Alina Zvicevičiūtė   
2008 02 19, 00:00
TEMA. Bankai taikosi prie besikeičiančių klientų poreikių

Vs nuotr.Bankai taikosi prie išlaidaujančių tautiečių poreikių – kreditinių kortelių savininkams per parą leidžiama išleisti tris kartus didesnes sumas. Taupesnius debetinių kortelių savininkus irgi bandoma sudominti šiomis daugiau galimybių suteikiančiomis kortelėmis. Jau veikia paslauga, leidžianti įnešti pinigus į sąskaitą per bankomatą.

Skatina rečiau atsiskaityti grynaisiais

Lietuvoje vis dar populiariausios debetinės kortelės. Jų savininkai savo banko ar partnerių bankomatuose pinigus išsigryninti gali nemokamai. Tuo tarpu pasirinkę ne debetines, o kreditines korteles, kas kartą norėdami pasinaudoti bankomatų paslaugomis nusiteikia, kad teks atsisveikinti bent su keliais litais.

Pasak „Hansabanko“ elektroninės bankininkystės departamento direktoriaus Ramūno Straukos, imant mokesčius už išgryninimą, siekiama padengti bankomatų tinklo palaikymo sąnaudas, atsirandančias diegiant naujas technologijas, palaikant sistemas, inkasuojant grynuosius pinigus. Taip pat norima skatinti klientus naudotis negrynaisiais pinigais, nes grynųjų pinigų naudojimo sąnaudos visuomenėje yra žymiai didesnės, negu atliekant pavedimus.

Nori sudominti kreditinėmis

Nuo kovo pradžios DnB NORD bankas numato savo klientams, besinaudojantiems kreditinėmis kortelėmis, sumažinti grynųjų pinigų išmokėjimo mokestį DnB NORD ir SEB bankomatuose nuo dabartinių dviejų iki pusės procento. Dabar šio banko kreditinių kortelių savininkai už išgryninimą kas kartą sumoka ne mažiau nei dešimt litų. Nuo kovo minimalus mokestis sumažės iki dviejų.

AB DnB NORD banko atstovo spaudai Andriaus Vilkanco teigimu, tai bus mažiausias mokestis rinkoje, nes kiti bankai už pinigų išgryninimą iš kreditinės kortelės taiko 1-2 proc. nuo sumos mokestį.

Tai daroma norint paskatinti naudotis kol kas debetinėms populiarumu neprilygstančiomis kreditinėms kortelėms, nes jos suteikia klientams platesnes atsiskaitymo galimybes. Jų savininkai gali atsiskaityti internetu, įsigyti lėktuvo bilietų, rezervuoti viešbučių kambarius, sumokėti už automobilių nuomą ir pan.

Prisitaiko prie besikeičiančių poreikių

AB DnB NORD banko kreditinių kortelių savininkai pajus ir daugiau pokyčių – didinamas maksimalios sumos limitas.

Banko atstovo teigimu, atsižvelgiant į besikeičiančius klientų poreikius, klasikinių kortelių turėtojai galės per parą išsiimti iki 7000 Lt, kai tuo tarpu iki šiol galėjo iki 3000 Lt. Tai daroma atsižvelgiant į kreditinių kortelių vartotojų grupę – dažniausiai tai aukštesnes nei vidutines pajamas gaunantys klientai, paprastai atliekantys daugiau atsiskaitymų.

„Paros operacijų skaičiaus ir maksimalios sumos limitas nustatomas kaip papildoma kliento lėšų apsaugos priemonė, kad būtų kuo mažesni nuostoliai klientui dėl kitų asmenų neteisėtos veikos. Paprastai kreditinėms ir debetinėms kortelėms nustatomi standartiniai paros limitai, o atskiru susitarimu klientas gali pasirinkti didesnį operacijų skaičiaus ar sumos limitą“, - aiškino banko atstovas.

A. Vilkancas pasakojo, kad atsižvelgus į klientų norus, dabar siūlomos ir papildomos saugumą užtikrinančios paslaugos, pavyzdžiui, galimybė turėti kortelę su kuria leidžiama atsiskaityti už pirkinius ar paslaugas, bet neleidžiama paimti grynųjų pinigų.

Stebi grynųjų atsargas

Turbūt kiekvieno banko klientas ne kartą nuo bankomato nuėjo nepasipildžiusia pinigine. Bankų atstovų teigimu, norint išvengti tokių nepatogumų, grynųjų pinigų atsargos bankomatuose nuolat stebimos ir operatyviai papildomos atsižvelgiant į poreikio prognozes ir esamą situaciją.

„Hansabanko“ atstovo teigimu, pastarosios priemonės taip pat padeda užtikrinti, kad bankomatuose kiek įmanoma ilgiau būtų tiek smulkių, tiek ir stambių banknotų.

Jei bankomate pasibaigia pinigai, ar jis negali aptarnauti klientų dėl techninių gedimų, klientams patariama naudotis artimiausiais bankomatais. Juos galima rasti banko padaliniuose, didžiuosiuose prekybos centruose bei kitose gausiai klientų lankomose vietose.

„Hansabanko“ elektroninės bankininkystės departamento direktoriaus Ramūno Straukos teigimu, pernai išplėstas bankomatų tinklas miesteliuose, kuriuose iki šiol buvo įrengta po vieną bankomatą. Taip siekiama pagerinti klientų aptarnavimas tokiuose miesteliuose ir sumažinti riziką dėl bankomatų gedimų.

Grynuosius jau galima įnešti į bankomatą

Skubantys „Hansabanko“ klientai gali naudotis ir išskirtine paslauga – bankomatais, į kuriuos galima įnešti pinigus.

R. Strauka Verslosavaite.lt pasakojo, kad grynųjų pinigų įnešimas bankomatuose populiarėja, vis daugiau operacijų atlieka tiek fiziniai asmenys, tiek ir įmonės.

„Šiuo metu tokie bankomatai veikia dideliais klientų srautais pasižyminčiuose banko padaliniuose, ten klientai supažindinami su grynuosius pinigus priimančiais bankomatais ir apmokomi, kaip jais naudotis. Šių bankomatų įrengimas pasiteisino, klientai juos lengvai įsisavina ir vėliau aktyviai naudojasi jų teikiamais privalumais“, - tikino R. Strauka.

Tuo tarpu kitų bankų atstovai teigia kol kas nepastebintys tokio klientų poreikio. „Artimiausiu metu nežadame įsigyti tokių bankomatų. Žmonės, norėdami įnešti pinigus į sąskaitą, mieliau renkasi tai padaryti „gyvai“, patys atėję į banką“, - Verslosavaite.lt teigė „Sampo“ banko mokėjimo kortelių vystymo skyriaus vadovas Robertas Urbonavičius.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama