2008 04 09, 10:14
E. verslo konsultacija. Prieš kuriant jūsų tinklalapį
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
Renkamės įmonę, kuri sukurs internetinę svetainę mūsų produktams. Nuo ko siūlote pradėti ir pagal kokius kriterijus turėtume priimti teisingą pasirinkimą? Kokia internetinės svetainės kūrimo eiga?“, - klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Nuo ko pradėti?

 

1. Apsibrėžti problemą ir tikslą. Tai padarius svetainė gali padėti įmonei pasiekti įvairiausių verslo tikslų. Tereikia sugalvoti kokių.

reklama

 

2. Apsibrėžti savo auditoriją. Prieš pradedant kurti tinklapį dažnai pernelyg plačiai įvardinami žmonės, kuriems jis bus skirtas. Reikėtų pagalvoti, kurios žmonių grupės yra svarbiausios jūsų verslui. Tada pabandyti jas kiek įmanoma susiaurinti, pavyzdžiui, 18-24 m. moterys, studentės, pajamos neviršija 1500Lt/mėn, augina šunis arba kates; arba 35-45 metų vyrai, vegetarai, pajamos viršija 5000 Lt/mėn.

 

3. Apsvarstyti biudžetą.

 

Apie šiuos žingsnius plačiau esu rašęs vienoje pirmųjų e-verslo konsultacijų.

 

Kokia tinklalapio kūrimo eiga?

 

1.Išsiaiškinamas kliento verslas. Kartu su klientu išsiaiškinami verslo tikslai, išnagrinėjama konkurentinė aplinka, tikslinės auditorijos.

 

2. Parengiamas svetainės prototipas, parengiami funkciniai reikalavimai, eskizai. Šiame etape suderinama, kaip atrodys ir veiks svetainė. 

 

3. Gamyba: dizainas, programavimas, testavimas. Startas. 

 

Čia išvardinti svarbiausi etapai. Žinoma, kiekvienu atveju prisideda ir papildomi dalykai – kaip tinklapio optimizavimas paieškos sistemoms, tekstų parengimas, galbūt ir reklaminiai skydeliai ar virusinės reklaminės kampanijos, tam kad įvesti produktą į rinką ir taip toliau.

 

Priklausomai nuo pasirinktos interneto sprendimų kompanijos, dalis žingsnių gali būti praleisti. Dažnai praleidžiamas antras. Gaila, tačiau dažniausiai yra praleidžiamas būtent pirmas – koks yra kliento verslas, problema, auditorija ir svetainės tikslas. 

 

Pagal kokius kriterijus?

 

Mano patarimas renkantis partnerį būtų atsirinkti kandidatus ir pereiti šiuos punktus.

 

1. Įmonės amžius. Jauni daro klaidas. Mano nuomone, saugiausia yra 5 metai stažo ir ne mažiau 50 e-verslo projektų.

 

2. Įmonės dydis. Mažos įmonės gali apsiimti mažai projektų. Kai jos gauna dar vieną, jūsiškis sustoja. Apie tai sužinote starto, kuris neįvyko, dieną. Nuostolinga.

 

3. Kuris projektų vadovas dirbs su jūsų projektu. Ar žmogus tiesiog aklai pildys visas jūsų užgaidas, netgi tas, kurios jums žalingos, ar profesionaliai patars, kaip geriau daryti. Ar bus pasyvus, ar aktyvus ir pan.

 

4. Įmonės kultūra. Kas įmonei svarbu: pelnas ar kokybė? Ar jie parduos jus už pinigus?

 

5. Apdovanojimai. Ar turinio valdymo sistema turi kokius rimtus (jums žinomus) pripažinimus, pati įmonė, kiti įmonės projektai.

 

6. Kiti įmonės darbai: ar jus džiugina?

 

7. Ar įmonė į jūsų projektą žiūri plačiai, iš verslo pusės, ar siaurai – iš techninės

 

8. Pasikalbėti su įmonės klientais. Kaip aptarnavo juos, taip bus ir jums.

 

9. Pasiūlymas. Ar pasiūlymas, kurį gavote yra šabloninis, tik ankstesnio kliento logotipas pakeistas jūsiškiu? Jei jaučiate, kad jums siūlomas sprendimas, nors nėra įsigilinta į jūsų situaciją – susidūrėte su įmone, kuriai labiau rūpi pelnas nei jūsų nauda.

 

Iš ko susideda pasiūlymo kaina galite rasti ankstesnėje e-verslo konsultacijoje.  

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą E-verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it .

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: