VersloSavaite.lt   
2017 08 22, 10:18
Sustiprėjo prekybos segmento nuomonės lyderių pozicijos

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Bankų atstovai 2016 metais išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje, tačiau bendrai jų citatų per praėjusius metus sumažėjo.

 

Dažniausiai žiniasklaidoje cituotų nuomonės lyderių dvidešimtuke bankų atstovai užėmė 7 pozicijas, kai tuo metu 2015 metais sudarė net pusę šio sąrašo. Tokius duomenis paskelbė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bei konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atlikta komunikacijos žiniasklaidoje analizė.

 

Iš viso bankininkystės atstovai parėjusiais metais šalies žiniasklaidoje buvo cituoti 7282 kartus – kiek mažiau nei užpernai. Mažesnio bankų sferos nuomonių lyderių citavimo tendencija stebima jau trečius metus iš eilės: 2014 metais bankų ekspertai iš viso cituoti buvo 8236 kartus.

reklama

 

Dvi pirmaujančias pozicijas reputacijos advokatų sąraše užimančių ekonomistų Nerijaus Mačiulio ir Gitano Nausėdos aktyvumas smunka. Nors „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas N. Mačiulis išlieka dažniausiai viešojoje erdvėje pasisakančiu asmeniu ketvirtus metus iš eilės, jo citatų mažėjo 15 proc., o „SEB“ banko prezidento patarėjo G. Nausėdos – 2 procentais, palyginus su 2015 metais.

 

2016 m. palyginus su 2015 m. žiniasklaidoje cituotų atstovų skaičius išaugo 9 proc. Vertinant pagal sektorius cituotų draudikų skaičius išaugo 32 proc., mažmeninės prekybos atstovų – 48 proc. Bankininkystės atstovų skaičius nepakito. Telekomunikacijų sektoriaus sumažėjo 16 proc.

 

„Praėjusiais metais telekomunikacijų tema buvo mažiau aktuali, o vienas didžiausių įvykių – „Omnitel“ ir „Teo“ galutinis susijungimas – įvyko jau 2017 metais. Tad ekspertinių nuomonių šoktelėjimo šioje sferoje galima bus tikėtis jau šių metų analizėje.

 

Tuo metu domėjimasis mažmeninės prekybos sektoriumi, žinoma, susijęs su plačiai žiniasklaidoje nušviestu naujo žaidėjo – „Lidl“ prekybos tinklo – atėjimu į rinką bei praėjusiais metais įvykusia vadinamąja kalafiorų krize“, – sako Linas Spėčius, Kantar TNS Komunikacijos analizės vadovas.

 

Pasak jo, didesnį bankininkystės nei kitų sektorių atstovų citatų skaičių iš dalies lėmė Seimo rinkimai ir ilgai trukusios diskusijos dėl naujojo Darbo kodekso. Rinkėjai natūraliai domėjosi, kokią įtaką ekonomikai – atlyginimams, kainoms ir mokesčiams – turės vienos ar kitos partijos strategija bei kaip juos paveiks nauja tvarka.

 

Po bankų sektoriaus viešojoje erdvėje aktyviausiai pernai komunikavo mažmeninės prekybos tinklai. Iš viso suskaičiuotos 2515 jų citatos žiniasklaidoje. 2016 metais stiprėjo „Maxima“ pozicijos: žiniasklaidoje praėjusiais metais jų pasisakymų buvo 117 citatomis daugiau, nei užpernai. Daugiausiai kilo „Iki“ pozicijos: šio prekybos tinklo nuomonės lyderiai cituoti net 426 pasisakymais daugiau nei 2015 metais.

 

„Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė, pakilusi per penkias pozicijas, atsidūrė pirmoje vietoje tarp mažmeninės prekybos įmonių reputacijos advokatų (621 citata). Toks šuolis susijęs su praėjusių metų pabaigoje paskelbtu „Rimi“ ir „Iki“ susijungimu, kuomet abu tinklai pranešė, kad „Rimi“ perka „Iki“.

 

Užpernai neaplenkiama tarp mažmeninės prekybos sektoriaus atstovų pagal matomumą žiniasklaidoje buvusi „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė liko antra su 422 citatomis. Tiesa, R. Saulytė praėjusių metų vasarą paliko „Maxima“ ir rudenį perėjo dirbti į STT, tad tai ir lėmė jos pozicijos smukimą sąraše.

 

Tarp aktyviausiai viešojoje erdvėje komunikuojančių įmonių vadovų pernai pirmąją vietą stabiliai užėmė „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris (223 citatos), beveik dvigubai aplenkęs antroje vietoje likusią „Swedbank“ vadovę Dovilę Grigienę (125 citatos). Tiesa, pastaroji į antrąją poziciją per metus šoktelėjo net iš šeštos, savo pasisakymų skaičių padidindama 64 citatomis. Trečioje vietoje liko „Tele2“ generalinis direktorius P. Masiulis.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: