Aistė Liudvinaitytė   
2008 10 06, 00:00
Dėl paramos Gruzijai „Lietuvos geležinkeliai“ nenukentėjo

Vs nuotr.Po Rusijos Gruzijos karinio konflikto buvo nerimaujama, ar pastarosios palaikymas neatsilieps Lietuvai neigiamai.

Nors buvo manoma, kad Rusija sumažins arba visai nutrauks krovinių gabenimą per Lietuvą, bet „Lietuvos geležinkeliai“ tikino, kad tai yra neįmanoma.

Žodinis draudimas nieko nepakeitė

Dienraštis „Lietuvos rytas“ yra rašęs, kad kilus kariniam konfliktui tarp Rusijos ir Gruzijos, pastarąją palaikiusi Lietuva sulaukė rusų nemalonės.

Dienraštyje teigiama, kad Rusijos geležinkelininkams buvo nurodyta kiek įmanoma sumažinti arba išvis nutraukti krovinių gabenimą per Lietuvą.

AB „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo direkcijos vadovas Stasys Gudvalis tuomet teigė, kad toks nurodymas buvo tik žodinis ir krovinių tranzitas po jo beveik nepakito.

„Lietuvos geležinkelių“ duomenimis, Lietuvos teritoriją per dieną kerta 12–14 sąstatų iš Rusijos. Krovinių pagausėjimas jaučiamas visada tik metų pabaigoje, maždaug 18–20 traukinių per dieną

S. Gudvalis Verslosavaite.lt teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ yra verslo įmonė ir ji nereguliuoja politinių procesų.

„Žinoma, neretai politiniai sprendimai turi įtakos verslui, tačiau dėl krovinių srautų deramasi ne su politikais, o su verslo įmonėmis ir kitų šalių geležinkeliais“, - aiškino S. Gudvalis.

Kaliningrado sritis neturi alternatyvų

Pasak S. Gudvalio, norint suprasti, kodėl Rusija negalėtų nutraukti krovinių gabenimo per Lietuvą, reikia išskirti dvi pagrindines Rusijos krovinių judėjimo kryptis: Kaliningrado sritis ir Klaipėdos uostas.

„Kaliningrado sričiai kitų alternatyvų gabenti krovinius be geležinkelio nelabai yra, todėl vargu, ar Rusijos krovinių srautai gali ženkliai sumažėti šia kryptimi, - sakė S. Gudvalis.

Kaliningrado tranzitas yra svarbus „Lietuvos geležinkeliams“, todėl mes dedame visas pastangas šiam krovinių srauto išlaikymui – atnaujiname infrastruktūra, didiname traukinių svoris, taikome konkurencinga kainodara.“

Klaipėdos uoste Rusijos krovinių dalis nebėra tokia didelė kaip anksčiau buvo Estijoje ar šiuo metu yra Latvijos uostuose. Krovinių sumažėjimas neigiamai veikia ne tik geležinkelius, bet ir uosto krovos kompanijas, ekspeditorius ir kitus pervežimo proceso dalyvius.

Krovinių kiekis nesumažėjo

Statistikos departamento duomenimis, per pirmuosius septynis šių metų mėnesius „Lietuvos geležinkeliai“ nugabeno 33,3 mln. tonų krovinių, o tai 8,1 procento daugiau nei pernai.

Tarptautinio krovinių gabenimo apimtys siekė 24,5 mln. tonų – 1,9 procento daugiau negu 2007 metais.

„Lietuvos geležinkeliai“ duomenimis, per šių metų rugpjūčio mėnesį jie pervežė 15,79 mln.t Rusijos krovinių arba 0,5 proc. mažiau negu 2007m. atitinkamu laikotarpiu (15,87 mln.t).

Pagrindiniai kroviniai – nafta ir naftos produktai (45 proc.), kietasis mineralinis kuras (14 proc.), cheminės ir mineralinės trąšos (11 proc.) ir juodieji metalai (10 proc.).

Pasak S. Gudvalio, šių pagrindinių krovinių srautų krypčių nelabai įmanoma pakeisti „žodiniais“ ar kitokiais nurodymais.

Daugiau įtakos geležinkelių darbui turi bendra ekonominė padėtis – didžiausias apimčių sumažėjimas jaučiamas mineralinių produktų (daugiausia statybinių medžiagų) – 36 proc. ir medžio apdirbimo pramonės (medienos) – 27,8 proc. srityse.

Didžiausia problema – vagonų trūkumas

S. Gudvalis teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ daro viską, kad sušvelnintų lėtėjančios ekonomikos pasekmes.

„Mes diegiame naujas technologijas, perkame ekonomiškus lokomotyvus, atnaujiname vagonų parką, geriname infrastruktūrą ir panašiai“, - sakė S. Gudvalis.

„Lietuvos geležinkeliai“ nurodė, kad didžiausia šiuo metu jaučiama problema – vagonų trūkumas, dėl to mažėja krovinių vežimo apimtys. Anot S. Gudvalio, tai ypatingai jaučiama Klaipėdos uoste.

„Mes imamės visų įmanomų priemonių, kad išspręstumėme šią problemą, kuri egzistuoja ir visose kitose aplinkinėse valstybėse, - sakė S. Gudvalis.

Tikimės, kad pavyks sėkmingai spręsti kylančias problemas ir sėkmingai baigti metus.“

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama