Aistė Liudvinaitytė   
2008 08 25, 03:31
Pieno gamintojai svajoja apie nuosavą perdirbimo įmonę

PienasLietuvos pieno gamintojai, kooperatyvai ieškodami išeičių iš esamos situacijos kuria planus kaip boikotuoti mažiausiai ūkininkams mokančią pieno perdirbimo bendrovę, kaip patiems eksportuoti pieną ir kaip pasistatyti savo pieno perdirbimo bendrovę.

Pieno perdirbėjai nesugeba parduoti produkcijos?

Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos (LŽŪBA) generalinis direktorius Jonas Sviderskis teigė, kad po visų mitingų ir piketų buvo priimtas sprendimas dar kartą susitikti su visomis didžiosiomis perdirbimo įmonių atstovais ir aptarti visus pieno gamintojams ir kooperatyvams rūpimus klausimus.

„Žiūrėsim kaip jie reaguos. Man atrodo, kad jie yra šiek tiek įsižeidę, kad mes priėmėme tokius sprendimus, kad mes kovojome už didesnę pieno kainą Lietuvos ūkininkams, už tokią kainą, kokia yra visame pasaulyje“, - Verslosavaite.lt teigė J. Sviderskis.

Pasak jo, pieno perdirbimo įmonių atstovai niekaip nesugeba atsakyti klausimą, kaip jie nesugeba parduoti produkcijos užsienio rinkoje, jei ji yra pigesnė.

„Jie siūlydami mažesnes kainas nesugeba parduoti mūsų produkcijos. Tai aš klausiu jų: Ar Jūs blogi prekeiviai, ar norite susikrauti sau didelius pelnus? Man atrodo, kad teisingas yra antrasis variantas“, - piktinosi J. Sviderskis.

Mažiausiai mokantys bus boikotuojami

ŽŪKB „Pieno gėlė“ direktorius, Lietuvos kooperatyvų asociacijos valdybos pirmininkas Jonas Kuzminskas teigė, kad per paskutinį visų pieno gamintojų, kooperatyvų susirinkimą buvo nuspręsta, jog reikia ištirti rinką, pasižiūrėti, kuri perdirbimo bendrovė moka mažiausiai už pieną ir su ja nepasirašyti sutarčių.

„Kažkokių pavienių veiksmų tikrai nebus imamasi, nors pieno gamintojų asociacijoje buvo svarstyta apie pieno nutraukimą savaitei, dviem, trim dienoms, bet to buvo atsisakyta. Šiuo metu yra vedamos derybos su visom didžiosiom perdirbimo įmonėmis, žiūrėsim kaip jie reaguos, jei jie nedidins kainos už pieną, svarstysim, ką daryti toliau“, - Verslosavaite.lt teigė J. Kuzminskas.

Nuosava pieno gamintojų perdirbimo bendrovė?

LŽŪBA generalinio direktoriaus teigimu, apie pieno gamintojų ir kooperatyvų bendrą pieno perdirbimo bendrovę šiuo metu yra nemažai kalbama, bet pakol kas nieko nedaroma.

„Įsteigti įmonę, pradėti veiklą ir prasimušti rinkoje šiuo metu nėra taip paprasta. Manau, kad reikia imtis veiklos, o ne tik šnekėti“, - teigė J. Sviderskis.

Pasak J. Kuzminsko, pieno gamintojų ir kooperatyvų sumanymas pastatyti savo pieno perdirbimo bendrovę yra tik vienas iš būdų kaip atsilaikyt prieš Lietuvoje esančias pieno perdirbimo bendroves.

„Yra tokių pamąstymų, kad reikia apvienyti jėgas ir bandyti pretenduoti į struktūrinių fondų paramą, kad galėtumėme perdirbt pieną patys ir išvežti produkciją į užsienį, ar ieškoti partnerių užsienyje, kurie galėtų investuoti į mūsų veiklą“, - teigė J. Kuzminskas.

Ieškoma išeičių

Buvęs Lietuvos pieno ūkių asociacijos direktorius, dabar „Žemaitijos pienas“ žaliavų direktorius Mindaugas Čejauskas teigė, kad šiuo metu yra dedamos visos pastangos, kad pieno gamintojams būtų mokama daugiau už pieną, bet viskas, anot jo,  priklauso nuo produktų kainų ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, nes maždaug 50 procentų pagamintos produkcijos yra eksportuojama.

„Ieškome naujų rinkų, kad tik tą kainą padidintumėme. Pagaliau ir pačios perdirbimo bendrovės šiandien dirba nuostolingai. Jei produkcija bus parduodama už didesnę kainą, tai iškart padidės ir išmokos gamintojams už pieną. Niekas niekam nenori sudaryti blogų sąlygų“, - Verslosavaite.lt teigė M. Čejauskas.

Palyginus šių metų ir tą patį praėjusių metų laikotarpį, pieno produktų kaina yra didesnė 26 procentais.

Pasak jo, nors pieno produktų kaina padidėjo, bet ji neatsveria padidėjusių naftos ir kitų resursų kainų.

„Jeigu pieno gamintojai kokią nors perdirbimo įmonę taip boikotuotų, kad ji bankrutuotų, tai manau, žaliavinio pieno kaina rinkoje dar labiau kristų, nes atsirastų didelis perteklius“, - svarstė M. Čejauskas.

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama