Aistė Liudvinaitytė   
2008 05 19, 00:00
Netradicinių produktų įvedimas į rinką: reikia „šaudyti“ taikliai

Vs nuotr.Netradicinių, naujų, ne kiekvienam žmogui aktualių prekių, tokių kaip didelių dydžių drabužiai, alergiškiems, diabetu sergantiems žmonėms skirti produktai, pristatymui, įvedimui į rinką reikia daugiau pastangų.

Svarbu įvertinti situaciją ir tikslus

„Prieš pradedant platinti produktą, reikia įvertinti situaciją, tai yra, ištirti rinką, nustatyti produkto privalumus bei trūkumus ir kiek resursų galima skirti naujo produkto pristatymui, įvedimui į rinką“, - Verslosavaite.lt teigė UAB „Exto Marketing“ direktorius Vytautas Martinaitis.

Taip pat labai svarbu įvertinti tikslus.

„Reikia nusistatyti kokį pelną planuojame gauti iš produktų pardavimo, kiek ir kur bus platinami produktai, kokią platinimo strategiją pasirinksime, kad būtų pasiekti numatyti tikslai“, - sakė V. Martinaitis. 

Taikoma į konkretų segmentą

Žmonės retai renkasi nepažįstamus prekės ženklus ar gamintojus, taigi pirmasis žingsnis pristatant naują produktą – vartotojų informavimas.

„Kokią komunikacijos strategija pasirinksime, priklauso nuo situacijos ir tikslų, - teigė V. Martinaitis. – Gali būti parenkamos tiek masinės, tiek riboto pasiekimo komunikacijos priemonės“.

„Kuo daugiau žmonės žinos apie naują produktą, tuo jis patikimesnis atrodys, - teigė UAB „Vexillum“ projektų vadovė Rūta Songailaitė. – Su potencialiais klientais stengiamasi kuo daugiau bendrauti, informuoti per masines informavimo priemones“.

Priemonės, kuriose talpinama reklama turi būti parenkamos pagal potencialių klientų demografines ir psichografines savybes.

„Pavyzdžiui, „Neutral Baby“ prekė skirta kūdikiams, taigi tiksline grupe galime įvardinti motinas, kurios turi mažus vaikus. Taip pat atsižvelgiant į produkto kainą galime dar susiaurinti žmonių ratą. Šiuo atveju reklama turėtų būti nukreipta į mamas bei tėčius, kurie turi vidutines ir aukštesnes pajamas“, - sakė R. Songailaitė.

Suskirsčius rinką segmentais, pasirenkama pagrindinė niša, į kurią nukreipiama reklama ir pardavimų skatinimas

Naujiems produktams – nuolaidos

„Kai vartotojas jau žino apie produktą, reikia „priversti“ jį pirkti ir išbandyti prekę, - Verslosavaite.lt teigė UAB „Eugesta“ projektų vadovė Neringa Venclovaitė. – Jei prekės pateisina jų lūkesčius, šie vartotojai paskleidžia savo nuomonę apie prekę aplinkiniams, o galbūt tampa pastoviais pirkėjais“.

Šiam procesui paskatinti naudojamas rėmimas, pardavimų skatinimas.

„Naujas produktas pristatomas pardavimo bei potencialių klientų susibūrimo vietose, parduodant taikomos nuolaidos, dalinami nemokami pavyzdžiai, naudojama intensyvi reklama, pirkėjas skatinamas pabandyti, pirkti dar, - sakė R. Songailaitė. - Bandomieji pirkimai skatina „iš lūpų į lūpas“ komunikaciją, generuoja kartotinius pirkimus“.

Bendradarbiauja su asociacijomis

Kiekvienas gamintojas stengiasi palaikyti savo marketingo komunikacijos vientisumą visose šalyse, tad reklama ir kitos marketingo priemonės derinamos su jau esančiomis užsienyje, naudojami svetur pasiteisinę reklamos modeliai.

„Mes nepamirštame socialinės atsakomybės klausimų, ta linkme intensyviai dirbama, – teigė R. Songailaitė. – Pristatant „Neutral“ produktus bendradarbiaujame su Astmos ir alergijos asociacija, planuojame organizuoti akcijas, pavyzdžiui, nuo „Neutral Baby“ pardavimo pelno bus skiriami pinigai nuo alergijos kenčiantiems vaikams“.

Vartotojai atsargūs

Specialistai teigia, kad mūsų šalyje žmonės dažniausiai į visus produktus reaguoja „atsargiai“, su nepasitikėjimu – galbūt dėl to kalta pakankamai jauna rinka, žemos visuminės piliečių pajamos.

Tad mūsiškius įtikinti pirkti dažnai būna sudėtingiau, jie atsargiau žvelgia į naujus produktus, ne visada pasitiki reklamoje pateikiama informacija. Lietuviams svarbi yra produkto kilmės šalis, itin praktinis jo panaudojimas: „jei jau perku – tai tikrai reikia“.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

 

reklama