VersloSavaite.lt   
2020 10 27, 15:50
Lietuvių prekės ženklas pritraukė rekordinę 0,5 mln. eurų investiciją

Image
Lietuvių startuolis „The Knotty Ones“
Lietuvių startuolis „The Knotty Ones“ pritraukė 500 tūkst. eurų investicijų – tai didžiausia kada nors investuota pradinio kapitalo (angl. „seed“) suma į mados prekės ženklą Lietuvoje.

 

Rekordinės investicijos, prie kurių su savo verslo partneriais prisidėjo ir žymus verslininkas, Lietuvos verslo angelų tinklo (LitBAN.lt) valdybos pirmininkas Vladas Lašas, bus panaudotos įmonės plėtrai naujose rinkose, skaitmeniniams įrankiams testuoti ir įmonės sukurtam socialiniam modeliui plėsti.

 

Pirmoji pradinio kapitalo investicija į tvarų mados verslą

 

„The Knotty Ones“ pritrauktos lėšos keliais šimtais tūkstančių viršija iki šiol šalyje buvusias pradinio kapitalo investicijas į šią sritį. Be to, tai pirmoji investicija Lietuvoje į tvarų mados prekės ženklą.

 

Steigėjos – Akvilė Meškauskaitė-Dobrajs, Sandra Pangonytė ir Danutė Rasimavičiūtė – didžiuojasi, kad jų verslas įkurtas išskirtinai moterų, o tai reiškia, kad jos patenka į pasaulio startuolių, kurių įkūrėjos arba bendraįkūrėjos yra moterys, mažumą: „PitchBook“ duomenimis, 2019 m. pasaulyje tokių rinkos žaidėjų buvo tik 17 proc. Anot verslininkių, jų sėkmę pritraukiant investicijas lėmė komanda, unikalus verslo modelis ir plėtros potencialas.

reklama

 

„Ieškodamos investuotojų, pirmenybę teikėme jų kompetencijai ir vertinome, kaip šie žmonės galėtų prisidėti auginant verslą, – sako „The Knotty Ones“ įkūrėjos. – Manome, kad juos pritraukti mums labiausiai padėjo per pandemiją augantys pardavimai – jie šoktelėjo net 3 kartus. Taip pat profesionali ir stipri komanda, didelis dėmesys elektroninei prekybai bei eksportui – net 95 proc. įmonės produkcijos iškeliauja už Lietuvos ribų, 90 proc. pardavimų vykdoma elektroninėje erdvėje.“

 

Etiškas ir tvarus verslo modelis – viena priežasčių investuoti

 

Išskirtinis verslo modelis – dar viena priežastis, atkreipusi  investuotojų dėmesį. Verslininkės ne tik suteikia galimybę dirbti atokesnėse vietose gyvenančioms moterims ir nedidelėms mezgykloms, bet ir mažina atskirtį tarp galutinio produkto vartotojo ir tą produktą pagaminusio asmens. Pirkėjai gali prisidėti prie mezgėjos svajonės išsipildymo ir skirti papildomą sumą, kuri atitenka darbuotojai. Įmonės duomenimis, tai padaryti renkasi kas ketvirtas klientas.

 

Anot įkūrėjų, ieškota tokių potencialių partnerių, kurie tikėtų prekės ženklo kuriamu darbo modeliu. „Man patinka šio startuolio misija ir jos įgyvendinimo vizija, sujungianti tvarumą ir plėtrą, lokalų verslą ir globalią rinką, entuziazmą ir profesionalumą. Džiaugiuosi galėdamas padėti šiai puikiai komandai sparčiai augti“, – sako vienas ryškiausių Lietuvos verslo angelų, aktyvus visuomenininkas ir „Oslo verslas taikai“ apdovanojimo laureatas Vladas Lašas.   

     

Tarp patikėjusių startuolio verslo idėja, vertybėmis yra ir daugiau žinomų vardų. Prekės ženklo stiprybę įvertino ir mados verslo strategė, investuotoja tvarumo srityje bei agentūros „Fashion Bloc“ įkūrėja Ieva Zubavičiūtė. Pasak jos, šį lietuvių mados prekės ženklą valdo viena stipriausių komandų, kokią jai teko sutikti per savo darbo patirtį. Investuoti paskatino ir inovatyvus darbo modelis, sprendžiantis realias problemas, ir tvarių produktų pasiūla rinkai.

 

Verslo angelų gretas taip pat papildė moterų įgalinimą skatinančio fondo „The Ella Fund“ įkūrėja ir daug metų farmacijos bendrovei sėkmingai vadovavusi verslininkė Erin Gainer-Grigaliūnė bei investuotojas ir „SOMA agency“ bendraįkūrėjas Aidis Dalikas.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: