VersloSavaite.lt   
2014 10 28, 11:00
Žieminių padangų keitimo mitai ir klaidos

Image
T.Padgursko nuotr.
Vėstantys orai signalizuoja ne tik apie šiltesnių rūbų poreikį, tačiau primena ir tai, kad „apavą“ pakeisti teks ir Jūsų keturratėms priemonėms. Deja, apsisprendimą dėl žieminių padangų dažnam vairuotojui apsunkina didelė jų įvairovė bei smarkiai svyruojančios kainos.

 

Likus porai savaičių iki padangų keitimo termino pabaigos, pateikiame 5 su šia sezonine prievole susijusias klaidas ir mitus, kurių išvengę sutaupysite laiko, energijos ir pinigų.

reklama

 

Klaida: Delsiama vasarines padangas pakeisti žieminėmis

 

Kaip ir kasmet, iki lapkričio 10 d. KET įpareigoja vasarines padangas pasikeisti žieminėmis. Tačiau vieni vairuotojai autoservise apsilanko vos prasidėjus kalendoriniam rudeniui, kiti delsia iki paskutinės minutės, teigdami, kad šiltu oru padangos dyla greičiau.

 

Kai kelio dangos temperatūra aukšta bei važiuojama nuvalytais keliais, dilimas šiek tiek suintensyvėja, tačiau tai aktualiau minkštos gumos padangų savininkams. Padangų specialistai vieningai tvirtina – dėmesį kreipkite ne tik į kalendorių, bet ir į termometro stulpelį.

 

„Vasarinės padangos efektyvios tik iki +7°C, temperatūrai nukritus žemiau, stipriai suprastėja stabdymo bei kitos savybės“, – perspėja įmonės „Dagris“ direktorius Ričardas Židovainis.

 

Jau dabar suskubti pasikeisti vasarines padangas į žiemines ragino ir D. Kulionis.

 

„Staiga atšalus orams ar iškritus pirmam sniegui vairuotojai staiga susizgrimba, kad padangos dar nepakeistos ir visi kartu užplūsta padangų parduotuves bei autoservisus. Kiek anksčiau pasikeitę padangas tikrai joms nepakenksite, o tik sutaupysite savo laiko“, - patarė D. Kulionis.

 

Klaida: Perkamos nežinomų gamintojų padangos

 

Ieškodami naujų žieminių padangų, vairuotojai pirmu kriterijumi nurodo padangų kokybę ir jų garantuojamą saugumą. Tačiau vienodai svariu argumentu tampa ir padangų kaina, ypač, kai ji svyruoja nuo 150 Lt ir daugiau.

 

Būtent tada vairuotojai ima daryti kompromisus ir neretai renkasi visai negirdėtų gamintojų – tačiau itin pigias – padangas. Lietuvos padangų prekybos lyderiai to daryti nepataria. Jų teigimu, tiesa, kad didieji gamintojai daugiau investuoja į tyrimus ir naujus produktus, tad renkantis jų padangas, mokama ne vien už gerą vardą. Visgi, nesant finansinių galimybių galima „išlošti“ renkantis ir vidutinės klasės gamintojus.

 

„Paskutiniai padangų testai rodo, kad mažiau žinomi, vidutinės klasės padangų gamintojai labai nežymiai nusileidžia didžiųjų padangų gamintojų kokybei, tad pasikonsultavus su pardavėjais galima įsigyti nelabai žinomų gamintojų, tačiau išties kokybiškų padangų – ir taip sutaupyti“, – pataria įmonės „Egzotika“ padalinio vadovas Marius Adomaitis.

 

Klaida: Įsigyjamos naudotos bei restauruotos žieminės padangos

 

Žemesne kaina vairuotojus kartais vilioja ir naudotų bei restauruotų padangų pardavėjai. Teoriškai, draudimų tokias padangas įsigyti nėra, tačiau privalu suvokti, kad neretai taupoma saugumo sąskaita.

 

M. Adomaičio teigimu, nauja, kad ir pigi padanga visada bus geresnė nei naudota.

 

„Pirkėjas nežino, kaip ir kur buvo su šiomis padangomis važiuojama, ar jos ne kreivos, ar gerai balansuojasi ir pan. Gal tokios padangos iš išorės ir atrodo gerai, tačiau nežinosi, ar nebuvo ji daug metų kažkur ant saulės ar sniego laikyta“, – pataria įmonės „Egzotika“ atstovas.

 

Jam antrina ir įmonės „Dagris“ direktorius R. Židovainis. Pasak jo, dabar populiarėja dėvėtos padangos, atvežtos iš Norvegijos, anksčiau buvo populiarios padangos iš Vokietijos.

 

„Norvegui jos netinkamos, o lietuviui tiks? Nesąmonė, tokios padangos jau atitarnavo savo amžių“, – tegia R. Židovainis.

 

Mitas: su geromis padangomis vairavimo įgūdžiai mažiau svarbūs

 

Tai, kad įsigijote geras ar brangias padangas dar nėra jų ilgaamžiškumo garantas. Padangų „gyvenimo trukmę“ lemia ir Jūsų vairavimo įgūdžiai, ir pagal juos parinkta padangų rūšis.

 

M. Adomaitis prieš renkantis padangas pataria gerai pagalvoti, kur daugiausiai važiuojate, su kokiomis kliūtimis dažniausiai susiduriate.

 

„Prisiminkite praėjusią žiemą – kas jus labiausiai vargino, kokiose situacijose dažniausiai sunerimdavote ir pamąstydavote, kad jei padanga būtų buvusi kitokia, gal būtų buvę lengviau išvažiuoti, išlaviruoti. Tada keistųsi ir pasirinkimas – ar pirkti dygliuotą padangą, ar ne, ar minkšto mišinio, ar kietesnio“, – pataria įmonės „Egzotika“ padalinio vadovas.

 

Su tuo, kad naujomis padangomis agresyvaus vairavimo atstovai džiaugsis trumpiau, sutinka ir  įmonės „Dagris“ direktorius. Jo teigimu, padangoms tikrai kenkia didesnis nei leistinas greitis, įtakos turi ir pajudėjimas iš vietos, vadinamasis padangų „deginimas“, greitis posūkio metu ir pan.

 

Prasčiau valomiems kaimo keliams R. Židovainis rekomenduoja dygliuotas padangas, tačiau jei vairuotojas ketina žiemą vykti į Vakarus – Lenkiją, Vokietiją, Austriją, pavyzdžiui, slidinėti – tokiu atveju dygliuotų padangų rinktis nereikėtų.

 

D. Kulionis primena, kad atsisakę agresyvaus vairavimo būdo, ne tik prailginsite padangų eksploatavimo laiką, tačiau ir sutaupysite degalų išlaidų.

 

„Vairuotojas, kuris iš anksto numato, kad reikės atlikti manevrą, pavyzdžiui, stabdyti ar pasukti, jau nukėlęs koją nuo akseleratoriaus ir lėtai stabdydamas važiuoja saugiai, taupo kurą, stabdžių trinkeles ir padangas“, - saugių kelionių linkėdamas sakė D. Kulionis.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: