VersloSavaite.lt   
2014 07 24, 14:21
Sumaniems elektronikos gamintojams nebaisūs permainų vėjai

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Vienas iš didžiausių iššūkių elektronikos sektoriuje dirbančioms įmonėms – trumpas produktų gyvavimo ciklas. Kas vakar dar buvo naujiena, šiandien tėra standartinis gaminys. Kitas reikšmingas faktorius – technologijų miniatiūrizacija ir funkcijų telkimasis įrenginiuose.

 

Dinamiški rinkos pokyčiai aštrina konkurenciją tarp elektronikos gamintojų. Norėdamos išlikti, įmonės priverstos nuolat ieškoti naujų nišų, keisti veiklos modelį.

reklama

 

Populiarus verslininkų pasakymas – „norint stovėti vietoje reikia smarkiai bėgti“ – elektronikos pramonėje gali būti papildytas teiginiu, kad norintiems pasiekti geriausių rezultatų ir pralenkti kitus reikia dar ir išorinės pagalbos. Įpūsti permainų į įmonės veiklą galima įvairiai. UAB „Kodinis Raktas“ nusprendė plėsti savo eksporto geografiją ir produkcijos asortimentą pasinaudodama ne tik savo lėšomis, bet ir ES struktūrinių fondų parama.

 

Neatsiliekant nuo pokyčių

 

Atsiliepdama į rinkos diktuojamą ritmą, Vilniuje įsikūrusi įmonė UAB „Kodinis Raktas“ pasirinko pokyčių kelią. Daugiau kaip 15 metų gaminanti apsaugos sistemas automobiliams, bendrovė ėmė plėsti savo veiklos lauką ir investuoti į naujų gaminių kūrimą.

 

„Atrodo visai neseniai, 2007 metais, per mėnesį gaminome iki 8000 apsaugos sistemų automobiliams ir tai buvo tikros aukso kasyklos. Bet ši pajamų gysla išseko ir įmonei reikia persiorientuoti“, – situaciją komentuoja įmonės direktorius Vaidotas Stonkus. Nuo šiol bendrovė savo veiklą sieja su patalpų apsaugos, telematikos ir video sistemomis. Šiai prekių grupei UAB „Kodinis Raktas“ registravo naują prekės ženklą „SECOLINK“.

 

„Patalpų apsaugos segmente mūsų taip pat niekas nelaukė, rinka perpildyta, o tarp rinkos dalyvių tokie daugeliui žinomi vardai kaip Siemens, Bosh, Honeywell, GE bei Tyco. Todėl reikėjo ieškoti savo nišos kuriant naujus gaminius“, – pasakoja V. Stonkus.

 

Konkuruoja gaminių kompleksiškumu

 

Kad galėtų sėkmingai konkuruoti užsienio rinkose, gaminiai turi ne tik atitikti konkurentų lygį, bet ir turėti naujoviškų, unikalių savybių. UAB „Kodinis raktas“ pabrėžia, jog moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra yra viena svarbiausių konkurencingumo varomųjų jėgų. Dėl to įmonė nuolat stebi rinkos poreikius ir vos tik realizavusi vieną naujovę imasi kitos.

 

UAB „Kodinis Raktas“ yra vieni iš nedaugelio gamintojų, kuriems pavyko sujungti įvairių objektų apsaugos sistemas į vieną visumą. Tad „SECOLINK“ vartotojai turi galimybę visą savo turtą stebėti ir valdyti per vieną mobiliąją aplikaciją.

 

Vartotojų ir montuotojų patogumui sukurtas paslaugų serveris suteikia  galimybę per vieną paskyrą naudotis „protingo namo“ (angl. SmartHouse) funkcijomis, stebėti  ligonių aktyvumą, automobilio buvimo vietą, peržiūrėti vaizdo medžiagą, kurią užfiksavo vaizdo kameros, esant judesiui objekte.

 

Kalbant apie apsaugos sistemas su bevieliais jutikliais įmonė šioje srityje šiemet sukėlė tikrą proveržį. Nors pats gaminys nėra naujiena rinkoje, bet egzistavusios technologijos buvo dažnai peikiamos dėl nestabilaus jutiklių veikimo nuotolio bei nepatogaus naudojimo. Įmonės inžinieriams pavyko išspręsti šias problemas ir sukurti naujus, ilgo nuotolio ir stabilaus veikimo bevielius jutiklius.

 

Žingsnis į naujas rinkas

 

„Rezultatai nuteikia optimistiškai, – sako įmonės marketingo vadovas Ronaldas Burokas. – Jau išsiuntėme gaminių pavyzdžius į Tolimųjų Rytų, Pietryčių Azijos ir Okeanijos šalis. Į šį regioną anksčiau žiūrėjome labai skeptiškai, nes galvojome, kad bus sunku konkuruoti su mase žemų kainų politiką vykdančių kinų gamintojų. Vis dėlto esamų ir būsimų partnerių iš 13 minėtų regionų valstybių susidomėjimas rodo, kad profesionalių, aukštos kokybės apsaugos sistemų poreikis yra didžiulis.“

 

Kokybės proveržis belaidžių apsaugos sistemų rinkoje įvykdyti UAB „Kodinis Raktas“ investavo 800,000 Lt įmonės lėšų ir 450,000 Lt ES struktūrinių fondų paramos pasinaudodami programa „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ pagal priemonę „Intelektas LT“. Nauji produktai buvo pristatyti tarptautinėse parodose IFSEC 2013 Birmingeme, SECUTECH 2014 Taivane, IFSEC 2014 Londone. Dalyvavimui šiose parodose įmonė pasinaudojo 2013– 2014 metų ES struktūrinės paramos priemone „Naujos galimybės“. Investicijų į parodas suma buvo 250000 Lt iš jų 45% įmonės lėšos.

 

 

 

 

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: