TOP promo
 

reklama

reklama

balsas.lt   
2009 12 18, 17:37
Japonijoje robotai padeda apsipirkti 

Image
Robotai
Robototechnikos pasiekimais garsėjanti Japonija susiduria su rimtomis demografinėmis problemomis, tačiau jas spręsti padeda robotai.

 

Japonijoje greičiau nei Vakarų Europoje didėja vyresniojo amžiaus žmonių dalis. Dabar 65 metų ir vyresnių žmonių amžiaus grupei priklauso daugiau nei 22 proc. visų šalies gyventojų, o 2020 m., prognozuojama, jau kas ketvirtas japonas bus vyresnis nei 65 –erių. Nenuostabu, kad šioje šalyje itin aktuali tampa vyresniojo amžiaus žmonių priežiūros problema, kurią padeda spręsti robotai.

reklama

 

Gruodžio mėnesį Kioto miesto „Apita-Seikadai“ prekybos centre prasidėjo specializuoto roboto, padedančio apsipirkti senyvo amžiaus žmonėms, bandymai. Šį „Robovie-II“ pavadintą robotą sukūrė Japonijos Tarptautinis priešakinių telekomunikacijų tyrimų institutas (ATR, Advanced Telecommunications Research Institute International).

 

Jo mokslininkai ir inžinieriai, pasitelkę robototechnikos pasiekimus, pabandė suprojektuoti robotą, kuri padėtų pensininkams patogiai ir paprastai įsigyti prekybos centruose visų jiems reikiamų prekių.

 

Iš pradžių vyresniojo amžiaus žmonės namuose turi sudaryti pirkinių sąrašą. Tam naudojamas specialus paprastai valdomas mobilusis įrenginys. Ekrane pasirodžiusiam „padėjėjui“ (skaitmeniniam avatarui) paprasčiausiai pasakoma, ką reikia nupirkti. Tada galima eiti į prekybos centrą.

 

Atvykus centre budintys apsipirkimo robotai atpažįsta mobiliuosius įrenginius ir prisistato prie vyresniojo amžiaus pirkėjų. Bevieliu ryšiu nuskaitomas jų pirkinių sąrašas, ir robotas, pasiėmęs pirkinių krepšelį, pasisveikina su savo globotiniu, kreipdamasis į jį vardu, ir pasiūlo eiti apsipirkti.

 

Šiame vaizdo siužete matome, kaip „Robovie-II“ lydi po prekybos centrą 67 metų moterį, norinčią nusipirkti apelsinų ir brokolių. Nešdamas jos pirkinius, robotas pasiūlo jai įsigyti ir mandarinų, rekomenduoja gerų skoninių savybių obuolių, pataria atkreipti dėmesį į salotas, kurios tiktų prie brokolių.

 

Paklausta, kaip jai patiko toks asistentas, vaizdo siužete nufilmuota pirkėja sakė, kad, vaikščiodama su robotu po parduotuvę, jautėsi taip, tarsi ją lydėtų vaikaitis, ir sakė, kad jai buvo smagu bendrauti su „Robovie-II“.

 

Šio roboto bandymai „Apita-Seikadai“ prekybos centre truks iki kitų metų kovo, praneša „Robot Watch“.

 

 

 

 

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok
Apsaugos kodas:* Code

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

K2 zodz grand

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama

reklama