Nerijus Budrys   
2008 05 19, 00:00
Redakcijos žodis. Ekonomikos lėtėjimas: ar tikrai taip blogai?

Vs nuotr.Jau kurį laiką nesiliauja grėsmingi pranešimai apie lėtėjančią ekonomiką, sąstingį ir netgi krizę. Tačiau gyvenimas ir toliau teka sava vaga.

Beveik metus žiniasklaida mirga neigiamais pranešimais apie ekonominę padėtį ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Nuolat esame gąsdinami pačiomis niūriausiomis prognozėmis, o jų fone tik retkarčiais prasprūsta viena kita optimistinė žinia.

Jei visos tos prognozės būtų išsipildžiusios, tikriausiai šiandien neskaitytumėte šio teksto kompiuterio ekrane, o ant laužo čirškintumėte kokio nors sulaukėjusio jaučio sprandinę, nes neturėtume nei elektros, nei dujų, nei darbo...

Juokai juokais, tačiau sunkumų yra. Infliacija valgo pinigus gana sparčiai: tiek asmenys, tiek įmonės neskuba išlaidauti, o visas investicijas kruopščiai apsvarsto iki paskutinio lito.

Tačiau gal tai ir nėra taip blogai? Juk po tokio „žvėriško“ ekonomikos augimo per pastaruosius keletą metų natūralu, kad tempai lėtėja. Tiesa, svarbu, kad šis lėtėjimas netaptų garmėjimu bedugnėn, tačiau bent jau kol kas tokių požymių nematyti.

Turbūt pastebėjote, kad daugelis įmonių ir toliau dirba kaip dirbusios ir netgi planuoja plėtrą. Didesnių sunkumų artimiausiu metu galbūt gali patirti statybos bendrovės, nes NT rinkoje jau kurį laiką vyrauja štilis. Kita vertus, infliacijai stabiliai viena patikimiausių investicijų išlieka būtent nekilnojamasis turtas. Todėl gali būti, kad kainoms truputį smuktelėjus, ši rinka turėtų atsigauti.

Bauginančios žinios apie ekonomikos krizę – puikus būdas pasireklamuoti įvairiems ekspertams, žiniasklaidai – pritraukti sunerimusių skaitytojų dėmesį, o kai kurioms verslo šakoms – būdas daugiau užsidirbti.

Niekas mums tiksliai negalės pasakyti, kas bus ateityje ir iš anksto nurodyti kaip elgtis. Todėl belieka neprarasti budrumo, sekti įvykius, tinkamai vertinti konkrečias situacijas ir greitai priimti sprendimus.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama