VersloSavaite.lt   
2014 03 13, 11:13
Ką daryti, kad darbuotojas nenorėtų išeiti iš darbo?

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Kalbėdami apie sėkmingą verslą, didžiųjų kompanijų vadovai dažnai teigia, kad įmonė uždirba tiek, kiek dirba jos darbuotojai, neretai pamiršdami, kad dėl gerų įmonės rezultatų stengtis turi ir darbdavys.

 

Anot asmenybės ugdymo trenerio Mariaus Daugelavičiaus, be motyvacinių sistemų darbo procesas apskritai nevyktų – jeigu darbuotojas nemotyvuotas kuo geriau atlikti savo darbą, ilgainiui jis nustoja dirbti ir pradeda tiesiog egzistuoti.

reklama

 

„Motyvacijos sistema susideda iš trijų vienodai svarbių komponentų: noro, baimės ir saviraiškos. Darbuotojas privalo norėti dirbti: uždirbti daugiau pinigų, užsitarnauti pagarbą ar siekiamą postą. Baimė taip pat svarbi: kai darbuotojas bijo prastai padaryti užduotį, netekti darbo vietos, jis dirba geriau, – sako motyvacijos reiškinį darbo aplinkoje tyrinėjantis specialistas M. Daugelavičius.

 

– Motyvacijos sistema išpildoma iki galo, kai skiriamas reikiamas dėmesys saviraiškos laisvei: gerai darbuotojas jausis tik toje bendrovėje, kuri leidžia jam atlikti užduotį savaip ir užtikrina galimybę tobulėti. Kai motyvacija netenka vieno iš trijų segmentų, ji ima šlubuoti, kai netenka dviejų – apskritai neveikti.“

 

Pastebėta, kad Lietuvoje pradėjus kurtis užsienio kapitalo įmonėms, darbdaviai pradėjo kur kas didesnį dėmesį skirti darbuotojų lojalumo išlaikymui.

 

„Įmonės supranta, kad amžinų darbuotojų nėra, nes atlygis motyvuoja tik iki tam tikro lygio. 3 tūkst. litų ar daugiau uždirbančiam žmogui keliais šimtais litų pakeltas atlyginimas daug motyvacijos neteiks, todėl įmonės kuria įvairias motyvavimo sistemas, susitelkia į gerą darbo aplinką.

 

Pavyzdžiui, Lietuvoje yra įmonių, apmokančių darbuotojų sporto klubo sąskaitą, išleidžiančių į mokymus, kurių nori patys darbuotojai“, – pastebėjimais dalijasi Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Vaidotas Levickis.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: