažinti su asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis ir jomis vadovautis. Užduokite savo klausimą teisininkui el. paštu
This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it
arba užpildę šią formą.
VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. |
|
Susiję straipsniai:
|