Alina Zvicevičiūtė   
2007 11 19, 00:00
Nemokami laikraščiai populiarėja ir Lietuvos provincijoje

Vs nuotraukaLietuvos didmiesčiuose jau įprastais tapę nemokami laikraščiai, atrodo, po truputį užkariauja ir mūsų šalies provinciją. Verslosavaite.lt jau rašė apie Mažeikiuose ir Telšiuose leidžiamą nemokamą laikraštį, analogiškas projektas sėkmingai įgyvendinamas ir Marijampolėje bei Alytuje.

Šiuose miestuose platinamo „Miesto laikraščio“ direktorius ir redaktorius Vytautas Žemaitis (nuotraukoje) tikino, kad sprendimas iš mokamo laikraščio padaryti nemokamą ne tik nesužlugdė leidinio, bet ir sudarė galimybes plėstis.

Nemokamas pelningesnis nei mokamas

Pasak laikraščio direktoriaus Vytauto Žemaičio, „Miesto laikraštis“ kitoks nemokamas leidinys nei „15 minučių“.

„Marijampolėje iš mokamo laikraščio padarėme nemokamą, be to skiriamės ir turiniu bei jo kokybe, tikime, kad „Miesto laikraštis“ panašesnis į „Kauno dieną“ nei į didmiesčiuose platinamą nemokamą dienraštį“, – Verslosavaite.lt teigė V. Žemaitis (nuotraukoje).Vytautas Žemaitis

Šelmiškai šypsodamasis pašnekovas atskleidė, kad mokamą laikraštį padaryti nemokamu paskatino noras uždirbti daugiau.

Tiražas išaugo aštuonis kartus

Laikraščio direktoriaus teigimu, Marijampolėje leistam „Miesto laikraščiui“ tapus nemokamu bei nuo trijų iki dvidešimt penkių tūkstančių padidinus tiražą, sulaukiama žymiai daugiau reklamos užsakovų dėmesio, tačiau pelnas – ne vien padidėjusio tiražo, bet ir sunkaus darbo rezultatas.

„Reklama mūsų leidinyje nebrangi, bet jos daug, todėl galime išsilaikyti ir plėstis. Tai nelengvo darbo rezultatas – rimti reklamos užsakovai patys neatėjo, reikėjo juos sudominti ir įtikinti, kad reklamuotis tikrai verta“, – Verslosavaite.lt teigė laikraščio direktorius V. Žemaitis.

Miestiečiai pokyčius palaikė akcija

Norėdamas įtikinti, kad „Miesto laikraštis“ laikomas ne reklaminiu leidiniu, o informacijos apie vietines naujienas šaltiniu, V. Žemaitis pateikė vasario mėnesį prieš Savivaldybių rinkimus Marijampolėje kelių politinių partijų užsakyto tyrimo rezultatus.

„Tyrimas atskleidė, kad 57,8 proc. Marijampolės miesto ir rajono gyventojų Savivaldybės naujienas sužino iš „Miesto laikraščio“. Tai rodo, kad mus tikrai skaito, ne vien reklamas peržvelgia“, – Verslosavaite.lt kalbėjo V. Žemaitis.

Tačiau, pasak pašnekovo, iš pradžių miestiečiai nepatikliai žiūrėjo į pasikeitusį leidinį.

„Visi galvojo, kad čia tik akcija, kuria tikimasi pritraukti daugiau prenumeratorių, Marijampolėje tai tęsėsi apie keturis mėnesius, kol galiausiai miestiečiai įsitikino, kad šis leidinys ir toliau liks nemokamu. Alytuje „Miesto laikraštis“ leidžiamas trečią mėnesį, todėl ten vis dar jaučiamas nepasitikėjimas, tarsi laukiama, kada leidinys taps mokamu“, – apie skaitytojų nepasitikėjimą naujovėmis kalbėjo V. Žemaitis.

Plėtrą lėmė geografinė padėtis

Paklausus, kodėl įsitvirtinus Marijampolėje šį rudenį nuspręsta plėstis į Alytų, „Miesto laikraščio“ direktorius paaiškino, kad Alytus – artimiausias miestas, kur yra reklamos užsakovus dominanti rinka.

„Svarstėme ir apie galimybes plėstis į didmiesčius, bet ten jau ir taip užtenka nemokamos ir mokamos produkcijos, todėl apsiribojome Alytumi“, – Verslosavaite.lt kalbėjo V. Žemaitis.

Pasak leidinio vadovo, dabar abiejuose miestuose platinamas „Miesto laikraštis“ skiriasi tik naujienomis apie miestą. Marijampolėje daugiau dėmesio skiriama šio miesto aktualijoms, Alytuje – problemoms ir naujienoms, kurios įdomesnės alytiškiams, o informacija apie Lietuvos ir pasaulio įvykius identiška.

Rinkoje buvo monopolis

Pasak pašnekovo, ir Marijampolėje, ir Alytuje iki „Miesto laikraščio“ atėjimo į rinką buvo monopolis.

„Prieš septynerius metus, kai pradėjome Marijampolėje leisti dar tada mokamą „Miesto laikraštį” jau buvo vienas panašus leidinys, tokia pati situacija prieš kelis mėnesius buvo ir Alytuje. Atėjome kaip antri numeriai, o dabar jaučiame, kad Marijampolėje jau tapome, o Alytuje – tampame lyderiais“, – Verslosavaite.lt kalbėjo V. Žemaitis ir netrukus atskleidė, kad yra planų plėstis ir toliau, bet kol kas tai komercinė paslaptis.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama