VersloSavaite.lt   
2021 07 16, 10:42
Trys pradedančių verslininkų istorijos, kurios įkvėps imtis veiklos

Bubi bird
Bubi bird
Nors pasaulinė COVID-19 pandemija skaudžiai atsiliepė verslui, tačiau kai kurių veikla ne tik nebuvo sustojusi, bet ir išaugo. Vienas iš pavyzdžių – elektroninė prekyba. Karantino įkarštyje išaugus apsipirkinėjimo internetu mastams, parduoti savo prekes ar paslaugas tokiu būdu tapo ypač patrauklu.

 

Tiesa, nors verslumo lietuviams nestinga, pasinaudoti atsiradusia proga ir įgyvendinti savo verslo idėjas pradžioje gali atrodyti sudėtinga. Ekspertai pastebi, kad koją pradedantiesiems kiša virtinė neatsakytų klausimų ir abejonių, užklumpančių veiklos pradžioje.

Šiandien dalinamės trijų šviežiai iškeptų verslininkų patirtimi, kuri padės drąsiau žengti pirmuosius žingsnius tiems, kurie dar dvejoja prieš įgyvendindami savo idėjas.

reklama

 

„Bubi bird“: pradėję nuo rūpesčio gamta ir sveikata

 

Geras tandemas leidžia iššūkius pasidalinti pusiau ir sėkmės džiaugsmą išgyventi drauge. Tuo įsitikino kartu žaislų verslą pradėję Darius ir Raminta Bendoraičiai.

 

Nors verslo idėjų pora turėjo keletą, vienas iš savo veiklai keliamų kriterijų buvo draugiškumas aplinkai. „Bubi bird“ kūrėjai nutarė rinkai pasiūlyti žaislus, kurie būtų ne tik šiuolaikiški, bet ir pagaminti iš tvarių medžiagų – cukranendrių bioplastiko, medžio, organinės medvilnės.

 

„Pasidomėję rinkoje siūlomų žaislų sudėtimi sužinojome, kad apytiksliai kas trečias jų gali turėti neigiamos įtakos vaikų sveikatai. Puikus pavyzdys būtų pliušiniai žaislai pagaminti iš poliesterio, kurie nors ir malonūs liesti, tačiau nuo kūno šilumos sušilę į aplinką išleidžia kenksmingus toksinus. Nusprendėme pirkėjams pasiūlyti tvarių, aplinkai ir vaikams draugiškų žaislų“, – sakė D. Bendoraitis.

 

Savo prekės ženklą ir pavadinimą pora pasirinko neatsitiktinai. Žydrakojis padūkėlis (angl. blue-footed booby) yra vienas iš linksmiausių paukščių, todėl puikiai tiko vaikiškam parduodamų prekių asortimentui. Nykstantis paukštis puikiai atspindėjo ir troškimą būti tvariu verslu.

 

Bendoraičiai pasakoja, kad pradedant savo verslą reikėjo daug ko išmokti, pavyzdžiui, sukurti savo tinklalapio dizainą, sujungti jį su socialiniais tinklais. Tai ne tik nestabdė pradedančiųjų verslininkų, bet ir juos motyvavo. Pasirinkę viską daryti patys, o ne pirkti brangiai kainuojančias paslaugas, „Bubi bird“ įkūrėjai džiaugėsi, kad pastangos atsipirko – išsprendę neaiškumus, jie savo jėgomis susikūrė tokią svetainę apie kokią svajojo.

 

„Įdėtą darbą vainikavo dviguba šventė – pirmasis pardavimas, kurio sulaukėme per žmonos Ramintos gimtadienį. Nors iš jaudulio įamžinti svarbią akimirką pamiršome, ji ilgam išliks atmintyje“, – sakė D. Bendoraitis.

Elektroninė parduotuvė veikia tarsi papildoma patikimumo garantija klientams – ji rodo, kad projektas yra nevienadienis, o verslas orientuotas į kliento saugumą ir patogumą. Tai skatina pasitikėti ir grįžti vėl.

 

Meilė kepiniams išaugusi į meilę vestuvėms

 

Populiarus patarimas pradedantiems verslą – imkitės to, kas miela širdžiai. Išlaikyti motyvaciją ir siekti rezultatų paprasčiau, kai sritis, kurioje imatės dirbti, yra artima pomėgiams ir gebėjimams. Tai savo pavyzdžiu įrodo „Piktas keksas“ įkūrėja Justina Vasiljevaitė.

Pradėjusi nuo pyragų, keksiukų ir tortų kepimo laisvalaikiu, moteris suprato, kad polinkis bendrauti ir dėmesys detalėms leidžia siekti dar daugiau. „Užklupus pandemijai, atsisakyti kepimo ir susikoncentruoti į vestuvių planavimą buvo nedrąsu. Tačiau mintims susigulėjus ir sulaukus didelio palaikymo iš artimųjų supratau – čia mano tikrasis kelias“, – sakė J. Vasiljevaitė.

 

„Piktas keksas“ įkūrėja Justina Vasiljevaitė

 

Moteris pastebi, kad nors individualūs paslaugų teikėjai dažnai apsiriboja socialine medija, jos užtenka ne visada. Socialiniuose tinkluose reikalingą informaciją sunku išryškinti ir pateikti tvarkingai, o tai labai svarbu plečiantis ir siūlant klientams vis daugiau prekių ar paslaugų. Interneto svetainės formatas leido Justinai efektyviau pristatyti visą teikiamų paslaugų spektrą ir išsamiau papasakoti apie pasiekimus.

 

„Vestuvės – ypač asmeniška ir jautri akimirka. Geriausia, kai šventiška nuotaika spindi kiekviena detalė. Tačiau, kad pasitikėtų manimi, klientams negana jas pamatyti vien nuotraukose“, – pastebi vestuvių planuotoja.

 

Sukūrusi savo tinklalapį, Justina pamatė, kad čia puikiai vietą randa ir ilgesni tekstai. „Kiekvienos vestuvės – tai istorija. Mėgstu rašyti, todėl tekstai apie šventes, prie kurių kūrimo prisidėjau, sugulė mano svetainėje kaip blogas. Tai padeda praskleisti užuolaidas į vestuvių užkulisius, parodyti profesionalumą ir sulaukti daugiau pasitikėjimo iš svarbios dienos laukiančių porų“, – sakė „Piktas keksas“ įkūrėja J. Vasiljevaitė.

 

„Dėmesys klientui daro stebuklus, ypač smulkiajame versle. Pradžioje negalėjau daug investuoti į savo verslą bei tinklalapį, todėl visas jėgas sutelkiau siekdama klientams atnešti kuo malonesnę patirtį. Net mažos detalės, tokios kaip žvakutė, pridėta prie torto, ar pasirašytas atvirukas padeda sukurti ryšį ir pasitikėjimą. Juo pasidžiaugti ir pasidalinti su kitais stengiuosi savo tinklalapyje“, – sakė Justina.

 

„Norėdama geriau suprasti savo klientus ir svetainę pritaikyti būtent jiems, pasinaudojau „Zyro“ svetainių kūrimo įrankio įžvalgomis ir patobulinau tinklalapį išdėstydama jo dalis patogiau“, – sakė J. Vasiljevaitė.

 

„Pradedantieji verslininkai dažniausiai gerai atsiliepia ir itin vertina mūsų siūlomą įrankį, kuris dirbtinio intelekto pagalba leidžia suprasti, į kurias svetainės vietas krypsta jos lankytojų dėmesys. Pasinaudojus juo, svetainę galima lengvai atnaujinti tiesiog perstumdant elementus ir taip užsitikrinti geresnę potencialių klientų patirtį ir pardavimus“, – sako Giedrius Zakaitis, „Zyro“ generalinis direktorius.

 

Pasitikėjimas savimi – pirmojo žingsnio pagrindas

 

Dar vienas būdas pradėti savo veiklą – samdomą darbą pakeisti individualia veikla. Šiam žingsniui pasiryžusi Kornelija Šalnaitė pasakoja, kad sprendimą priimti padėjo atsitraukimas nuo įprasto darbo.

 

Kaip ir kiti pradedantieji, anglų kalbos filologė išgyveno daug abejonių prieš imdamasi dirbti savarankiškai. Supratusi, kad pradedant kurti verslą pačiam visai nebūtina imtis kažko naujo, Kornelija nutarė susikurti tinklalapį ir klientams pasiūlyti tai, ką moka geriausiai – profesionalius vertimus.

 

Kaip ir dauguma kitų pradedančiųjų, vertėja K. Šalnaitė pradžioje negalėjo daug investuoti į savo verslą. „Baugu investuoti į kažką, kas nebūtinai pavyks. Vienas iš pagrindinių patarimų naujai iškeptiems freelanceriams – pradėti nuo tinklalapio. Šiandien tam nereikalingos brangios svetainių kūrimo paslaugos. Gausu įrankių, leidžiančių svetainę susikurti pačiam – su „Zyro“ tai pavyko padaryti paprasčiau, nei tikėjausi“, – sakė K. Šalnaitė.

 

Interneto svetainė padėjo vertėjai susikurti profesionalų įvaizdį. Tinklalapyje Kornelija pateikė informaciją apie savo išsilavinimą ir patirtį: lankytus seminarus, konferencijas, kursus, nurodė turimus sertifikatus. Tai labai padėjo siekti augimo tikslų. Korneliją ir jos vertimų verslą aplankė sėkmė – sukūrusi tinklalapį moteris sulaukė daugiau užklausų, nei galėjo imtis.

 

„Svarbu nepamiršti vertinti savo laiką ir sukauptas žinias. Visuomet pasitaikys labiau patyrusių konkurentų, tačiau kiekvienas turime unikalių žinių ir gebėjimų, kurie gali praversti kitiems“, – sakė K. Šalnaitė.

 

Jau įgiję patirties verslininkai pabrėžia – nors pradedant veiklą pačiam už nugaros nestovi vadovas bei įmonė, tai nereiškia, kad esate vienas. Greta jūsų – būrys jau išgyvenusių pirmuosius žingsnius bei galinčių pasidalinti savo patirtimi, o abejones gali sumažinti artimųjų palaikymas bei patikimi partneriai.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: