VersloSavaite.lt   
2010 10 08, 15:30
Bankas išsiaiškino, kokio amžiaus klientai yra pavyzdingiausi

Image
D. Kanapecko nuotr.
Didžiausias vartojimo paskolų bankas Baltijos šalyse „Bigbank AS“ vardija požymius, lemiančius, kaip atsakingai klientas vykdys savo įsipareigojimus ateityje. Vieni iš svarbesnių kriterijų – kliento amžius bei šeimyninė padėtis.

 

Pasak „Bigbank AS“ valdybos nario Kaido Saar, dažniausiai vyresni asmenys atsakingesni ir įmokas moka laiku. Kuo vyresnis klientas, tuo atsakingiau jis vykdo prisiimtus įsipareigojimus. Pavyzdžiui, vidutinio amžiaus klientai paskolas grąžinti vėluoja žymiai rečiau negu jauni.

reklama

 

Paminėtina, kad, kalbant apie jaunus asmenis, klientų kredito istorijos kreivė gerėja, kuomet jie įgyja aukštąjį išsilavinimą. Tokia tendencija pastebima visose Baltijos šalyse.

 

Pensinio amžiaus klientai dažniausiai yra labai atsakingi. Rimtai planuodami ir skaičiuodami savo pajamas bei išlaidas, jie yra priešingybė jaunimui, kuris dažnai pasižymi spontaniškumu ir sunkiau vykdo įsipareigojimus. Toks jaunų žmonių elgesys iš dalies yra nulemtas ne visada atsakingo vartojimo ir skolinimosi kultūros stokos.

 

Jauni žmonės nesuvokia asmeninės kredito istorijos svarbos – tai pasakytina apie visas Baltijos šalis.

 

Pavyzdžiui, Suomijoje pasekmės turint neigiamą kredito istoriją, yra labai skaudžios – asmeniui uždaromi visi keliai ateityje gauti paskolą ar kitą lizingo prekę. Priežastis to labai paprasta – aukštesnė skolinimosi kultūra, bei geresnis išsilavinimas – besiskolinantis suvokia, kad yra dvi sutarties šalys – paskolos ėmėjas ir gavėjas – ir kad paskolą reikia grąžinti.

 

Kita statistika rodo, jog grąžinimo problemų galimybė smarkiai mažėja, kai klientas yra susituokęs ir turi aukštąjį išsilavinimą. Įdomu ir tai, jog našliai paskolas grąžina žymiai atsakingiau negu vieniši asmenys.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: