VersloSavaite.lt   
2008 02 13, 10:50
E-verslo konsultacija. Kaip susidraugauti su „Google“?
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
Turime keletą puslapių. Jų lankomumas nėra įspūdingas. Labai įdomu sužinoti daugiau apie raktažodžius svetainei, kad ji būtų lengviau ir dažniau randama paieškos puslapiuose”, - klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Tyrimai rodo, kad apie 80 procentų interneto vartotojų, ieškodami reikiamos informacijos, pirmiausia atsidaro paieškos sistemos, dažniausiai „Google“ langą.

reklama

 

Puiku, kad galvojate apie optimizavimą paieškos sistemoms, šiandien tai – labai logiškas ir net būtinas kiekvienos kompanijos žingsnis. Kad kompanijos rezultatai būtų tarp pirmų paieškos išvedamų rezultatų, nori visi. Taigi kaip tai padaryti?

 

Kaip veikia „Google“?

 

Dauguma paieškos sistemų („Google“, „Yahoo“ ir kt.) turi „vorus“, dar vadinamus „paieškos robotais“ (angl. „bot“, „robot“, „spyder“, „crawler“), kurie naršo internetą, ieško svetainių, puslapių, juos indeksuoja ir įtraukia į savo duomenų bazes. Kad nustatytų, kurios svetainės yra svarbiausios, paieškos sistemos jas reitinguoja pagal atitikimą paieškos kriterijams.

 

Kokie paieškos kriterijai?

 

Dar 1997 – 1999 m. užteko svetainėje daug kartų pakartoti raktinius žodžius, tinklalapį pasiūlyti šimtams paieškos sistemų ir be didelių pastangų galėjai užimti pirmąsias pozicijas paieškos sistemose.

 

Pavyzdžiui, atsidurti dešimtuke pagal paieškos sąvoką „dizainas“. Tačiau šiandieninė optimizacija – tai ne tik raktiniai žodžiai, o protingas viso tinklapio ir jo struktūros sukūrimas, unikalus turinys, darbas su nuorodomis tinklapyje ir į tinklapį ir t.t.

 

Paieškos optimizavimo žingsniai

 

1. Pirmas darbas – išsigryninti, pagal kokius raktinius žodžius ir frazes jums svarbiausia būti randamiems „Google“. Susirašius jums svarbias frazes, galite atsidaryti „Google“ ir patikrinti, kiek turite konkurentų. Kiekvienas vidinis tinklalapio puslapis gali (ir turi) būti optimizuojamas pagal skirtingus raktinius žodžius, ne daugiau kaip 1-2 frazės kiekvienam puslapiui.

 

2. Antras darbas – puslapių optimizacija (tinklalapio architektūra, tinklalapio medis, tekstai, paveiksliukai, kodas ir t.t.)

 

3. Trečias darbas yra populiarinti puslapį, rūpintis nuorodomis. Paieškos sistemos labai kreipia dėmesį į nuorodas – vidines (tinklapio viduje) ir ypač išorines (nuorodas iš kitų tinklapių). Kuo daugiau išorinių nuorodų, tuo geriau – tik jos turi būti kokybiškos (veikiantys puslapiai, nesudaryti vien iš nuorodų sąrašo ir pan.)

 

4. Ketvirtas darbas – išanalizuoti rezultatus, lyginti su konkurentais, žiūrėti, ką padarėte gerai, ką blogai ir kaip tobulėti. Pažiūrėjus, kiek aukštai pakilote „Google“, labai svarbu aiškintis, kokie rezultatai duoda naudos, kokie ne. Pvz., jei pagal „geriausia kompanija Lietuvoje“ pirmaujate „Google“, galbūt tai nepasibaigė nei vienu el. laišku jums ar pardavimu. Visa tai pamatyti galima sekant tinklalapio statistiką.

 

Visi šie darbai yra ciklas – praėjus mėnesiui ar kelis (priklausomai nuo puslapio), juos reikia kartoti, kol optimizuojamas tinklapis pasieks norimas pozicijas pagal jums aktualius raktinius žodžius.

 

Kokią kepurę nešiojate?

 

Čia pateikėme technologijas, vadinamas baltosiomis (angl., „white hat“). Bet norintys aukštų rezultatų nuolat bando paieškos sistemas pergudrauti juodaisiais (angl., „black-hat“) metodais. Paieškos sistemos su tokiais gudragalviais kovoja, blokuodamos jų taikytojų puslapius ir IP adresus. Taigi dabar galite pasitikrinti, ar neesate juodosios kepurės nešiotojas.

 

Paieškos voras jus mato su juoda kepure, jei:

 

-  Paieškos vorams pateikiate bet kokią kitą informaciją, kurios negauna vartotojas. Pavyzdžiui, rašote labai smulkiu – mažesniu nei 6pt – arba tos pačios spalvos, kaip fonas šriftu.

 

-  „Prifarširuojate“ tekstą raktiniais žodžiais.

 

-  Puslapį optimizuojate, pavyzdžiui, pagal frazę „nepamirštamos atostogos Kuboje“, o kai vartotojas ateina į šį puslapį, jis yra „nukreipiamas“ į „Pigūs skrydžiai į Kauno oro uostą“. 

 

-  Puslapį paverčiate „nuorodų ferma“ (angl. „link farm“) – jame daugiau nei 30 nuorodų į kitus tinklalapius. Tas pats galioja, jei nuoroda iš tokio puslapio veda į jūsiškį.

 

-  Sukūrėte „imperiją“ – šimtus panašaus turinio tinklapių, kurie aktyviai keičiasi nuorodomis tarpusavyje.

Vietoj išvadų

 

Visi aprašyti žingsniai leidžia į „Google“ „topus“ patekti nemokamai. Tačiau tai nėra mažas darbas.

 

Jei nuspęsite ne kreiptis į interneto sprendimų kompanija, o su „Google“ susidraugauti patys, naudingos informacijos galite rasti:  


www.searchengineguide.com

www.searchenginewatch.com
www.seroundtable.com
www.searchenginejournal.com
www.seochat.com

 

Neišsigąskite, jei mokymasis užtruks mėnesį ar kelis. Pradžioje galima išbandyti ir mokamus rezultatus „Google Adwords“ ir išsiaiškinti, kiek tai efektyvu jūsų atveju. Tokiu atveju šalia paieškos rezultatų  bus rodoma mokama jūsų reklama ir mokėsite tik tada, jei kas nors ją spustels.

 

Ir galiausiai, prisiminkite paskutinę savo darytą paiešką „Google“. Kiek rezultatų peržiūrėjote – 100, 50? Neesate pirmajame puslapyje – Jūs tiesiog neegzistuojate!

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it .


Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: