reklama

reklama

Andrius Ivanauskas, GLIMSTEDT asocijuotas partneris, advokatas   
2015 04 16, 11:04
„Google“ elgesys – akivaizdus piktnaudžiavimas?

Image
Google
Europos Komisija trečiadienį, kaip ir rinkoje tikėtasi, pareiškė oficialius kaltinimus „Google“ dėl konkurencijos teisės aktų pažeidimo.

 

Žvelgiant iš klasikinės konkurencijos teisės pozicijų, „Google“ elgesys dėl kainų palyginimo yra akivaizdus piktnaudžiavimas dominuojančia padėtimi, tai yra, didelės įtakos vienoje rinkoje išnaudojimas didinant pajamas kitoje rinkoje.

reklama

 

Toks elgesys būtų pripažintas konkurencijos taisyklių pažeidimu ir „Google“ grėstų didelės baudos. Tačiau žvelgiant truputį giliau, reikia atsižvelgti į keletą, galima sakyti, moralinių aspektų.

 

Užaugęs milžinas – irgi kaltas?

 

Pirmiausia, „Google“ dominuojanti padėtis atsirado ne dėl to, kad buvo įsigyti konkurentai ar sukurtas vien jai palankus valstybinis reguliavimas, ar tarkime dėl to, kad „Google“ privatizavo įmonę, istoriškai buvusią valstybine monopolija.

 

„Google“ užaugo dėl to, kad pateikė vartotojams labai gerą produktą – paprastą, greitą ir nemokamą paieškos sistemą. Todėl suprantama, kad „Google“ nori „nuraškyti“ produktyvaus darbo vaisius ir išnaudoti savo pranašumus prieš konkurentus.

 

Reikia atsižvelgti į tai, kad konkurencijos taisyklės nedaro skirtumo tarp organiškai  ir sąžiningai užaugusios įmonės ir tos, kuri savo dominuojančią padėtį sukūrė, galima sakyti, nesąžiningai. Tačiau kaip tik „Google“ atveju norisi apie tokius skirtumus pradėti svarstyti.

 

Nemokamas – bausti nereikia?

 

Kitas dalykas, kurio reikia nepamiršti – „Google“ paieškos sistema yra nemokama. Be to, nemokamos daugelis kitų „Google“ paslaugų, pavyzdžiui, elektroninio pašto sistema.

 

Tad svarstytinas klausimas ar iš tiesų Europos Komisija, ar kitos priežiūros institucijos turi moralinę teisę reikalauti, kad pateikdama galutiniams vartotojams nemokamą produktą, „Google“ taikytų beatodairiškai vienodas taisykles savo konkurentams? Kitaip sakant, ar tokia propaguojama verslo etika neveda prie nepageidautino prilyginimo mokamiems produktams, kuri demotyvuoja kurti nemokamus produktus?

 

Taigi, šiuo atveju svarstytina, ar neužtektų, kad „Google“ tiesiog atvirai paskelbtų, kad jos algoritmas tam tikrais atvejais proteguoja jos pačios produktus, ir tuomet leistų vartotojams pasirinkti, ar ir toliau naudoti „Google“, o galbūt pasirinkti „Bing“, „Yahoo“ ar bet kurią kitą paieškos sistemą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok
Apsaugos kodas:* Code

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama

reklama