Rimgailė Masiulytė   
2008 03 31, 00:00
Plastikinių langų paklausa Lietuvoje mažėja

Vs nuotr.Prieš kelerius metus prasidėjęs medinių langų keitimas į plastikinius šiuo metu nebėra toks pelningas. Tai pastebi beveik visos bendrovės, užsiimančios langų gamyba ir pardavimu. Priežastys yra dvi: daugelis jau yra susidėję plastikinius langus, o tie, kurie to nepadarė, vis dažniau renkasi nebe plastikinius, o ekologiškus medinius langus.

Tikrų langų gamintojų Lietuvoje yra nedaug, dauguma iš jų tik platintojai, kurie prieš kelerius metus užsiėmė pelninga veikla, šiandien ieško naujų verslo nišų.

Užsiima ne tik langų pardavimu

UAB „Via Regia“ gamina „Plaza langai“ prekės ženklu pažymėtus plastikinius langus. Įmonės atstovė J. Podžiūvienė sako, kad jų firma jaučia, kad plastikinių langų mada praeina, tačiau neturi duomenų, kiek sumažėjo apyvarta.

Ši įmonė klientus vilioja ilga plastikiniams langams suteikiama garantija. Jeigu langą įsideda pats klientas, suteikiama penkerių metų garantija, jeigu įdeda samdomos firmos meistrai – dešimties metų. Tai – vienas iš ilgiausių garantinių periodų, suteikiamų plastikiniams langams.

„Via Regia“, norėdama padidinti pelną, kartu su partneriais prekiauja žaliuzėmis ir rolėtais, taip pat šarvuotomis durimis.

Medžiagos vokiškos – gamyba lietuviška

Bendra Lietuvos ir Vokietijos įmonė „Heinzmann“ gamina ne tik langus, kuriems suteikiama penkerių metų garantija, bet ir plastikines duris, vartus, apsaugines žaliuzes. Įmonės pardavimų vadybininkas A. Maldžius teigia, kad plastikinių langų paklausa sumažėjo nežymiai, didelių nuostolių nepatirta.

Jis taip pat pabrėžia, kad langai yra sezoninė prekė, todėl šaltuoju metų laiku nėra populiari, tačiau atėjus šiltesniems orams tikimasi, kad prekyba, taip pat ir pelnas išaugs.

Kokybiška prekė visuomet paklausi

UAB „Aveplast“ rinkodaros skyriaus vadovas S. Dimša kategoriškai neigia, kad plastikinių langų paklausa jų firmoje sumažėjo. Pasak jo, klientai nebesirenka pigios, nekokybiškos prekės, o ieško patikimumo, todėl įmonės negalinčios to pasiūlyti ir pasigenda klientų.

„Aveplast“ prekiauja plastikiniais bei aliumininiais langais, kurių kaina kiekvienais metais didėja. Pasak S. Dimšos, tai lemia brangstančios žaliavos, darbo našumas, modernėjančios technologijos.

Nuomonę, kad dėl plastikinių langų blogai vėdinamos patalpos, pelyja sienos, vadovas laiko mitu ir tikina, kad visa nutinka dėl blogos patalpų priežiūros. Anot jo, brokuotas dalis ar nekokybišką darbą galima pastebėti per pusmetį nuo lango įdėjimo.

Mediniai langai – ekologiški ir patvarūs

Įmonė „Rūdupis“ gamina tik medinius langus. Bendrovės atstovas P. Kriauza Verslosavaite.lt teigė, kad įmonė darbo turi pakankamai ir jaučia išaugusį medinių langų poreikį Lietuvoje. Savo gaminius, gaminamus iš įvairios medienos, taip pat eksportuoja į Rusiją, Kaukazą, Angliją, Airiją, Skandinavijos šalis.

Paklaustas apie medinio lango privalumus, kaip bene didžiausią privalumą P. Kriauza įvardija ekologiškumą. Jo nuomone, klijuotos medienos langas – natūralus produktas, praleidžia orą, yra šiltas, puošia interjerą. Garantija suteikiama septyneriems metamas, po to jį reikia perdažyti. Medinio lango ilgaamžiškumas priklauso nuo priežiūros. Dažniausiai medinius langus renkasi individualios statybos savininkai.

Langų verslas greitai nebus toks pelningas

Įmonė „Megrame“, gaminanti ir medinius, ir plastikinius langus, save pristatanti šūkiu – „langai visam gyvenimui“, teikti informaciją apie langus, suteikiamas garantijas, langų paklausą, nepanoro.

Verslosavaite.lt kalbintų įmonių atstovai pripažįsta, kad Lietuvoje plastikinių langų verslas buvo ir dar tebėra pelningas, tačiau greitai pelnas gali gerokai sumažėti, nes kurį laiką tiesiog nebebus ką keisti. Tikimasi, kad šis verslas vėl suklestės maždaug po dešimties metų, kai lietuviai pradės keisti pasenusius plastikinius langus.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama