VersloSavaite.lt   
2015 08 20, 11:42
Kaip tinkamai pervažiuoti „gulintį policininką“?

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Greičio ribojimo kalneliai – efektyvi galimų nelaimių užkardos priemonė. Tačiau „kelių gaidelių“ akibrokštų išvengti padedanti konstrukcija dėl nepalankių oro sąlygų bei dažno sąlyčio su automobiliais kartais gali deformuotis ir taip pažeisti transporto priemonės vidinius bei išorinius mechanizmus.

 

Dėl netinkamo tokio kalnelio pervažiavimo ar pažeistų konstrukcijų pažeidžiamos padangos, sulankstomi ratlankiai bei sugadinami kiti automobilių mechanizmai, praneša ne gyvybės draudimo bendrovė BTA.

reklama

 

„Greičio ribojimo kalnelių nauda tikrai reikšminga – dėl jų vaikams saugiau prie mokyklų ar darželių, ši konstrukcija yra efektyvi saugaus greičio reguliavimo priemonė, kuri greičiausiai išgelbėjo ne vieną gyvybę. Klientai taip pat mato šių priemonių  teikiamą naudą, tačiau neretas automobilio vairuotojas skundžiasi šios greičio ribojimo priemonės netinkama  konstrukcija.

 

Greitį ribojančių priemonių aukštis bei nuolydis ne visuomet yra vienodas ir vairuotojų tinkamai įvertinamas, tad važiuojant per šias konstrukcijas net ir atrodo smarkiai pristabdant automobilį, pervažiavimo greitis gali būti netinkamas ir automobilio vidiniai mechanizmai gali būti pažeidžiami“, –  komentuoja ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

 

Greičio ribojimo kalneliai deformuojasi

 

Greičio ribojimo kalneliai ypač efektyviai greitį reguliuoja intensyvesnio eismo ruožuose, tačiau dėl dažno sąlyčio su transporto priemonėmis, šie kalneliai susidėvi, deformuojasi ir pakeičia formą.

 

Pasak BTA eksperto A. Žiukelio, struktūrą pakeitusio greičio ribojimo kalnelio šonuose esančios aštrios geležtės neretai atvimpa ir apgadina padangas. Ratai nukenčia ir tuomet, kai greičio ribojimo kalnelis susminga į žemę, o jo varžtai lieka išorėje.  

 

Greičio ribojimo kalneliams pavojingas žiemos sezonas, nes neretai juos pažeidžia kelininkai. Valomi greičio ribojimo kalneliai neretai išjudinami, o važiuojamojoje kelio dalyje esantis nestabilus elementas pavojingas visiems eismo dalyviams.

 

Pasak BTA specialisto, greičio ribojimo kalneliai yra viena efektyviausių priemonių, kuri vairuotojus apsaugo nuo galimų nelaimių, tačiau juos būtina tinkamai prižiūrėti. Likimo valiai paliktos konstrukcijos gali nešti ne tik naudą, tačiau ir žalą.

 

Kelio defektai turi būti užregistruoti

 

Pasak A. Žiukelio, ant kelio defekto užvažiavę vairuotojai į draudimo bendrovę dažniausiai kreipiasi dėl sugadintų padangų ir ratlankių, kartais nukenčia variklio ir kitų agregatų apsaugos, išmetimo sistemos, slenksčiai, automobilio dugnai bei važiuoklės. Pasak BTA specialisto, yra net pasitaikę atvejų, kuomet buvo pažeisti variklio karteriai ir radiatoriai.

 

Užvažiavus ant įspėjamaisiais ženklais nepažymėto kelio defekto ir patyrus žalą, būtina pranešti policijai. Tai dažniausiai privaloma pagal kasko draudimo taisykles.  Neturintiems kasko draudimo vis tiek būtina kreiptis į pareigūnus, kad šie užfiksuotų pažeidimo faktą ir jo priežastį, nes užregistruotas įvykis taps įrodymu ir žalos atlyginimo bus galima reikalauti iš kelio prižiūrinčios institucijos.

 

Atvykę pareigūnai apie kelio defektus turės informuoti atsakingas tarnybas, kurios privalės pašalinti arba įspėti vairuotojus apie jų egzistavimą. Tokiu būdu bus išvengta daugiau nelaimių.

 

Automobiliui kenkia kiekvienas nelygumas

 

Pasak autopaslaugų grupės „Martonas“ direktoriaus pavaduotojo Dainiaus Dambrausko, kiekvienas stipresnis smūgis ar įvažiavimas į duobę kenkia transporto priemonei, tad pamačius kliūtį, būtina automobilį pristabdyti ir manevruoti kuo atsargiau. Tačiau nepavykus sklandžiai pervažiuoti greičio mažinimo kalnelio, gali būti pažeisti automobilio mechanizmai.

 

Išgirdus, kad automobilis skleidžia keistus garsus, mašinų vairuotojams tenka vykti į servisą. Pasak. D. Dambrausko, dažniausiai automobiliai atvežami su pažeistais padangų kordais, sulankstytais ratlankiais ir pažeistomis pakabomis. Dažniausiai automobilių savininkų patiriama žala siekia nuo 150 iki 300 eurų.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: