Aistė Liudvinaitytė   
2008 09 29, 00:00
Prekybos centrų naujovės pasiteisino

Vs nuotr.Lietuvos prekybos centrų diegiamos naujovės gerina aptarnavimo greitį ir kokybę, jomis naudojasi vis didesnis srautas pirkėjų.

Prekybos centrų atstovų teigimu, jie lėtėjančios ekonomikos neturėtų pajusti.

Eilės reguliuojamos kaip banke

UAB „Rimi Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė teigė, kad naujoji eilių reguliavimo sistema, panaši kaip banke, domina klientus, bet kalbėti, ar ji pateisins lūkesčius – dar anksti. 

„Matydami, kad šia sistema naudojasi didžioji dauguma mūsų pirkėjų, manome, kad einame teisingu keliu ir dėl priimto sprendimo diegti šią sistemą, nesigailime“, - Verslosavaite.lt sakė R. Juodkienė.

Pasak jos, pirkėjai į šią naują sistemą reaguoja įvairiai: vieni dar tik žada tokia sistema naudotis, kiti pirkėjai bandė jau nuo pat pirmos dienos, kai ji pradėjo veikti.

„Rimi Lietuva“ atstovė apie artimiausius jų planus kalbėti nepanoro, teigdama, kad visi jie techninės stadijos.

Savitarnos kasos pasiteisino

UAB „Palink“ komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila teigė, kad „Iki“ prekybos centruose esančios savitarnos kasos pateisino jų lūkesčius.

„Rengdami kasas mes nuogąstavome, kad žmonėms tai bus neaktuali paslauga, kad neatsipirks investicijos, bet dabar galime tvirtai teigti, kad savitarnos kasos pasiteisina ir kad būtinai vykdysime ir toliau plėtros planus“, – Verslosavaite.lt sakė T. Vaišvila.

Iki šių metų galo „Iki“ prekybos centruose bus įrengta apie 100 tokių kasų, panašų skaičių kasų planuojama įrengti ir kitais metais.

Pasak T. Vaišvilos, buvo atliktas tyrimas, kurio rezultatai parodė, kad daugiau nei pusę „Iki“ klientų apsiperka savitarnos kasose.

„Žinoma, skirtingose parduotuvėse matomi skirtingi rezultatai, didesnėse parduotuvėse tokios kasos yra populiaresnės nei mažesnėse, bet bendras visų parduotuvių rezultatas mus džiugina“, – džiaugėsi T. Vaišvila.

Statistinis pirkėjas savitarnos kasose perka nuo 3 iki 7 prekių.

T. Vaišvilos teigimu, buvo pasiekti jų užsibrėžti tikslai – į savitarnos kasas dažniausiai eina pirkėjai, turintys mažus pirkinių krepšelius ir įdiegus šias kasas eilės prekybos centruose sumažėjo 25 procentais piko metu, o ne piko metu net iki 40 procentų.

Darbuotojų neatleido

Darbuotojai, kurie anksčiau dirbdavo prie tradicinių kasų, įdiegus savitarnos kasas nebuvo atleisti iš darbo, jiems buvo pasiūlyti kitokio tipo darbai: salės darbuotojo, krovėjo, kai kurie dirba ne savitarnos skyriuose, pavyzdžiui, prie mėsos, salotų ir panašiai.

„Reikia pripažinti, kad situacija darbo rinkoje nėra gera, o ir prekybos sektorius niekada nebuvo vienu iš patraukliausių, nes darbas nėra lengvas. Būtent dėl to nuolat trūksta darbuotojų“, – sakė T. Vaišvila.

Pasak jo, stengiamasi išlaikyti turimus darbuotojus.

Lėtėjanti ekonomika aplenks prekybos centrus?

Prekybos centrai turėtų pajusti nežymų pajamų sumažėjimą, kai ženkliai pablogės namų ūkių biudžetai.

„Manau, kad lėtėjančią ekonomiką, prastėjančias gyvenimo sąlygas ir blogėjantį pragyvenimo lygį labiausiai pajaus paslaugų sfera: barai, kavinės, kelionių agentūros ir panašiai, – svarstė T. Vaišvila. – Prekybos centrai to pajausti neturėtų, nes žmonės ir toliau valgys, ir toliau pirks maisto prekes, nebent koreguosis pirkinių krepšelis.“

Pasak jo, dabar yra spėliojimų ir laukimo etapas, viskas paaiškės lapkričio mėnesį, kai prasidės šildymas. Šiam etapui prekybos centrai jau ruošiasi.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama