VersloSavaite.lt   
2013 11 29, 12:53
Pusė gyventojų šventėms iš anksto netaupo

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Lietuvos gyventojai didžiosioms metų šventėms iš anksto netaupo ir išlaidų neplanuoja. Net 51 proc. lietuvių šventiniam laikotarpiui neatideda nė lito, 17 proc. taupyti pradeda nuo spalio ar lapkričio, 12 proc. – nuo gruodžio.

 

reklama

Tokias tendencijas atskleidžia „Danske Bank“ ir komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ atliktas tyrimas.

 

Nors finansiškai šventiniam laikotarpiui iš anksto pradeda ruoštis retas, vos penktadalis lietuvių galvoja išleisti mažiau nei praėjusiais metais, o šventėms dažniausiai nurodo skirsiantys vidutiniškai 350 litų sumą.

 

„Nepaisant to, kad šventės kartu su pakilia nuotaika yra susietos ir su didesnėmis išlaidomis, tuo laikotarpiu neturėtų būti pamiršti atsakingo finansų planavimo principai. Tyrimas patvirtino, kad dauguma žmonių suvokia – per šventes sumažinti išlaidų veikiausiai nepavyks. Tačiau yra ir tokių, kurie įvertina poreikius ir galimybes bei šventėms ruošiasi nuosekliai – kas dešimtas šventėms lėšų reguliariai atideda visus metus“, – sako Jūratė Nedzinskienė, „Danske Bank“ Asmeninės bankininkystės tarnybos direktorė.

 

Lygindami savo finansinius poreikius artėjančioms šventėms su praėjusiais metais, trečdalis (33 proc.) gyventojų galvoja šiemet išleisti tiek pat, dešimtadalis (13 proc.) numano išleisti daugiau.

 

Pasak J. Nedzinskienės, finansinio plano neturėjimas gali apkartinti pačias šventes – net 57 proc. žmonių nurodė kalėdinių dovanų pirkimo laikotarpiu bent iš dalies jaučiantys įtampą išlaidaudami. Taigi, šventinės išlaidos ne vienam tampa iššūkiu, nes po jų neišvengiamai seka finansinės „pagirios“.

 

„Gyventojai dažnai nežino, kiek tiksliai pinigų išleis šventėms, o planuojantys nurodo įvairių sumų intervalus – vieni skirs iki 230 litų, antri 239–469 litus, treti 470–929 litus. Vis dėlto Kalėdos ir kitos didžiosios metų šventės nėra netikėtas siurprizas – vartotojai joms ruoštis turėtų lygiai taip pat kaip ir prekybininkai“, – sako Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ vadovas.

 

Lietuvos gyventojų Kalėdinių pirkimo įpročių tyrimą atliko komunikacijos planavimo agentūra „OMD“ ir „Danske Bank“. Lapkričio 14–22 dienomis buvo apklausti 979 respondentai, reprezentuojantys 15-50 metų amžiaus Lietuvos interneto vartotojų nuomonę.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: