Tautvydas Padgurskas   
2008 12 22, 00:00
Alkoholinių gėrimų bendrovės skaičiuoja nuostolius

Vs nuotr.

Stipriųjų gėrimų gamintojai skelbia, kad bendrovių pardavimai, 20 proc. padidinus akcizus alkoholiui, stipriai krito. Teigiama, kad pardavimus sumažino ir šešėlinės rinkos augimas.

Paveikė ir šešėlinės rinkos augimas

Didžiausios Lietuvoje stipriųjų gėrimų gamintojos AB „Stumbras“ lapkričio mėn. pardavimai sudarė 14,75 mln. litų, t.y. net 15,2 proc. mažiau negu per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

„Lyginant su praėjusiais metais, sumažėjo ir gyventojų perkamoji galia, todėl daugeliui kokybiški alkoholiniai gėrimai tapo nebeprieinami“, – teigia AB „Stumbras“ marketingo direktorius Algirdas Čiburys.

Pasak jo, pardavimų kritimui didelę įtaką padarė šešėlinės rinkos augimas.

Metus baigs su didesniu nuostoliu nei tikėtasi

Natūralių alkoholinių gėrimų gamintojas ,,Anykščių vynas” pranešė, kad šiuos metus gali baigti su didesniu veiklos nuostoliu nei tikėtasi. Prognozuojama, kad planuotas 3 mln. litų nuostolis gali siekti iki 6,2 mln. litų.

Svarstymai nuo naujųjų metų dar labiau didinti akcizus alkoholiniams gėrimams, verčia bendrovę planuoti dar mažesnius ateinančių metų pardavimus.

„Tokie planai reiškia, kad gali prireikti mažinti darbuotojų skaičių. Tam jau ruošiamės ir šių metų balanse numatėme galimas išeitines kompensacijas darbuotojams. Tai taip pat prisidėjo prie prognozuojamo bendrovės nuostolio didėjimo“, – sako V. Labutienė.

Šiuo metu bendrovėje dirba 246 darbuotojų.

Netolygios konkurencijos sąlygos

Pirmadienį Vyriausybė pateikė pasiūlymą nuo 2009 m. akcizo tarifą alkoholiui padidinti nuo 3840 litų iki 4140 litų už gryno etilo alkoholio hektolitrą.

Priėmus šį pasiūlymą, pasak A. Čiburio, pusė litro stipraus gėrimo brangtų 71 centu, tuo tarpu Vyriausybės siūlomu procentu padidinus akcizo tarifą alui, pusė litro alaus pabrangtų tik 2 centais.  

A. Čiburio teigimu, jei būtų pritarta Vyriausybės siūlymui, nelygybė tarp stipraus ir silpno alkoholio apmokestinimo dar labiau padidėtų: per dvejus metus stipraus alkoholio kaina būtų padidinta 70 kartų daugiau nei alaus – atitinkamai 3,5 lito ir 0,05 lito.

Pasak A. Čiburio stipriųjų gėrimų gamintojams rinkoje sudaromos netolygios konkurencijos sąlygos ir dabar akivaizdžiai pastebimos mokesčių sistemoje.

„1 proc. alkoholio, esančio stipriuosiuose gėrimuose, apmokestinamas 5 kartus brangiau, nei esančio aluje. Todėl už butelį trauktinės sumokame 7,7 Lt akcizo, tuo tarpu aludariai už butelį alaus sumoka tik 20 ct“, – sako AB „Stumbras“ marketingo direktorius.  

„Alita“ irgi gali atleisti darbuotojų

Alkoholio gamybos įmonių grupė „Alita” patikslino ankstesnę 2008 metų rezultatų prognozę. Įvertinusi alkoholinių gėrimų rinkos kainas ir smunkančius pardavimus,  grupė metus planuoja baigti su 14 mln. litų nuostoliu prieš mokesčius.

Pasak „Alita“ generalinio direktoriaus Vytauto Junevičiaus, neigiamas metų pelno rezultatas numatomas padidinus akcizus sumažėjus alkoholinių gėrimų paklausai ir pelningumui.

„Ruošdamiesi dar didesniems akcizams nuo naujųjų, mažiname ateinančių metų įmonių grupės biudžetus. Deja, didinant veiklos efektyvumą, gali tekti sumažinti darbuotojų skaičių“, – sakė jis.

Šiuo metu grupėje „Alita“ Lietuvoje dirba 800 darbuotojų.

Kitos neigiamo pelno rezultato priežastys – investicinio turto vertės mažėjimas bei išliekančios žemos koncentruotų obuolių supirkimo kainos užsienio rinkose.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama