lrt.lt   
2012 02 28, 12:30
Baldų salonai tikisi šeštadaliu didesnės prekybos

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Baldų salonai tikisi, jog šiųmetė prekyba už pernykštę turėtų būti maždaug 15 proc. intensyvesnė, bent jau taip rodo sausio–vasario duomenys.

 

Vienas svarbiausių kriterijų pirkėjams esą yra kaina, o lietuvių įpročiai, pasak pardavėjų, – nelinkę keistis, praneša LTV „Panorama“.

reklama

 

Du mėnesius po baldų salonus besiblaškanti vilnietė Zofija sako ieškanti baldų naujam butui. Deja, tokių, kurie tenkintų ir dizainu, ir kaina, rasti niekaip negali.

 

„Pirmiausia, aišku, žiūriu į kokybę. Ieškau baldų savo vaikams: sekcijos, miegamojo, na, visokių“, – sakė moteris.

 

Kiti salonų lankytojai sako baldus išsirinktų greitai, tačiau paieškos užtrunka, nes norus reikia derinti su namiškiais.

 

„Dažniausiai žiūriu į modelį, dizainą, o po to žiūriu kokios medžiagos ten. [...] [Dėl kainos, gamintojo, šalies] skirtumo nėra“, – teigė kalbintas vyriškis.

 

Baldų salonų atstovai sako, kad, pardavimas, palyginti su pernai, gerokai išaugo – šiemet, tikimasi, jis augs 15 procentų. Pirkėjams renkantis baldus svarbiausias kriterijus išlieka kaina.

 

„Kaip ir pernai, taip ir šių metų pradžioje matome augimo tendenciją. Sausį, lyginant su pernai sausiu, mūsų pardavimai išaugo apie 50 proc. Vasarį panašu irgi tokie rezultatai bus. Tai kalbant apie prognozes kol kas vertinam atsargiai, bet optimistiškai“, – sakė Dovilė Vaickė, UAB „SBA baldų kompanijos“ rinkodaros projektų vadovė.

 

„Tikimės, kad metai bus geresni. [Pirkėjai] labai žiūri, aišku, į kainą, kai renkasi“, – teigė Jonas Karčiauskas, UAB „Audėjas“ generalinis direktorius.

 

Optimistiškų nuotaikų salonai nepraranda ir prakalbus apie kitąmet į Lietuvos baldų rinką planuojančią įsilieti naują konkurentę – skandinaviškos kokybės baldų saloną „Ikea“.

 

„Kuo daugiau konkurentų – tuo geresnis „biznis“, po saule vietos visiems pakaks. „Ikea“ turi savo kryptis, mes jau žinom, kuo ji prekiauja, mes stebėjom kitose valstybėse „Ikea“ parduotuves. Manau, kad ta konkurencija mums bus tik į naudą“, – sako J. Karčiauskas.

 

„Įtakos baldų rinkai naujas žaidėjas padarys. Lietuvoje jis naujas, bet gerai žinomas visame pasaulyje. Naujo konkurento atsiradimas privers labiau pasitempti ir, net jei kai kurie pirkėjai išeis tenai, po kurio laiko jie sugrįš“, – mano D. Vaickė.

 

Salonai pastebi, kad lietuviai mieliau renkasi didesnius baldus, vengia ryškių spalvų, o didžioji dalis butą atnaujina pasikeitus gyvenimo sąlygoms – po vestuvių, pagausėjus šeimai ar persikrausčius į kitą būstą. Apie penktadalis pirkėjų baldus keičia tik tuomet, kai senieji tampa jau nebenaudojami.

 

 



VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: