VersloSavaite.lt   
2016 09 05, 10:56
Auga vartotojų dėmesys pakuotei

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Pastaruoju metu pastebima nauja tendencija – vis daugiau mūsų šalies vartotojų gaminius įsigyja atsižvelgdami ne tik į kainą, bet ir į aplinkosauginius veiksnius.

 

Tokie vartotojų elgsenos pokyčiai leidžia prognozuoti, kaip Lietuvos gamybos pramonė vystysis ateityje.

reklama

 

Apklausos rezultatai parodė, kad didžiajai Lietuvos daliai gyventojų, pagrindiniai kriterijai renkantis gaminį išlieka jo kaina (49 proc.), sudėtis bei savybės (34 proc.). Be šių įprastų kriterijų, nemažas vartotojų dėmesys tenka ir aplinkosaugai.

 

14 proc. respondentų atkreipia dėmesį iš kokios medžiagos pagaminta gaminio pakuotė,  12 proc. aktualus pakuotės spalvingumas, forma bei prekės ženklas. Net 10 proc. gyventojų svarbu, kad pakuotė nebūtų perteklinė bei būtų galimybė ją panaudoti kitai paskirčiai. 9 proc. apklaustųjų pažymi, kad pakuotė turi būti lengvai perdirbama arba pagaminta iš perdirbtų medžiagų.

 

„Pakuotės gyvavimo kelias – nuo parduotuvės lentynos iki namų – itin trumpas, o pakuočių atliekų sukeliamos problemos išties didelės. Todėl lemiamas veiksnys sprendžiant šias problemas yra tinkamos pakuotės pasirinkimas. Tendencija, kuria mūsų šalies vartotojai pradėjo vadovautis rinkdamiesi supakuotus gaminius kelia vilčių, kad ateityje pirkėjai skirs dar didesnį dėmesį aplinkosaugai.

 

Tai reiškia, kad ir verslas bus priverstas atsižvelgti į sąmoningesnių vartotojų poreikius ir kurti tokią pakuotę, kuri būtų ne tik inovatyvi, bet ir darytų kuo mažesnį neigiamą poveikį aplinkai“ – tyrimo rezultatus komentuoja VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos vicepirmininkas Aloyzas Gaudutis.

 

Taip pat tyrimas parodė, kad net 49 proc. apklaustųjų į apsipirkimo vietas eina su daugkartiniais pirkinių maišeliais. 18 proc. pirkėjų naudoja savo atsineštus vienkartinius plastikinius maišelius įsigytus ankstesnėse apsipirkimo vietose. Trečdalis gyventojų vis dar įsigyja plastikinius (26 proc.) arba popierinius (7 proc.) maišelius apsipirkimo vietose.

 

Apklausą VšĮ „Pakuočių tvarkymo organizacija” (PTO) iniciatyva atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: