reklama

reklama

VersloSavaite.lt   
2018 04 09, 10:56
Prekybos centrų planuose – aktyvi plėtra

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Per artimiausius kelerius metus Baltijos šalyse planuojama pastatyti, išplėsti ar rekonstruoti daugiau nei 10 laisvalaikio ir prekybos centrų.

 

Tarptautinės nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“ ekspertai skaičiuoja, kad Lietuvoje iki 2020 metų pabaigos apie 30 proc. viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Latvijoje šis rodiklis pasieks 50 proc., Estijoje – 35 proc.

 

Pasak „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovės Jūratės Gaspariūnienės, Lietuvos  prekybos centrai pasiekė ciklo ribą – apie 80 proc. prekybinio ploto pradeda skaičiuoti antrą veiklos dešimtmetį ir pradėjo kalbėti apie atsinaujinimą. Jie braižo įvairiausius scenarijus, nemaža dalis jų organizuoja plėtrą. Rengiami nauji projektai – tokio intensyvumo kurį laiką mūsų regione nebuvo.

 

Lietuvoje – atsinaujinimas ir planuojamos statybos

reklama

 

Kauno prekybos ir pramogų centre „Akropolis“ numatomi restoranų ir pramogų zonos pokyčiai – čia bus atnaujinama maždaug 10 tūkst. kv. m užimanti laisvalaikio ir restoranų zona. Darbai truks iki pusantrų metų, o bendros investicijos sieks apie 10 mln. Eur. Po atnaujinimo Kauno „Akropolio“ laisvalaikio ir restoranų zonoje padaugės esančių viešųjų erdvių – nuo 300 iki daugiau nei 2 tūkst. kv. m.

 

Paskutinis ryškus prekybos centrų atsinaujinimas Lietuvoje vyko 2016 m. pabaigoje, kai atsinaujino ir išsiplėtė Kauno prekybos centras „Mega“ – prekybai skirtas plotas padidėjo daugiau nei 40% ir sudaro 83 tūkst. kv. m, o nuomininkų skaičius išaugo iki 200.

 

Planuojama, kad iki 2020 m. pabaigos Baltijos šalių mažmeninės prekybos rinkoje atsiras apie 330 tūkst. kv. m naujo ploto. Lietuvoje kol kas aktyviausiai kalbama apie Pilaitės prieigose planuojamą pastatyti prekybos centrą „Vilnius Outlet“, kuris sudarys 60 tūkst. kv.m bendrojo ploto.

 

Intensyvi plėtra kaimyninėse šalyse

 

Pagal naujų projektų kiekį mažmeninės prekybos sektoriuje Baltijos regione pirmauja Talinas. Šio miesto NT rinką netrukus papildys du nauji dideli prekybos centrai – šiuo metu statomi „T1“ ir „Porto Franco“.

 

Plėtrą vykdo ir Talino prekybos centras „Ülemiste“, kuriame planuojama įrengti laisvalaikio ir pramogų zoną su kino teatru ir papildoma restoranų bei kavinių zona.

 

Reikšmingas įvykis Latvijos mažmeninės prekybos rinkoje – Rygoje 2019 metais duris atversiantis prekybos centras „Akropolis“. Planuojama, kad 98 tūkst. kv. m plotą užimančiame prekybos centre, 9 tūkst. kv. m bus skirti biurų erdvei. Bendra šio projekto vertė – net 177 mln. eurų. Paskutinis panašus daugiafunkcinis prekybos ir pramogų centras Rygoje buvo atidarytas prieš dešimtmetį.

 

2017 m. Rygoje apie plėtrą paskelbė du didieji prekybos centrai – „Alfa“ ir „Origo“. Planuojama, kad centrai bus modernizuojami remiantis pažangiomis technologijomis ir vykdys plėtrą pagal BREEAM sertifikavimo sistemos reikalavimus. Skaičiuojama, kad bendros išlaidos jų plėtrai sieks 110 mln. Eur.

 

Besikeičiantis prekybos centrų veidas

 

J. Gaspariūnienė pastebi, kad mažmeninės prekybos rinkoje ryškėja trys pagrindinės tendencijos. Pirmoji byloja apie pokyčius maisto ir pramogų zonoje.

 

„Jau kurį laiką buvo diskutuojama apie kavinių ir restoranų zonos užimamą dalį prekybos centruose. Pastaruoju metu vis dažniau sutariama, kad ši erdvė turėtų siekti apie 10–15 proc. nuomotino ploto. Restoranų sektorius nepasiruošęs ir nemato galimybių sėkmingai išnaudoti itin dideles, apie 30 proc. prekybos centrų ploto užimančias zonas“, – sako „Newsec“ atstovė.

 

Jos teigimu, atsinaujinantys prekybos centrai taip pat žvalgosi į naujas pramogas, kuriomis galėtų sudominti lankytojus, nes šiuolaikinė, inovacijomis ir internetu intensyviai besinaudojanti karta įpratusi kitaip leisti laisvalaikį.

 

„Siekiant atitikti pasaulines prekybos ir laisvalaikio centrų tendencijas transformuojama Kauno prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ pramogų zona. Planuojama, kad pramogų erdvė atsivers, neliks butaforinių pertvarų ir dekoracijų. Vienas pagrindinių planuojamų 3 aukšte įsikūrusios laisvalaikio zonos akcentų bus miesto aikštė su autentiškais senųjų Kauno miesto pastatų fragmentais. Planuojama, kad ši erdvė taps parodų, akcijų, degustacijų, sporto varžybų stebėjimo ir kitų bendruomenės susitikimų vieta“, – pasakoja „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovė.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

D1 docinta

apklausa

Ar dovanojate šventines dovanas savo partneriams, klientams?
 

reklama

reklama

reklama