Jūratė Skėrytė | Alfa.lt   
2007 11 15, 16:01
Vairuotojų kraujyje turės būti mažiau promilių

Vs nuotraukaPradedantieji, keleivinio ir krovininio transporto vairuotojai nebaudžiami į alkoholio tikrintuvą galės pripūsti ne daugiau kaip 0,2 promilės.

Ši naujovė numatyta parengtame Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisų projekte. Jis papildys ketvirtadienį Seimo po svarstymo pritartai naujai Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakcijai.

„Alkoholio koncentracija kraujyje pradedantiems vairuotojams negalės viršyti 0,2 promilės. Toks pat reikalavimas galios ir tiems, kurie vairuoja keleivinį transportą, kur sėdimų vietų yra daugiau nei 9, ir krovininį transportą. Taip daroma siekiant apsaugoti ir keleivius, ir kitus eismo dalyvius“, – žurnalistams sakė Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas.

Dabar visi vairuotojai nebaudžiami gali į alkoholio tikrintuvą pripūsti ne daugiau kaip 0,4 promilės.

Pradedančiais vairuotojais laikomi asmenys, dvejus metus vairuojantys transporto priemonę po vairuotojo pažymėjimo gavimo. „Pradedantiesiems vairuotojams išduodamas 2 metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas. Pradedantysis vairuotojas gali pakeisti šį pažymėjimą į nuolatos galiojantį vairuotojo pažymėjimą tik užbaigęs papildomus mokymus pagal nustatytą tvarką“, – įstatymo projekte numatytas dar vienas sugriežtinimas pradedantiesiems.

Pagal naujojo įstatymo projektą bus įkurta Saugaus eismo komisija, kuri rengtų saugaus eismo programą, teiktų siūlymus, ką daryti, siekiant užtikrinti didesnį saugumą.

Siekiant, kad keliais važinėtų techniškai tvarkingesni automobiliai, numatyta, jog per avariją smarkiai sugadintos transporto priemonės (taip, kad ji nebegali važiuoti) techninės apžiūros galiojimas bus sustabdytas. Sutaisius tokią mašiną reikėtų iš naujo atlikti jos techninę apžiūrą.

„Tik tada automobilis galės tapti viešojo eismo dalyviu“, – sakė J. Sabatauskas.

Lietuvoje nebebus galima važinėti ir užsienyje susidėvėjusiais ir netinkamais naudoti pripažintais automobiliais. Taip pat nebus registruojami automobiliai, jeigu visi valdymo prietaisai įrengti dešinėje pusėje.

Tačiau ketvirtadienį Seimas, J. Sabatausko manymu, žengė ir žingsnį atgal. Po svarstymo pritarta Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto siūlymui, jog transporto priemonės savininkas nebus baudžiamas, jeigu policijai reikalaujant nenurodys, kas vairavo jam priklausiusią ir greitį viršijusią transporto priemonę, kai ši naudota prieš jo valią.

Nuo liepos galioja reikalavimas, kad automobilio savininkui (valdytojui) atsakomybė už pareigų neatlikimą netaikoma, jei jis prarado transporto priemonę prieš savo valią.

„Iki tol savininkai, iškviesti į policiją, masiškai teisindavosi nežinantys, kas vairavo jų mašiną ir atsisakydavo mokėti baudą. Problemų dažniausiai kildavo dėl firmų transporto. Po liepą priimto pakeitimo tokių atsikalbinėjimų beveik nebėra, – kalbėjo J. Sabatauskas. – Kadangi ateityje numatyta įsigyti stacionarius greičio matuoklius, kurie fiksuos tik numerius ir tik iš nugaros, Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pasiūlyta formuluote bus piktnaudžiaujama. Nuolat bus sakoma: „Na, tai kas kad užfiksavote automobilį, jog viršijo greitį, aš jo nevairavau ir nežinau, kas vairavo.“

Socialdemokratė Birutė Vėsaitė siūlė visus vairuotojus, prieš ijiems šduodant vairuotojo pažymėjimą, paranginti užpildyti organų donorų kortelę. Tačiau dauguma parlamentarų tam nepritarė. Politikė taip pat mano, jog reikėtų riboti ir transporto priemonės variklio galingumą, kurią vairuotų pradedantieji.

„Nepatirtis, jauna širdis ir galingas variklis - viso to rezultatas kartais būna labai drastiškas", – įspėjo B. Vėsaitė.

 

www.alfa.lt