VersloSavaite.lt   
2015 08 24, 12:36
Kaip darbą optimizuoja logistikos įmonės

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Vienos iš dažniausių temų tarp transporto rinkos dalyvių, kai kalbama apie sąnaudas, yra degalai ir prastovos, dėl kurių vežėjų bendrovės kaskart patiria nemenkų nuostolių. Prognozuojama, kad ir šiemet nemažą dalį mažų transporto įmonių ištiks bankrotas.

 

Atsižvelgdami į transporto rinkos tendencijas ir nuolatinį siekį taupyti, ieškome receptų, kaip išgyventi konkurencijos sąlygomis ir tikslingai investuoti.

reklama

 

Neseniai „Volvo Trucks“ atliktas tyrimas parodė, kad neplanuotų prastovų skaičių galima sumažinti net 80 proc. Pasak tyrimo organizatorių, turint galimybę realiu laiku stebėti sunkvežimio darbą bei jo svarbiausių komponentų būklę, galima geriau planuoti techninės priežiūros darbus.

 

„Esame tikri, kad prastovas galime sumažinti net 80 proc., jei sunkvežimio techninė priežiūra atliekama laiku ir pagal realią jo būklę,“ – yra sakęs „Volvo Trucks“ kokybės ir eksploatacinės parengties direktorius Hayderis Wokilas.

 

Prastovų gali nebūti

 

Su tuo sutinka ir bendrovės „Continental Transport“ vadovas Rytis Petraitis. Jis sako neprisimenantis, kada jo įmonės sunkvežimiai būtų stovėję be darbo. Pasirodo, paslaptis ta, kad pasirinktas darbo organizavimo modelis lemia tai, kad sunkvežimiai perkami tik tada, kai žinoma, kad jais bus aptarnaujami konkretūs klientai pagal ilgalaikius įsipareigojimus.

 

„Mintis taip dirbti man kilo todėl, kad mes  anksčiau buvome prekybininkai ir nieko bendro neturėjome su transporto verslu, tik naudojomės vežėjų paslaugomis. Patirdavome nuolatinį nusivylimą vežėjų paslaugomis, tad nusprendėme užsiimti krovinių gabenimu patys.

 

Pirmiausia pradėjome vežti savo krovinius tarptautiniais maršrutais, tuomet radosi ir klientų iš išorės. Pradėdami dirbti su kitų užsakovų kroviniais, pažadėjome sau, kad niekad nesielgsime su klientais taip,  kaip buvo elgiamasi su mumis“, – veiklos pradžią prisimena R. Petraitis.

 

Logistikos ekspertas nuolat analizuoja tarptautinę rinką bei pastebi, jog šiuo metu yra per didelė transporto pasiūla.

 

„Jei įmonė didelė ir turi daug automobilių, tai nebereiškia, kad ji pelningai dirba. Apyvartos neatspindi realios situacijos, o darbas atliekamas neefektyviai. Vadovaujantis mūsų metodu, automobiliai įsigyjami tik tuomet, kai jau aiškiai žinoma, kokiomis kryptimis ir kokiais tempais jie dirbs. Siekiame surasti tik patikimą klientą ir užmegzti su juo ilgalaikius ryšius – investuojame į pasitikėjimą, santykius, atsakomybę, o ne pervežimo paslaugų pardavimą. Partnerystė – svarbiausias žodis mūsų veikloje“, – kalba logistikos profesionalai.

 

Tikslinga investicija į naujus vilkikus

 

2015-ieji sunkiasvorės technikos atstovams – itin sėkmingi, jei pardavimus lygintume su praėjusių metų statistika. Per pirmuosius tris mėnesius buvo parduota per 700 vilkikų. Puikiai sekėsi „Mercedes-Benz“ gamintojų atstovams – jie gavo per 60 proc. pyrago dalies. Naujieji „Euro 6“ emisijos vilkikai tapo tikru masalu vežėjams.

 

„Neseniai įsigijome naują „Mercedes-Benz Actros 1845 LS“ vilkiką, kuris, tikimės, leis gerokai sumažinti degalų sąnaudas. Juk šis modelis pasižymi mažomis kuro sąnaudomis ir labai mažu taršos rodikliu. „Euro 6“ versijoje degalų sąnaudos yra maždaug 5 proc. mažesnės nei ankstesnio „Actros“ modelio. Taip pat jų varikliai yra ilgaamžiai, o techninės priežiūros intervalas – iki 150.000 km“, – kalba R. Petraitis. 

 

Transporto ir logistikos rinkoje, pasak vežėjų, dabar ne pats lengviausias metas dėl geopolitinės situacijos.

 

„Į mažųjų vežėjų vietą rinkoje kėsinasi galingesnės įmonės. Vis dėlto nors situacija vežėjams svarbiose rinkose – Rusijoje, Ukrainoje – įtempta, vis dėlto daugiausiai žalos daro ne tai, o neadekvatus kainų nustatymas. Mažos įmonės nori išlikti ir konkuruoja ne pagal pajėgumus, o didžiosios įmonės vienijasi tam, kad nukonkuruotų mažesniąsias“, – rinkos tendencijas brėžia R. Petraitis.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: