Aistė Liudvinaitytė   
2008 06 25, 00:00
Nuotraukų pardavėjai aukso kalnų nežarsto
Savaitraštis Nr. 25 (67), 2008 06 25

Vs nuotr.Daugelis žiniasklaidos priemonių, reklamos agentūrų ar leidyklų iš laisvai samdomų fotografų arba fotoagentūrų perka nuotraukas, tačiau jas parduodantys teigia, kad tai nėra itin pelninga veikla.

Pirkti iš agentūrų pigiau

Pirkti nuotraukas iš fotoreporterių ar fotoagentūrų yra pigiau, nei išlaikyti savo fotografą, teigia šiuo verslu užsiimančių įmonių atstovai.

Šiai nuomonei iš dalies pritarė ir „Lietuvos ryto“ fotoredaktorius Renatas Neverbickas, kuris teigė, kad dažnai įmonei tiesiog neapsimoka siųsti savo fotografo į visus šalyje ar užsienyje vykstančius renginius.

Fotografas Aidas Jarušaitis Verslosavaite.lt teigė, kad būna ir kuriozinių atvejų, kai nusipirkus nuotrauką iš fotoagentūros, Lietuvos įmonių veidais tampa mulatai ar juodaodžiai verslininkai.

„Kartais perkant nuotrauką tiesiog nepamąstoma, kad ji nors ir labai gera, bet netinka Lietuvos rinkai, Verslosavaite.lt sakė A. Jarušaitis. – Todėl renkantis, perkant nuotraukas, reikia atsakingai žiūrėti kokią informaciją suteikia kiekviena nuotrauka ir pagalvoti, ar ji atitinka jūsų lūkesčius.“

Siekiant autentiškumo – savas fotografas

„Jei įmonė nori išskirtinumo, autentiškumo, reikia daryti individualias nuotraukas ar fotosesijas“, teigė A. Jarušaitis.

Žiniasklaidos atstovams dažnai reikia ir savo fotografo, ir nuotraukų iš fotoagentūrų.

„Specialiems užsakymams, pavyzdžiui, kokio nors žurnalisto sumanymui įgyvendinti, vis dėl to reikia savo fotografo, kuris galėtų kartu dirbti su žurnalistu, sakė R. Neverbickas. – To agentūriniai fotografai tikrai nepadarys.“

Dauguma įmonių anksčiau keldavo klausimą, ar jiems apsimoka turėti savo fotografą, nes jo atlyginimas nėra mažas.

„Manau, kad įmonės turi žinoti, ko joms reikia iš fotografo. Jei paprastų nuotraukų – tada jas geriau pirkti, jei autentiškų – geriau turėti savo, - Verslosavaite.lt teigė fotoreporteris Tomas Tumalovičius.“

Nemokamo dienraščio „15 minučių“ generalinis direktorius Tomas Balžekas Verslosavaite.lt teigė, kad nuo pat leidinio starto jie turėjo savų fotografų bei pirkdavo nuotraukas iš fotoagentūrų.

„Kiekviename mieste turime po savo fotografą. Taip pat samdome nepriklausomus fotografus, kad jiems padėtų, Verslosavaite.lt sakė T. Balžekas. – Šiuo metu taip pat bendradarbiaujame su lietuviška fotoagentūra BFL ir užsienio „Scanpix Baltics“.

Pasak T. Balžeko, iš agentūrų dažniausiai perkamos nuotraukos susijusios su politikos, sporto, ir užsienio įvykiais.

Dažnai kaina yra tik simbolinė

Nuotraukų kaina priklauso nuo turinio, aktualumo ir svarbos. Kainos Lietuvos rinkoje, pasak fotografų, gali svyruoti nuo 5 iki 15 tūkstančių litų.

„Perkant nuotraukas internete jų kaina paprastai svyruoja nuo 1 iki 50 JAV dolerių už vieną nuotrauką, sakė A. Jarušaitis. – Atliekant privačias fotosesijas nuotraukos kaina gali siekti ir kelis tūkstančius litų, atsižvelgiant į klientų pageidavimus, fotografo lygį, naudojamą techniką ir panašiai.“

Anot fotografų, Lietuvoje dažnai nuotraukų kaina yra simbolinė, todėl reikia daug parduoti, norint užsidirbti pelno. Dėl to retas, kuris dirba „sau“, dauguma dirba laikraščiuose, žurnaluose.

Nuotraukos paklausa priklauso nuo jos aktualumo

UAB „Baltijos fotografijos linijos“ (BFL) savininkas Kęstutis Vanagas teigė, kad paklausa Lietuvoje yra didelė, jei turinys atitinka klientų lūkesčius.

„Paklausiausios yra informacinio turinio nuotraukos, Verslosavaite.lt sakė K. Vanagas. – Viskas priklauso nuo esamos situacijos. Jeigu šiandien, pavyzdžiui, Brazauskas kažką padarė, tai visiems reikės jo nuotraukų, o jei jis visuomenei šiuo momentu yra neįdomus, tai jo nuotraukų niekas ir nepirks.“

Kai prasideda krepšinio, futbolo „bumas“, tuo metu paklausiausios yra sporto nuotraukos.

„Rėmėjai dažnai nori įsigyti kažkokių įdomių, netradicinių nuotraukų. Už nuotrauką, kurioje fanai rėkia ir mojuoja vėliavėlėmis, su kokiu nors prekės ženklu, įmonės pasiruošusios sumokėti ir po kelis tūkstančius litų“, teigė T. Tumalovičius.

Nuotrauka svarbiau už straipsnį?

Dauguma fotografų minėjo, kad svarbiausia – nuotraukos kokybė. Jei nuotrauka prastos kokybės, maža – jos niekas nenorės, ieškos geresnės.

„Daugelis supranta, kad kartais gera nuotrauka yra svarbesnė net už gerą straipsnį. Jeigu mes pamatysime gerą nuotrauką, manau, kad tikrai atkreipsime dėmesį ir į tai, kas šalia jos parašyta, sakė R. Neverbickas. – Džiaugiuosi, kad mūsų visuomenė pradėjo vertinti nuotraukų kokybę.“

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

 

reklama