VersloSavaite.lt   
2008 05 14, 10:43
E. verslo konsultacija. Lietuviškas prekinis ženklas „Facebook‘e“?
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Pasaulio reklamos spaudoje dažnai tenka skaityti apie didžiųjų prekinių ženklų akcijas socialiniuose tinkluose „My Space“ ir „Facebook“ . Galbūt galėtumėte pakomentuoti, kuo tai naudinga? Ką patartumėte norint paleisti sėkmingą kampaniją? Galbūt turime sėkmės pavyzdžių ir Lietuvoje?“ – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas, atsako interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ atstovas Darius Bagdžiūnas.

12 procentų viso internete praleidžiamo laiko praleidžiama socialinių tinklų svetainėse, rodo „Nielsen Net Ratings“ tyrimas. Esami klientai, potencialūs vartotojai: vis daugiau jūsų tikslinės grupės laiką leidžia „My Space“, „Facebook“, One.lt ir kituose socialiniuose tinkluose.

reklama

 

Didžiųjų pasaulio prekinių ženklų atsakas – savi puslapiai „MySpace“ ir „Facebook“. Laikai keičiasi: ne žmonės eina į įmonių tinklapius, o įmonės – į žmonių, bendruomenių puslapius. Vienos sėkmingai, kitos – ne. Trumpai apie prekinių ženklų galimybes pasinaudoti socialinių tinklų svetainėmis. 

 

Faktai

 

- Daugiau nei 70 procentų 15-34 metų amerikiečių reguliariai lankosi socialinių tinklų svetainėse. „Fox Interactive Media“, 2007

- One.lt – antras pagal lankomumą tinklapis Lietuvoje, nusileidžiantis tik Delfi.lt. „Gemius Audience“, 2008 balandis.

- Daugiau nei 40 proc. lankytojų socialinių tinklų svetainėse nori daugiau sužinoti apie mėgiamus prekinius ženklus ir produktus. „Fox Interactive Media“, 2007

 

Tikslas

 

Vartotojai tampa prekinio ženklo advokatais (angl. „brand advocates”). Kiekvienas iš mūsų esame sutikę žmonių, kurie gali pasakoti apie savo mylimą produktą visą vakarą. Jie patys aistringiausi ir itin efektyvūs prekinio ženklo reklamuotojai. Jie ne tik žino viską apie produktą, jų pasakojimai yra persmelkti tokia aistra, kad nejučiom prisimename Lenino kalbas nuo šarvuočio.

 

Tinkamas socialinių tinklų panaudojimas tokius prekinio ženklo advokatus kuria internete.

 

Sėkmės istorijos

 

„Apple“ ir „Victoria‘s Secret“

 

Populiariausi Facebook.com prekinių ženklų profiliai –  „Apple Students“ (420 000 „draugų“) ir „Victoria‘s Secret“ drabužių jaunoms merginoms prekinis ženklas „PINK“ (350 000 „draugių“). Ką jie siūlo lankytojams? Atrodo, nieko ypatingo. Daugumos didžiųjų prekinių ženklų idėjos matytos: akcijos, vartotojų įtraukimas į prekės atributų kūrimą, galimybė atsisiųsti pora ekrano užsklandų, darbuotojų paieška.

 

Prekinio ženklo profilis yra ne kas kita, kaip paprasto vartotojo profilis. Ką galima veikti socialiniuose tinkluose: bendrauti, džiaugtis, juoktis, pasakoti, mokytis, pramogauti, žaisti, bendrauti, bendrauti...Jei esi mėgstamas prekinis ženklas, pokalbis gali būti paprastas – „aš ir tu“.

 

„Target“ ir „Southwest Airlines“

 

Kita galimybė – „mums abiems patinka tie patys dalykai, tai susipažinkime“. Prieš pat mokslo metų pradžią mažmeninis prekybos tinklas „Target“, prekiaujantis prekėmis namams, nuo baldų iki muilinių, padidino savo pardavimus 6 proc., „Facebook“ sukūręs puslapį, kuriame kvietė studentus papasakoti apie savo bendrabučio kambarį.

 

Po vasaros į bendrabučius turėję sugrįžti studentai čia dėjo savo kambarių nuotraukas ir keitėsi interjero idėjomis, „Target“ profesionalai patardavo, kaip išdėlioti baldus, kokias detales galima pasirinkti, kaip pasiruošti rugsėjo pirmos vakarėliui ir panašiai.   „Southwest Airlines“ „susirado“ beveik 50 000 „Facebook“ draugų, tiesiog leidusi lankytojams siūlyti ir išrinkti savo oro linijų stiuardesių aprangą.

 

Nesėkmė: dialogo nebuvimas

 

Pernai metų vasarą „McDonald‘s“ pradėjo veikti karjeros galimybes įmonėje pristatantis „Facebook“ puslapis – „McCareers“. Sulaukus neigiamų komentarų apie kompaniją ir jos darbuotojus, galimybė komentuoti ir diskusijos puslapyje buvo tiesiog išjungti. Žinoma, netrukus neigiami komentarai „McDonalds“ atžvilgiu išplito po forumus ir blogus, esančius už tinklapio ribų.

 

Reakcija adekvati, kaip draugui ištrinant jūsų numerį iš savo telefono, užsiminus, jog priaugo šiek tiek svorio. Dialogo nesukuria ir reklaminiai skydeliai. Pasak „Valleywag”, ant reklaminio skydelio „Facebook‘e“ vidutiniškai spaudžia vos 0.04 procentai vartotojų, tai yra du kursai Vilniaus Universiteto ekonomikos fakulteto studentų, jei reklamą parodyta visiems Vilniaus ir Kauno gyventojams. 

 

Rizika ar nauda? 

 

Pernai metais „Vodafone“ ir „Virgin“ nutraukė reklamą „Facebook“ puslapiuose, nes reklamą iš Facebook.com kažkuris vartotojas perkėlė į Didžiosios Britanijos radikalios nacionalistinės partijos portalą. Prekinio ženklo komunikacija socialiniuose tinkluose nėra „saugus“ 30 sekundžių reklamos transliavimas televizijoje.

 

Teks pamiršti komentarų cenzūrą. Prekės ženklo sėkmei užtikrinti reikalingos investicijos į turinio kokybę ir dialogo palaikymą. „My Space“ ir „Facebook" esmė – ką draugas pasakė prieš penkias minutes ar penkias dienas, o ne prieš penkis mėnesius.

 

Nauda – bet kokią savo tikslinės auditorijos kritiką galima išnaudoti kuriant naujus produktus, peržiūrint pozicionavimą ar pakeičiant vaizdus savo TV reklamose. Galų gale, su jumis ar be jūsų, komentarai apie jūsų produktą, įmonę kasdien pasirodo bloguose, forumuose, naujienų portaluose. Taigi sėkmė proporcinga reakcijai.

 

Vietoj išvadų

 

Baigėsi laikai, kai norint pasiekti didžiąją dalį savo auditorijos pakako nuvežti savo reklamą „Panoramos“ transliuotojams. Šiandien jūsų auditorija galbūt sėdi One.lt arba Facebook.com. Sėdi ir kalbasi su draugais.  Kai pakalbėjus apie save, tada apie dienos naujienas, lieka kalbėti apie mus supančius daiktus. O daiktai yra prekiniai ženklai.

 

Jei socialiniame tinkle yra mėgiamo prekinio ženklo puslapis, tikimybė kalbėtis apie prekinį ženklą didėja. Nauja tendencija: ne žmonės eina į įmonių tinklapius, o įmonės pradeda eiti į žmonių. Tik STOP. Socialiniuose tinkluose vartotojai nori bendravimo - dialogo. Dialogo su prekiniu ženklu. Laimi pasinaudoję pirmieji.

 

Lietuvoje reklama jau egzistuojančiuose socialiniuose tinkluose išnaudojama minimaliai. Pagrindinė priežastis nesireklamuoti „My Space“ ir „Facebook“ galėtų būti nepakankamas lietuvių narių skaičius. Teko girdėti apie daliai vartotojų suteiktą galimybę užsidėti „Oriflame“ ir „Fruttis“ „skinus“ One.lt portale. Keista, tačiau neteko matyti nei vienos rimtesnės kampanijos, kuri būtų įvykdyta lietuviškuose One.lt, Pazintys.lt, Draugas.lt, Klase.lt arba Frype.lt. Šioje srityje – didžiulis marketingo potencialas.

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą E. verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą. 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: