Žydrė Dargužytė   
2007 10 08, 00:00
„Katos“ sėkmės istorija: „Darėme viską, ko reikėjo klientams“

„Katos grupės“ vadovas Mindaugas ŽemaitisKaip namą Kulautuvoje paversti į klestinčią reklamos agentūrą? Atsakyti į šį klausimą gali „Katos grupės“ vadovas Mindaugas Žemaitis. Verslininkas atskleidžia, kaip buvo sukurta viena sėkmingiausiai dirbančių reklamos agentūrų Kaune.

Kaip ir kam kilo idėja įkurti reklamos agentūrą? Gal galėtumėte papasakoti jos įkūrimo istoriją? Kokia strategija buvo pasirinkta?

Kai baigėme studijas, kartu su žmona maždaug penkerius metus dirbome darbus ne pagal profesiją. Nuolat mąstėme apie tai, kaip geriau realizuoti save ir daugiau užsidirbti. Tuo metu keletas bendramokslių sėkmingai darbavosi reklamos agentūrose, kurios Kaune dygo kaip grybai po lietaus.

Taigi mums su žmona kilo mintis pradėti savo verslą, o idėjos autorius buvau aš. Keletą mėnesių pastudijavę reklamos agentūrų darbo specifiką nusprendėme, kad galime daryti tą patį, o gal netgi ir geriau.

Nieko nelaukę, pardavėme namą Kulautuvoje ir už gautus pinigus pirmiausia nusipirkome kompiuterį ir lazerinį spausdintuvą. Pinigų tuomet liko tik užmokėti už penkis skelbimus laikraštyje apie naują reklamos agentūrą Kaune. Strategija buvo paprasta: daryti viską, ko reikia klientui.

Ar iš karto tikėjotės, kad Jūsų sumanymas pasieks tikslą?

Žinoma, nes tuo metu reklamos verslas vystėsi ganėtinai sėkmingai: klientų buvo pakankamai, mokesčiai maži. Taigi nusprendėme išnaudoti šią nišą rinkoje.

Kokius tikslus sau kėlėte pačioje pradžioje? Ar manėte, kad vieną dieną Jūsų veikla įgys tokį pagreitį?

Pagrindinis mūsų tikslas tuo metu buvo užsidirbti pinigų, kad galėtume sumokėti už buto nuomą, taip pat pragyventi, nusipirkti automobilį, nuosavą būstą. Tuo metu neturėjome didelių ambicijų versle.

Žinojome tik tai, kad vėliau teks įdarbinti daugiau žmonių, nes vieni nepajėgsime atlikti visų užsakymų. Po mėnesio nuo reklamos agentūros įkūrimo galėjome pasamdyti tris darbuotojus.

Nesitikėjome nei tokios verslo dinamikos, nei plėtros. Pirmaisiais agentūros įkūrimo metais joje dirbo 5 nuolatiniai darbuotojai ir vienas laisvai samdomas, po trejų metų dirbo 20 žmonių, o šiuo metu –14.

Kodėl savo agentūrą pavadinote „Katos“ vardu?

Pirmiausia mūsų firma vadinosi „Katos studija“ ir tik vėliau pakeitėme pavadinimą į „Katos grupė“. Kata yra rytietiškos kilmės žodis, reiškiantis kovą su įsivaizduojamu priešininku, stengiantis pasiekti kovos veiksmų tobulumą. Taip norėjome atspindėti savo siekį – veiklos tobulumą.

Kaip manote, kas lėmė tai, kad šiandien Jūsų agentūra yra viena sėkmingiausiai dirbančių reklamos agentūrų Kaune?

Tai lėmė griežtas įsipareigojimų vykdymas, sėkmė pasirenkant darbuotojus, laiku pradėta kurti lauko reklama, drąsa imti kreditus, investuoti į naujas technologijas. Taip pat turėjo įtakos tai, kad dirbome šeimos versle.

Kaip subūrėte pirmąjį savo kolektyvą?

Padavėme skelbimą į laikraštį, o vėliau atrinkome keletą žmonių dirbti mūsų agentūroje.

Kokiais principais vadovaujatės darbe?

Klientas visada teisus, išskyrus tada, kai jis neteisus.

Kas Jums yra reklamos verslas?

Pomėgis iš kurio galime pragyventi.

Vs nuotrauka
 „Kolektyvo nariai labai gerai pažįsta vieni kitus, esame draugai, kartu leidžiame laisvalaikį", - sako M.Žemaitis.

Kaip manote, kokios savybės yra svarbiausios norint sėkmingai realizuoti save  reklamos versle?

Pirmiausia, manyčiau, turi patikti tai, ką darai. Antra, labai svarbu turėti patirties šioje srityje. Trečia, reikia avantiūrizmo.

Reklama – verslas ar menas?

Mano nuomone, 90 % verslas ir 10 % menas.

Koks turėtų būti reklamos srityje dirbantis žmogus?

Sunku pasakyti, juk reklamos srityje dirba daug įvairių specialistų: ir dizaineris, ir reklamos maketuotojas, ir pardavimų vadybininkas, ir žiniasklaidos planuotojas.

Kuo Jūsų agentūra skiriasi nuo kitų reklamos agentūrų Lietuvoje?

Kolektyvo nariai labai gerai pažįsta vieni kitus, esame draugai, kartu leidžiame laisvalaikį. Manyčiau, kad tokie santykiai tarp darbuotojų ir vadovų nedažnai pasitaiko ne tik reklamos versle, bet ir apskritai įvairiose verslo srityse.

Ar ateityje numatoma kokių pokyčių Jūsų agentūros veikloje?

Taip. Norėčiau palikti šio verslo vadžias jaunimui, o pats pasukti į tuos 10 % meno. Taip pat mąstome apie galimybę statytis savo „reklamos fabriką“, kad visos „Katos grupei“ priklausančios įmonės būtų po vienu stogu, o ne skirtingose Kauno vietose.

Jei reikėtų užrašyti reklamos verslo sėkmės formulę, kokia ji būtų?

Ji būtų tokia: būkim realistai, siekim to, kas neįmanoma. Sėkmės garantas kvalifikuoti darbuotojai. Galbūt dėl to man imponuoja V. I. Lenino pasakyta mintis: „Kadrai lemia viską“.

Kaip vertinate Lietuvos reklamos verslą? Ar manote, kad per artimiausius penkerius metus joje galėtų būti rimtų pokyčių?

Vertinu teigiamai, nes Lietuvos reklamos rinka nė kiek neatsilieka nuo kitų išsivysčiusių šalių. Manau, kad ypatingų pokyčių čia nesulauksime, nes šiuo metu Lietuvos reklamos rinka pakankamai gerai išvystyta.

Po nuotrauka „Katos grupė“: „Kolektyvo nariai labai gerai pažįsta vieni kitus, esame draugai, kartu leidžiame laisvalaikį“, - sako M. Žemaitis.

 

Vs nuotrauka
Viena pagrindinių „Katos grupės“ veiklos sričių – lauko reklama

VersloSavaitė

 

 



Į viršų

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama