reklama

rekomenduojame


Ryšiai su visuomene
RsV „Promo Service“

Teisinės konsultacijos
Teisininkų patarimai

Universalus meistras
Plytelių klijavimas

Laisvalaikio batai
Laisvalaikio batai

Viešieji pirkimai
Mercell viešųjų pirkimų portalas

Pigios kelionės lėktuvu
Pigių kelionių pasiūlymai

Lėktuvų bilietai
Pigūs lėktuvų bilietai internetu

Mass Effect Andromeda
Mass Effect Andromeda news

Palapinės
Palapinės

reklama

VersloSavaite.lt   
2017 02 17, 11:42
Išleisti knygą gali kiekvienas

Image
T. Padgursko nuotr.
Savo knygos išleidimas yra daugelio svajonė. Tačiau neretai norai ir idėjos yra giliai paslepiami – dideli knygos išleidimo kaštai nedžiugina, o juos padengti kartais yra labai sunku. Tūkstantinės sumos autoriui atrodo gana nerealios, o knygos sėkmė visada yra santykinis dalykas – ypač Lietuvos rinkoje.

 

Vis dėlto, reikėtų nenusiminti, nes yra daug alternatyvių kelių, kaip išleisti knygą. Reikia tik jų ieškoti.

 

Knygų leidyba – svarbu atrasti savo nišą

reklama

 

Dabar itin skatinamas individualus verslumas ir savo sugebėjimų atskleidimas. Kiekvienas nori dirbti sau ar bent prisidurti prie pagrindinio atlyginimo. Todėl, jeigu kuriate eilėraščius, ar jaučiate įkvėpimą rašyti romanus ar detektyvus – pasvarstykite apie savo knygą. Bene svarbiausias dalykas yra savo nišos radimas.

 

Jeigu bandysite idėjas generuoti per prievartą, tikėtina, kad knyga nebus itin sėkminga, o leidyklos atsisakys ją leisti. Kūrybą naudojant organiškai bei bendradarbiaujant su leidėjais, išlieka didelė tikimybė, kad jums pavyks sudaryti gana palankią sutartį.

 

Knygos išleidimo kaštai siaurai auditorijai – tūkstantinės sumos

 

Šiek tiek kitokia situacija susiklosto, jei norite išleisti asmeninių prisiminimų ar panašaus pobūdžio knygą skirtą siauram skaitytojų būreliui. Tada gerokai išauga kaina (ji gali siekti nuo vieno iki keleto tūkstančių eurų). Jei mintis išleisti knygą nėra impulsyvus sprendimas, tokiam žingsniui yra taupoma gana ilgai. Kai kada žmonėms išeitis yra greita paskola, visgi, knygos išleidimui tokia finansinė parama negalioja.

 

Leidykla ar spaustuvė?

 

Siekiant leisti knygą skirtą siaurai auditorijai ar savo asmeniniams tikslams iškyla klausimas, kaip spręsti redagavimo ir knygos dizaino darbus. Jeigu knygą leisite leidykloje, tai kainuos šiek tiek pigiau, tačiau leidyklos ir autoriaus derėjimosi procesas atima daug laiko, ypač, jei knyga nėra pritaikyta plačiajai auditorijai.

 

Kita vertus, leidykloje dizaino ir redakcijos darbais gali pasirūpinti pati leidykla. Kitas kelias yra knygą nešti tiesiai į spaustuvę. Šis pasirinkimas žymiai greitesnis, paprastesnis, tačiau brangesnis. Vis dėlto, čia maketavimo, redagavimo ir dizaino darbus atliekate patys. Bet to neišmanant, reikia samdyti kitus žmones, o tai vėl kainuoja papildomai.

 

Pajamos knygai – alternatyvos ir sprendimo būdai

 

Esminė knygos išleidimo sąlyga šiais laikais yra ne vien idėja, tačiau ir pinigai. Lėšų knygos leidimui galima rasti keliais būdais. Pavyzdžiui, organizuoti labdaringą knygos pristatymo vakarą, kurio metu galite iš bendraminčių surinkti bent dalį knygos leidybai reikalingų lėšų. Leidžiamai knygai, atsižvelgiant į jos tematiką, galima ieškoti tiesioginių rėmėjų. Taip pat, jei knyga perspektyvi, dažnai leidyklos sumoka pirminį honorarą iš karto, todėl galite padengti ne tik leidybos bet ir maketavimo ar redagavimo išlaidas.

 

Taip pat galima pasinaudoti įvairių leidėjų skelbiamais konkursais, kuriuos laimėjus sumažinama arba visiškai panaikinamos leidybinės išlaidos. Tiesa, tokiais atvejais iš anksto paskelbiama knygos tematika, todėl asmeniniai interesai iš dalies turi būti nustumiami į šoną.

 

Lietuvoje vis dažniau galima išgirsti skatinimus leisti knygas ir neslėpti savo talento, tačiau kartais tai padaryti trukdo psichologinis arba piniginis faktorius. Visgi, tiek vienas, tiek kitas yra išsprendžiami. Tereikia tik tikėti tuo, ką darote, o tada sėkmė pati jus pasivys.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

D1 docinta

apklausa

Kiek laiko trunka jūsų kelionė iki darbo?
 

reklama

reklama

reklama

reklama