Aistė Liudvinaitytė   
2008 05 26, 00:00
„Utenos trikotažas“ bandys išsikapstyti

Vs nuotr.Finansų analitikai teigia, kad „Utenos trikotažo“ akcijų kaina krenta, nes investuotojai nepasitiki šia bendrove. Pastaraisiais metais jų akcijų kaina krito nuo beveik 7 iki 3 litų. Dabar akcijos kaina rinkoje yra maždaug du kartus didesnė už buhalterinę jos vertę.

Yra dėl ko nepasitikėti

„Nepasitikėti „Utenos trikotažo“ akcijomis investuotojams yra nemažai priežasčių, Verslosavaite.lt teigė asociacijos „Spekuliantai“ valdybos narys Nauris Treigys. - 2006 m. „Utenos trikotažo“ grupė dar uždirbo pelno, o jau 2007 metais patyrė didelį nuostolį. Tokių akcijų, kurios neuždirba, o tik neša nuostolius – niekas turėti nenori.“

FMĮ „Finasta“ finansų analitikė Diana Ūselytė teigė, kad investuotojai nepasitiki bendrove ir dėl pasirodančių neigiamų naujienų.

Analitikas: situacija sudėtinga

N. Treigys teigė, kad situacija tekstilės rinkoje sudėtinga.

„Kenčia ne tik „Utenos trikotažas“, bet ir jo klientai, - sakė N. Treigys. – Dabar jie turi daug klientų, kurie neatsiskaitę už pateiktą produkciją ir priartėję prie kredito limito. Mano duomenimis, „Utenos trikotažas“ yra apsidraudęs nuo dalies klientų nemokumo, o su rizikingiausiais žada nutraukti bendradarbiavimą, tačiau tai gali sumažinti pardavimus.“

Nors analitikai teigia, kad bendrovė turi problemų su atsiskaitymais, bet UAB „Utenos trikotažas“ direktoriaus Gintaro Pileičiko paklausus apie neatsiskaičiusius klientus, tvirtino, kad viskas yra tvarkoje.

Direktorius: problemų nėra

„Su klientais atsiskaitymo problemų neturime. Dauguma klientų yra stambūs mažmeniniai prekybos tinklai, stabiliai veikiantys ir besiplečiantys, sakė G. Pileičikas. Mes toliau tęsiame bendradarbiavimą su Švedijos, Prancūzijos, Ispanijos, Šveicarijos ir kitų šalių klientais bei toliau vystome ekologiškų gaminių linijas su Šveicarų bei Švedų kompanijomis.“

Pasak „Utenos trikotažo“ direktoriaus, jų bendrovė išlaikė gerus santykius su senaisiais klientais ir plečia naujų klientų ratą.

„Plėtra – svarbiausias veiksnys žvelgiant į perspektyvą. Šiais metais pradėjome dirbti su aukštesnio segmento klientais – „Triumph“ ir „Esprit“. Taip pat pastaruoju metu stengiamės aktyviau bendrauti su užsienio agentais Austrijoje, Ispanijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje. Plečiame ekologiškų gaminių gamybos apimtis, kuriame kolekciją su italų mados namų dizaineriais“, - teigė G. Pileičikas.

2007 metų veiklos balansas – neigiamas

„Utenos trikotažas” praėjusių metų negali vadinti sėkmingais.

„Grupės mastu pardavimai sumažėjo 16 procentų, pelnas iki palūkanų mokėjimų, mokesčių ir nusidėvėjimo (sutrumpinai EBITDA) krito 69 procentais, veiklos pelnas tapo neigiamas, o 2006 metais gautas 2,4 mln. litų grynasis pelnas pavirto į 7,8 mln. litų nuostolio, Verslosavaite.lt teigė D. Ūselytė. Net 30 procentų nuostolio patirta dėl nepalankių valiutos kursų svyravimų.“

Pasak G. Pileičiko, valiutų kurso svyravimai nedaro įtakos bendrovės pinigų srautams.

„Dukterinės bendrovės Ukrainoje turtas yra denominuotas Ukrainos grivinomis (UAH). Konsoliduojant bendrovės rezultatus, jis yra perskaičiuojamas į litus, tad krentantis UAH kursas daro įtaką tik buhalteriniui turto vertės pasikeitimui“, teigė G. Pileičikas.

Nors Lietuvoje 2007 metais „Utenos trikotažo“ pardavimai padidėjo puse milijono litų, bet tai nekompensuoja eksporto sumažėjimo.

„Eksportas sumažėjo net 24 mln. litų, - sakė N. Treigys. Tai atsispindi neigiami bendrovės rezultatai.“

Rodikliai rodo artėjimą link bankroto

2007 m pabaigoje bendrovė pakeitė generalinį direktorių, tačiau naujo vadovo darbo rezultatų dar laukiama.

N. Treigys teigė, kad dabar bendrovei sunkūs laikai.

„Dabar jos „Debt-to Capital Ratio“, t. y., ilgalaikių įsipareigojimų ir ilgalaikio turto santykis yra 0,81. Kuo ši reikšmė yra arčiau vieneto, tuo didesnė tikimybė, kad bendrovė neturės kuo padengti įsipareigojimų. Šie duomenys parodo, kad „Utenos trikotažas“ artėjabankroto link, sakė N.Treigys. – Bendrovė tikisi, kad jai pavyks įveikti nesklandumus. Jie investuoja į gamybinę ir kompiuterinę įrangą. Tai turėtų sumažinti sąnaudas bei leis vartotojams pateikti įvairesnės ir patrauklesnės produkcijos.“

Bendrovės „nurašyti“ dar nereikia

„Utenos trikotažas“ priklauso SBA koncernui, kuris, anot N. Treigio, yra prieštaringai vertinamas ir nepasižymi skaidrumu. Tai yra didelis minusas bendrovei.

„Patrauklumo bendrovei neprideda ir praeitais metais plačiai nuskambėję nesutarimai tarp įmonės akcininkų, po kurių iš pareigų atsistatydino įmonės generalinė direktorė Regina Sajienė“, teigė D. Ūselytė.

Iš naujo vadovo visi daug tikisi. Jau šių metų pirmojo ketvirčio pardavimų rezultatai geresni nei tikėtasi.

„Pirmojo šių metų ketvirčio rezultatus mes planavome geresnius ir šį tikslą įvykdėme. Pardavimai pasiekė 30,6 mln. litų ir buvo 5,1 procento didesni nei atitinkamu metu 2007 metais. Išsprendėme gamybos valdymo problemas, sustygavome darbą su Ukrainoje esančia „Mrija“, pagerėjo darbinė atmosfera bendrovėje“, sakė G. Pileičikas.

N. Treigys teigė, kad „nurašyti“ šios bendrovės akcijų dar nereikia. Reikia stebėti tolimesnę naujo direktoriaus veiklą ir tikėtis, kad jis sugebės pateisinti investuotojų lūkesčius.

Nors kiti analitikai teigia, kad didelio lūžio bendrovės veikloje ir akcijų kainoje kažin ar verta tikėtis.

Į viršų

Verslosavaite.lt