Alina Zvicevičiūtė   
2007 12 10, 00:00
Vizitinė kortelė: mados ir tendencijos

Vs nuotraukaSpecialistai teigia, kad vizitinė kortelė – efektyvi reklamos priemonė. Verslosavaite.lt nusprendė pasidomėti, kokios kortelės šiuo metu populiariausios, ką jos pasako apie kortelę įteikiantį asmenį ar jo atstovaujamą įmonę.

Populiariausios - tarnybinės kortelės 

Pasak reklamos studijos „InSpe“ atstovo Algirdo Sadauniko, šiuo metu Lietuvoje populiariausios tarnybinės kortelės, tačiau pasitaiko ir asmeninių bei šeimyninių. Lietuvoje Pašnekovas mano, kad pastarosios nepopuliarios, nes Lietuvoje nesusiformavusi tam tikra kultūra, todėl nėra įpročio su savimi visur nešiotis ir naujiems pažįstamiems siūlyti asmenines korteles.

A. Sadauniko teigimu, kortelėms dažniausiai pasirenkamas baltas popierius, o puošybos elementų gausa priklauso nuo supratimo apie grožio ir saiko sąsajas.

„Žmonės „be skonio“ nori kortelių su ypatingai gausia puošyba, kiti dažniau renkasi minimalius padailinimus“, - Verslosavaite.lt sakė specialistas.

Pašnekovas pasakojo, kad dažniausiai kortelėse pateikiama įprasta informacija – logotipas, firmos pavadinimas, vardas bei pavardė, pareigos, telefono numeris, adresas, el. pašto bei internetinės svetainės adresas.  

Ieško būdų išsiskirti

Tačiau galima pastebėti ir kortelių, kuriose nurodomas mokslinis laipsnis, o kartais kortelės savininkai po visais kontaktiniais duomenimis leidžia sau parašyti filosofinę mintį. Anot tokias korteles nusprendusių pasigaminti verslininkų, tai padeda geriau įsiminti naują asmenį, su juo susieti ne tik būsimą naudą, bet ir originalumą ir kūrybiškumą.

Pasak A. Sadauniko, vienu metu buvo kalbama, kad madingos vizitinės kortelės su kortelės savininko nuotrauka, tačiau ši mada Lietuvoje kol kas neįsitvirtino.

Mada – kortelės iš perdirbto nebalinto popieriaus 

Su užsienio partneriais glaudžius ryšius palaikantis smulkios įmonės vadovas Modestas Vilutis teigė užsienyje pastebėjęs iš pradžių nustebinusią madą – vizitinės kortelės spausdinamos ant iš antrinių žaliavų pagaminto ir nebalinto popieriaus.

„Iš pradžių atrodė tikrai keista, nes Lietuvoje populiarus kuo baltesnis popierius, o užsienyje atvirkščiai – prestižu vis dažniau tampa rudo, neišvaizdaus, iš makulatūros pagaminto ir nebalinto popieriaus kortelės. Manau, kad tokį pasirinkimą lemia noras parodyti, kad įmonės vadovams rūpi ne tik verslas, bet ir gamta. Mažai tikėtina, kad ši mada greitai ateitų į Lietuvą, nes perdirbtas popierius brangesnis už įprastinį“, - Verslosavaite.lt kalbėjo M. Vilutis.

Tačiau panašu, kad mada vizitinėms kortelėms, įmonės blankams bei kitai spaudai naudoti perdirbtą nebalintą popierių jau žengia pirmus žingsnius į Lietuvą. Anot „Mediapro“ lauko ir spaudos projektų vadybininko Mindaugo Lataičio, dar nepasitaikė norinčių kortelių iš tokio popieriaus, bet prieš kelias savaites buvo klientas, pageidavęs, kad ant iš antrinių žaliavų perdirbto ir nebalinto popieriaus būtų atspausta kita spauda.

Taiko prie įmonės stiliaus 

M. Lataitis taip pat tikino pastebėjęs, kad tarp lietuvių populiariausias baltas vizitinių kortelių fonas: „Mes klientams parodome popieriaus paletės ir tada jie renkasi, ko norėtų. Dažniausiai pasirenka baltą popierių, pastebėjome ir įsigalinčią tendenciją, kai vizitinių kortelių spalvos taikomos prie įmonės stiliaus“.

Pasak pašnekovo, pačios originaliausios ir labiausiai iš kitų išsiskiriančios yra reklamos agentūrų vizitinės kortelės, joms parenkamas įdomesnis popierius, įvairesnės spalvos, originalus maketas, nesilaikoma įprastinių vizitinėms kortelės keliamų reikalavimų.

Skiriasi nebent vadovų ir pavaldinių kortelės

Apie etiketo normas rašantys autoriai užsimena, kad moterų vizitinės kortelės gali būti šiek tiek mažesnės nei vyrų, tačiau, M. Lataitis tikino tarp klientų užsakomų kortelių tokios tendencijos nepastebėjęs.  

„Įmonės visiems darbuotojams užsako vienodas standartinio dydžio korteles. Jei ir nusprendžiama, kad kažkas turėtų skirtis, tai nebent spalvos: vyrams gali būti daugiau mėlynos, o moterims – raudonos. Tačiau dažniausiai į lytį neatsižvelgiama – nei spalvos, nei dydis nesiskiria“, - Verslosavaite.lt kalbėjo „Mediapro“ atstovas.

Kad Lietuvos įmonių vadovai užsako vienodas kortelės abiejų lyčių darbuotojams patvirtino ir „Smaltijos“ leidyklos pardavimų vadybininkas Igoris Korolkovas. Pašnekovas taip pat užsiminė, kad kartais skiriasi įmonių vadovams ir pavaldiniams užsakomos kortelės – vadovams gaminamos šilkografinės, o kitiems darbuotojams – paprastos.

Į viršų

Verslosavaite.lt