Nerijus Budrys   
2008 11 17, 10:05
Redakcijos žodis. Velniava dėl mokesčių

Jono Petronio nuotr.

Naujoji koalicija dar net neapėmusi valdžios į savo rankas jau pateko į kryžminę ugnį, tačiau alternatyvių siūlymų dėl krizės pažabojimo – kol kas ne per daugiausia.

Būsimosios valdžios atstovai jau senokai kalbėjo apie tai, kad jiems teks imtis nepopuliarių sprendimų ir todėl daug kam mūsų šalyje teks susiveržti diržus. Susidarė įspūdis, kad tokias šnekas tiek verslas, tiek ir kiti visuomenės sluoksniai priėmė gana palankiai, gal net su tam tikru pasitenkinimu, kad „kažkas padarys tvarką“.

Tačiau vos tik paaiškėjo antikrizinio plano detalės, užvirė tikra velniava. Krizės padarinių nori išvengti visi, tačiau mokėti už tai nenori niekas.

Pasipylė koalicijos parengto plano kritika, įvairių verslo šakų atstovai prabilo apie bankrotus. Įdomiausia, kad be kritikos daugiau nieko beveik ir nesigirdi.

Ar yra kitas būdas užkamšyti biudžeto skyles? Apie tai kol kas beveik niekas nekalba. O tos skylės ne tokios jau ir mažos nusimato – kalbama apie 5 milijardus litų.

Verslininkai gąsdina bankrotais, išaugusia bedarbių armija bei drastiškai sumažėjusiomis įplaukomis į valstybės biudžetą.

Tačiau, jei atmesime tokį biudžeto papildymo būdą, vargu ar sumokamų mokesčių padaugės. Nesurinkus planuoto biudžeto, pasekmės irgi gali būti labai skaudžios: kentėtų pensininkai, kiti socialiai remtini asmenys ir didžiulė valstybinių įstaigų darbuotojų armija. Neabejotina, kad problemos šiame sektoriuje neigiamai paveiktų ir verslą.

Belieka tikėtis, kad minėta kritika buvo tik pirmoji, gynybinė reakcija, tam tikras šokas. Reikia manyti, kad jau artimiausiu metu bus pereita prie konstruktyvesnės diskusijos šia tema, išgirsime ir daugiau alternatyvių siūlymų kaip pažaboti krizę.

Jono Petronio nuotr.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama