VersloSavaite.lt   
2014 01 20, 15:07
Apie avarines situacijas – dėl ko jos susidaro

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Vidutiniškai per metus užfiksuojama apie 17 tūkstančių eismo įvykių, per dieną įvyksta 48 įvykiai kelyje, tuo tarpu vieno eismo įvykio žala vidutiniškai – 3700 litų, rodo ne gyvybės draudimo bendrovės BTA trejų metų duomenys.

 

Pagrindinės avaringumo priežastys Lietuvoje kelis metus iš eilės yra greičio viršijimas bei vairuotojų nekantrumas eismo spūstyse, rodo įmonės statistika.

reklama

 

„Didelis greitis – įsisenėjusi, visiems gerai žinoma problema keliuose.  Tai ne tik didina degalų sąnaudas, bet ir kelia pavojų eismo saugumui. Labai savimi pasitikintis vairuotojas, atlikdamas rizikingus manevrus, dažnai suerzina aplinkui esančius eismo dalyvius. Tokiais atvejais prasideda „karas keliuose“. Neretai susierzinę vairuotojai yra linkę kerštauti, vejasi juos supykdžiusį automobilį, imasi agresyvių veiksmų,“ – kalbėjo ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

 

Pasak specialisto, vieno įvykio metu automobilio vairuotojas pradėjo persekioti kitą vairuotoją, neva jam sutrukdžiusį kelyje. Pasivijęs užblokavo kelią, ištempė vairuotoją iš automobilio, grasino smurtu. Nemažai atvejų užfiksuota, kai susierzinę vairuotojai nulaužia veidrodėlius, sulanksto valytuvus ar apspardo automobilį.

 

Specialistai pataria, kaip elgtis kelyje, kad būtumėte saugūs ir apsaugotumėte kitus eismo dalyvius

 

Vairuotojai turėtų įsiminti vieną dalyką – jie nėra vieni kelyje. Prieš atlikdami bet kokį manevrą,  pirmiausia jie turėtų pagalvoti ne tik apie save, bet apie kitus eismo dalyvius, įsitikinti, kad darydami manevrą niekam nesutrukdys, nesukels pavojingos situacijos.

 

Persirikiuokite tik įsitikinę saugumu

 

Persirikiuoti derėtų tik įsitikinus, kad gretima juosta laisva ir niekam nebus trukdoma. Reiktų planuoti savo kelionės maršrutą, ir jeigu žinoma, kad už kelių šimtų metrų reiks sukti į dešinę, neverta lenkti priekyje važiuojančios transporto priemonės, o vėliau staiga stabdyti ir sukti į dešinę.

 

Ką tik aplenktas vairuotojas gali nespėti laiku sustabdyti savo transporto priemonės ir atsitrenkti į priekyje važiavusį automobilį. Pastarasis lieka kaltas, nebent pašaliniai liudininkai, arba vis populiarėjanti priemonė – vaizdo registratorius, įrodo kitaip.

 

Būkite supratingi eismo spūstyse

 

Jeigu kitas eismo dalyvis nori persirikiuoti eismo spūstyje, ar kaip kitaip pakeisti važiavimo kryptį, jį derėtų praleisti. Juk vienas spūstyje praleistas automobilis, kelionę prailgins tik keletu sekundžių, tačiau kitoje vietoje, tikėtina, sumažins spūstį už savęs. Jei visi vairuotojai būtų mandagesni ir supratingesni, spūstys greičiau išsisklaidytų.

 

Nenaudokite rūko žibintų be reikalo

 

Svarbu atkreipti dėmesį, kad be reikalo nederėtų naudoti rūko žibintų. Juos naudoti reikia tik esant rūkui ar krituliams. Kitu metu jie akina aplinkinius vairuotojus. Apskaičiuota, kad 80 kilometrų į valandą greičiu važiuojantis automobilis per sekundę nuvažiuoja 22 metrus ir tas kelias sekundes apakintas vairuotojas kelia itin didelį pavojų pėstiesiems ir kitiems įvykio dalyviams.

Važinėkite tik tinkamai sureguliuotais žibintais

 

Automobilio žibintai privalo būti tinkamai sureguliuoti, nors dažnas lietuvis tuo susirūpina tik prieš techninę apžiūrą. Priešingu atveju jie gali akinti kitus eismo dalyvius, taip sukeldami pavojų jums ir aplinkiniams.

 

Įvažiuokite į sankryžą tik įsitikinę, kad laiku spėsite iš jos išvažiuoti

 

Pagal kelių eismo taisykles, draudžiama įvažiuoti į sankryžą, jeigu joje yra kliūtis, dėl kurios nebus galima išvažiuoti iš sankryžos laiku. Tai yra itin opi didmiesčių problema. Piko metu skubantys vairuotojai dažnai įvažiuoja į sankryžą, o iš jos išvažiuoti negali dėl priekyje esančios automobilių kolonos.

 

Įvažiavęs į sankryžą vairuotojas užtveria kelią kitu keliu važiuojančioms transporto priemonėms. Tokios situacijos itin dažnai sukelia konfliktus tarp vairuotojų, kartais neapsiribojama vien garso signalu, vairuotojai išlipa iš automobilio norėdami „paauklėti“ kitą.

 

Važiuokite laikydamiesi dešinės

 

Pagal KET reiktų važiuoti kiek įmanoma arčiau dešinio važiuojamosios dalies krašto, arba dešinesne juosta,  jeigu yra kelios juostos ta pačia kryptimi. Važiuojant keliu, kuriame yra po vieną juostą kiekviena kryptimi, važiavimas kairiau blogina iš paskos važiuojančių vairuotojų matomumą, trukdo lenkimui.

 

Ypač derėtų pagalvoti apie kitus vairuotojus, jei važiuojate lėčiau nei leidžiama pagal KET ar bendras srautas – tokiu atveju iš paskos važiuojantys vairuotojai būna priversti apvažiuoti priekyje važiuojančią transporto priemonę iš dešinės.

 

Įdomu: 5 labiausiai erzinančių vairuotojų kategorijos

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: