VersloSavaite.lt   
2016 02 05, 11:06
Perkantiems internetu – džiugi žinia

Image
T.Padgursko nuotr.
Jeigu internetu įsigijote netinkamą prekę ar paslaugą, o pardavėjas atsisako pripažinti pažeidęs jūsų teises, užuot įsisukę į ilgą teisimosi karuselę, nesutarimą čia ir dabar galėsite spręsti internetinėje ginčų sprendimo platformoje.

 

Iki šiol vartotojai, kurių teisės pažeistos, privalėjo tiesiogiai kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir raštu išdėstyti savo reikalavimus. Pardavėjui ar paslaugos teikėjui nevykdant vartotojo reikalavimų, vartotojas turėjo teisę kreiptis į vartotojų ir pardavėjų ginčus nagrinėjančias institucijas ar teismą.

reklama

 

Nuo vasario 15 d. visoje ES startuoja internetinė ginčų platforma, kurioje ginčus dėl LR ar kitoje ES valstybėje internetu įsigytos prekės ar paslaugos vartotojai ir pardavėjai galės spręsti alternatyviai trečiosios šalies pagalba.

 

„Trečiosios (neutralios) šalies įtraukimas į sprendžiamą nesutarimą dėl internetu įsigytos prekės ar paslaugos leis greičiau, paprasčiau ir pigiau rasti abiem pusėms priimtiną sprendimą – pats procesas priminis mediaciją, taikinimo procesą ar ombudsmeną. Iki šiol tokius nesutarimus spręsti būdavo ypač sudėtinga, nes prekės ar paslaugos paprastai būdavo įsigytos kitoje ES šalyje.

 

Taigi, norint pateikti skundą, reikėdavo rasti atsakingą atitinkamos šalies instituciją, išsiaiškinti, kokia kalba pateikti skundą, taikytinus kitos valstybės reikalavimus ir pan.”, – apie sunkumus vartotojams ginant savo teises sako Miroslav Nosevič, „Valiunas Ellex” advokatas.

 

Pasak M. Nosevič, bendros kalbos su interneto prekybininkais nerandantiems pirkėjams tereikia užsukti į ginčų platformą ir užpildyti nustatytą formą savo kalba. Sistema sugeneruos pasiūlymą abiem pusėms patikėti ginčą spręsti atitinkamai akredituotai organizacijai (t. y. ginčų platforma pirkėją ir pardavėją nukreips į tinkamą organą atitinkamoje ES valstybėje).

 

Ginčai turės būti išsprendžiami per 90 dienų ir vien tik šioje interneto platformoje. Jei abiem pusėms priimtino civilizuoto sprendimo visgi nepavyktų rasti, kaip ir iki šiol, vartotojo teisių gynimą spręsti bus galima patikėti teismui.

 

„Naujoji platforma turėtų padėti verslui sustiprinti savo reputaciją, kadangi kiekvienas prekiaujantis internetu privalės savo puslapyje pateikti nuorodą į šią ginčų sprendimo platformą. Be to, iš portalo pristatymo galima manyti, kad kiekvienas lankytojas galės pasitikrinti, ar konkretus prekybininkas internetu turėjo / turi skundų, kokia jų sprendimo istorija. Tačiau ar ši funkcija tikrai veiks, paaiškės jau startavus platformai”, – sako advokatas.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: